Eszeveszett kívánatos ez a lila Skyline GT-R
1969-től létezik GT-R és még ennél is korábban Skyline, mégis a legtöbbeknek egyértelműen az R34-es égett be a számítógépes játékok és a Halálos iramban filmek nyomán. Égig emelő kultusz nőtt köré, pedig a története, a versenysikerek és a rettenetes magasságokba hergelhető motor önmagában is elég lett volna ahhoz, hogy legenda legyen belőle. Nekem - és még sokan másoknak - minden változat közül ez a legszebb, a csodálatos, Midnight Purple II színű V-Spec.
Eleve súlyosan rá vagyok függve a lilára, még a Porsche 911 GT3 RS kapcsán is csalódott voltam, amikor végül a szintén remek Lava orange nevű narancs árnyalat lett a bevezetőszíne a rettenetesen menő Ultraviolet helyett. A Skyline-ra pedig olyan fényezés találtak ki a japánok, hogy a modellgyűjteményemből sem hagyhattam ki, ezért itt díszeleg a polcomon egy pontosan ilyen lila Skyline GT-R.
Azért is néztem nyálcsorgatva a képeket, mert ez nem csak egy egyszerű padlizsán szín, hanem olykor kékes, aranyló, máskor inkább zöldes a napszaktól függően. Olyan, mintha egy adag varázslat és pár gramm tündérpor került volna a festékbe, mert máshogy ez nem lehetséges. Alig több mint 280 darab Skyline GT-R kapta meg ezt a színt, ezért simán több mint 100 millió forintnyi pénzt is kicsengethet érte egy elszánt licitáló.
Közben pedig ott a szép arányú, igazi hátsókerekes kupé forma a szélesített sárvédőkkel és a hatalmas légbeömlőkkel az orrán. Végén az elmaradhatatlan kerek lámpákkal és a diffúzorból kikönyöklő dupla kipufogóval. A V-Specben még pont annyi agresszió van, amennyi kell hozzá. Keményebb a futóműve, összkerék-kormányzásos és az elektronikusan vezérelt, G-szenzoros összkerékhajtás van ebben is, meg persze, az RB26DETT. A 2,6 literes, két turbóval megfújt sorhatos hivatalosan alulról karcolta a 280 lóerőt, de valójában jóval 300 feletti teljesítményt tudnak.
Nem túl rég egy tisztességes nagyszervizt is elvégeztek a 64 ezret futott autón, aminek során friss gyertyák, vezérlés, vízpumpa és az olajcserén túl szintén új folyadékok kerültek bele, ezzel együtt Öhlins gátlókat szereltek be.
Még nincs 25 éves, de egy másik amerikai szabályozásnak köszönhetően mégis kaphatott rendszámot 2020-ban a Skyline. Ennek ugyan az a feltétele, hogy kiállításokra és bemutatókra eljuthasson, így évente maximum 2500 mérföldet (valamivel több mint 4000 km-t) tehet meg. Ez viszont nem tartja vissza senkit attól, hogy eszement áron kaparintsa meg a GT-R-t. Mivel az utóbbi időkben második virágkorukat élik ezek a Skyline-ok és az amerikai nyitással ott is egyre népszerűbbek, sosem lehet tudni, hol van még a vége. Nem a gentleman’s agreement 180-ánál, az tuti.