A Nissan visszahozza a 80-as évek verseny-festését
A Nissan/Datsun kék-piros-fehér festése JDM körökben legalább olyan ismert, mint mondjuk a Gulf, a Rothmans vagy a Martini Racing sablonjai. A színkombináció az 510-es Bluebirdön, a 300ZX IMSA-n és a 91’-es Bathurstöt letaroló GT-R-en is gusztusos volt, de anno a Nissan Motorsport off-road részlegére is jutott belőle.
A Nissan először a 720-as pickupjával próbálta újrapozicionálni magát az amerikai piacon a hetvenes-nyolcvanas években azzal, hogy a hagyományos amerikai konkurensekkel egy ligában kezdte versenyeztetni az autóit. Az alap motor helyett egy dupla Weberekkel kirakott L20B hajtotta a 720-ast, amelynek egyik különlegessége az első diffi volt: ezt egy 260Z-ből kölcsönözték, ám a pickup esetében megfordították: ezzel a 720 lett az egyik első off-road versenyautó, amiben elöl is sperrdiffi volt.
A 720-ast 1986-ban a D21 "Hardbody" követte, utóbbi becenevet azért kapta, mert a 720-szal ellentétben ezen már dupla-acélfalú plató volt. Az autó orrában egy háromliteres V6-os dolgozott, és előddel szemben alapból csak a két hátsó kerék volt hajtott. Külön érdekesség, hogy a Hardbody egy nagyon korai képviselője volt a bypass lengéscsillapítók versenykörülmények közti használatának. A Hardbody annyira népszerű lett, hogy a Nissan 1988-ban kijött egy Desert Runner névre keresztelt, 1000 darabos szériával is, ami a versenyfestés egy módosított változatát jelentette.
A két versenyautónak állít most emléket a márka azzal, hogy a 2022-es Frontier is megkapja az elődök dizájnját. A PRO-4X verziót az idei Rebelle Racingen indítják majd, ami egy nyolcnapos, 1500 mérföldes, Kaliforniát, Nevadát és Arizonát is érintő verseny. A Nissan ezzel az autóhoz készült Nismo alkatrészeket és az új Frontiert is reklámozza egyszerre. Szükség is van a marketingre, hisz az autó talán még erősebb konkurenciával kell harcoljon (Toyota Tacoma, Ford Ranger, Chevrolet Colorado, Honda Ridgeline, stb.), mint az elődök.
via japanesenostalgiccar.com / hoonigan.com / Larry Chan Photo