A négyes Golfot ma egy viszonylag olcsón megszerezhető, aránylag olcsón fenntartható használt autóként ismerjük. E percekben is több mint kétszázat hirdetnek idehaza, az érvényes vizsgás darabok 300 ezer és 1,6 millió között érnek, kivételt csak a különlegesebb kivitelek, mondjuk az R32-esek jelentenek. Bár a Volkswagen kompaktjából rengeteg készült, mára lassan a legfiatalabbak is nagykorúvá érnek, így nem könnyű szép állapotút kifogni. De vannak csodák, ezt mutatja az Autobilden bemutatott Golf.
Ez a Golf IV GTI mellesleg a jubileumi 25 Jahre kiadás háromezer darabos limitált szériájának egyik darabja, de a különlegességét nem ez, és nem is a jobbkormányos kialakítás adja. Sokkal inkább az, hogy a 2001-es gyártás óta mindössze 12,8 kilométert tett meg. Nem évente, nem naponta, hanem összesen. Oké, igaz, hogy a forgalomba helyezés csak egy évvel később, 2002 októberében történt meg, de nyilván nem ez az extrém alacsony futás oka.
Az autót a szalonból való távozás után tulajdonképpen egyáltalán nem használták, száraz helyen állt, nem volt kitéve az időjárás viszontagságainak, és vélhetően folyamatosan gondoskodtak is róla. Az ezüstmetál fényezés teljesen makulátlan, a BBS felnik csillognak, és nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk: a belseje is hibátlan, természetesen nyoma sincs a típusra jellemző kopásoknak.
A négyes Golfnál egyébként a GTI inkább számított felszereltségi szintnek, mint sportmodellnek. Már csak azért is, mert többféle motorváltozattal elérhető volt gyárilag, így akár a 110 lovas, adagolós 1,9 TDI-t, vagy a PD-s dízeleket is meg lehetett venni GTI-ként. Benzinesből 1,8-as szívó és turbós, kétliteres szívómotoros, valamint 2,3-as VR5-ös is viselhette ezt a három betűt. Az olyan 25 Jahre modellek, mint ez a kocsi is, a 180 lóerős 1,8 T-t kapták, hatgangos váltóval, elöl 312, hátul 256 milliméteres féktárcsákkal. A háromezer példányt színük alapján háromfelé oszthatjuk, ebből az ezüstből tehát csak ezret gyártottak.
A makulátlan GTI-t július 31-én árverezik el, de nagyon nehéz belőni, hogy mennyit érhet az aukción – nem nagyon akad ugyanis még megközelítőleg hasonló állapotú és futásteljesítményű sem a piacon. Az Autobild szerint akár 50 ezer euró, vagyis 18 millió forint körül is fizethetnek érte. Viszonyításképpen: 13-14 millióért már 8-as GTI-t is kapni.