Lamborhiniből off-road versenyautót valaki?

2021.07.05. 12:59
3 hozzászólás

A B is for Build eddig sem csak tessék-lássék módon tupírozta az autóit: épített már M5 motoros 240Z-t, klasszikusra visszafaragott Mustangot, Lamborghini Huracánból is ők építették az első kéziváltós verziót, de a mostanit végképp kiforgatták a bőréből.

Fotó: tuningblog.eu/
Fotó: tuningblog.eu/

Az autó egy üres kasztniként került az építőkhöz, ahol mindenekelőtt átesett egy 3D-s szkennelésen, a teljesen új felfüggesztés és a karosszéria-megerősítések tervezése ez alapján kezdődött. Az eredeti Lamborghini V10-es helyére az univerzális választás, egy LS motor került, amihez egy Graziano transaxle-t kapcsoltak, ez a hátsó kerekeket hajtja. Az autó megállításához egy 2012-as Mustang GT500-ból kölcsönöztek féknyergeket, a kerekek elöl  35, hátul 37 colosak. Mivel az autót igazi amerikai off-road versenyzésre szánják, ahol sok az ugratás (jump), a Huracánt Jumpacanra keresztelték, és a versenyzéshez méltón kihajították belőle az eredeti luxus-belsőt is, a helyére versenyülések és ötpontos biztonsági övek kerültek, de hogy igazi legyen a buggy/trophy-érzés, a szélvédőket is kiszerelték.

Még biztosítása és ideiglenes engedélye is lett közúti közlekedésre, tesztelni először egy nagyobb parkolóba vitték, majd közúton is meghajtották az autót, ahol kiderült, hogy drive-thru-ban hátrányt jelent a Lambók felfelé nyíló ajtaja. Értékesebb tanulság, hogy a féknyergek csavarjai túl hosszúak, így hozzáérnek a tárcsákhoz, emellett a hűtőrendszer is eleresztett egy helyen, de ezek csak apróságok, komolyabb probléma nem adódott a Jumpacannal. Ha továbbra is ilyen szerencsésen halad az építés, az első nagy megmérettetésnek kitűzött Mint 400-on is részt tudnak venni, igaz, ebben segítségükre van, hogy a vírushelyzet miatt decemberre tolódott a verseny napja.