Az elfeledett Bugatti luxuslimuzin
Világos a leosztás, aminek alapján az autózás tetején a Rolls-Royce és a Bentley adja a luxuslimuzinokat, illetve sportosabb kupékat, a Mercedes mindenből kínál közel tökéleteset, gyors autóért pedig a Bugattinál kell kopogtatni. Romano Artioli nem csak a márka 110 éves évfordulójára készített EB110-est vitte véghez, de világos elképzelése volt arról is, hogy miként térhetne vissza a Bugatti a luxuslimuzinok közé.

Korábban a Type 57 Galibier és a Royale volt azoknak a vevőknek a választása, akik nem sportautóban gondolkoztak. Ezeknek a modern utódja lett volna az EB112-es, melyet Giorgetto Giugiaro tervezett és több alkalommal is átdolgozta Artioli kérésére. A retrós formavilágú négyajtósban ott az Atlanticra emlékeztető osztott hátsó ablak és a karosszérián hosszában végigfutó gerinc, de könnyű drága PT Cruiser-nek is csúfolni. Teleszórták tagadhatatlan bugattis stíluselemekkel, mint a patkó alakú hűtőmaszk vagy a hatalmas C motívum az oldalán.
Artioli szerint a több mint 5 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávú, alumínium karosszériás limuzint olyan vezetni, mint egy gokartot, amiből könnyű kihallani az elfogultságot. Annyi biztos, hogy a világ leggyorsabb szedánját akarták megcsinálni a Bugattinál. Volkswagen származék 6,0 literes, 60 szelepes V12-es motorja 450 lóerős és 650 Nm nyomatéka van. Egészen betolták az első tengely mögé a blokkot, hogy minél közelebb essen az autó középpontjához, hozzá hatsebességes kézi váltót és összkerékhajtás jár.
4,3 másodperces 0-100-at és 300 km/órás végsebességet ígér az EB112, de ahhoz túl kevés készült belőle, hogy kockázat nélkül kipróbálja bárki. Nem sokkal a bemutató után csődbe ment a Bugatti Automobili S.p.A. A premierre szállított bordó EB112 az Italdesign tulajdonában van, további két - el nem készült - példány a monacói Gildo Pallanca Pastor üzletember vásárolt meg. Az autók végül a Monaco Racing Team-nél készültek el. Ez a sötét antracit színű 2000 februárjában lett kész és azóta mindössze 3900 km-t ment egyetlen tulajdonosánál.
Amikor az autót bemutatták az 1993-as Genfi Autószalonon, a közönségtől elég vegyes visszajelzések érkeztek, de az amerikai Automobile magazin a világ legszebb autójának nevezte. Az én szememmel ez egy bátor kijelentésnek tűnik. Hasonló stíluselemekhez nyúltak a Veyronnál is, de lapos és széles formátumban, középmotoros arányokkal minden másképp működik.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
