Amikor az egymillió dolláros Ferrari olcsó
Igazi négy keréken guruló dolce vita a ‘60-as évek Ferrari 250 Californiája, de az az alig több mint száz példány, amit gyártottak, eszelős pénzbe kerül már. A legutóbb 16 millió dollárért kelt el egy aukción, de még az 1986-os Meglógtam a Ferrarival című film béna replikája is megért valakinek 400 ezer dollárt, pedig azon messziről látszik a hamissága. Az angol GTO Engineering viszont megtalálta az aranyközéputat, így azoknak is lehet már 250 Californiája, akiknek csak 1 millió dollárig ér a takarójuk.
Akármennyire is hihetetlennek tűnik, de bőven van ilyesmire igény és nem csak azok részéről, akik nem kívánnak egy kisebb országot érő pénzért öreg Ferrarit venni, de nagyon szeretnék élvezni ezt a luxust. Hanem olyanok is rákapnak a GTO Engineering rongytetősére, akiknek áll a garázsában egy eredeti 250-es, de félnek használni. Ez viszont élvezhető formában hozza a veterán Ferrarik gyönyörét.
1500 munkaórát tesznek egy ilyen átalakításba, aminek során kézzel formázott alumíniumból készül el az új karosszéria és megerősítik az alvázat, hogy még az eredetinél is merevebb legyen. A motortérbe pedig a Colombo V12-es kerül 3,0-tól 4,0 literig, akár 300 lóerővel, 4 vagy 5 gangos kézi váltóval.
Nem építhetnek a semmiből Ferrarit, hiszen akkor nem kerülhetne rá az ágaskodó lovacska - illetve igen, de a Ferrari nem nézi jó szemmel az ilyesmit -, ezért donorautókból dolgoznak. Az ár és a szállítási idő persze, nagyban függ attól, hogy tűzkáros autóból vagy esetleg egy törött 330-asból készül majd a 250 California. Stílusosan a Goodwood Revival-ön mutatják majd be a GTO Engineering Californiáját, ahol pont nagyon jó helye is lesz.