Mitől lesz egy Trabant 50 lóerős? Például a Wartburg-motortól

2021.10.19. 16:15
12 hozzászólás

Nem kérdés, a Trabant tömegek mobilitásának jelképéből, majd a kispénzű emberek autójából mára igazi legenda lett. Ez jelentős részben köszönhető a hozzá fűződő nosztalgiának, de annak is, hogy olyan karaktere van, mint kevés másik autónak. Szinte mindenkinek van trabantos sztorija, legyen az családi nyaralás, közös szerelgetés a haverokkal, esetleg lerobbanás, vagy éppen autóverseny. A Wartburgnak talán nincs akkora kultusza idehaza, de előfordul, hogy a két legenda útja keresztezi egymást.

Most éppen egy ilyen autó tűnt fel az eBayen: egy Wartburg-motoros Trabant kombi, akarom mondani 601 Universal, alias Wabant. A Trabi a saját kéthengerese helyett megkapta a Wartburg 353 szintén kétütemű, de háromhengeres motorját, ezzel közel megduplázódott a teljesítménye, hiszen a gyári 26 helyett immár 50 lóerőt tud. És persze a hangja is teljesen megváltozott, a kedves pöfögést egy ércesebb, de nem kevésbé karakteres orgánum váltotta fel. Ha pedig már a motor: azt négy évvel ezelőtt generálozták, kapott új főtengelyt, hengerfejet, dugattyúgyűrűket, elektronikus gyújtást, Jikov-karburátort. Az első tárcsafékek keveset futott Ate Powerdiscek.

Azt, hogy igényes építésről van szó, a beltér is igazolja. Az első, kartámasszal is ellátott bőrülések egy BMW E30 kabrióból származnak, amúgy fűthetők és újra is húzták őket. Került az autóba színes kijelző, amelyen nemcsak a navigáció, hanem a tolatókamera képét is láthatjuk. Kapott csomagtérrolót, van sportkormány, klassz alufelnik, elektromos ablakemelők, úgyhogy összességében elég komoly a felszereltség, ilyesmiről új korában egy Trabant csak álmodhatott volna.

Mindezt egy 1978-as gyártású kaszni foglalja magában, de 1987-ben teljesen felújították a bódét – arra nem tér ki a hirdetés, hogy azóta ennyire megóvták-e, vagy szükség volt további újítgatásokra. A Wartburg-házasítást 2016-2017-ben valósították meg, azóta úgy 3500 kilométert futott.

A lengyelországi Trabiért 8900 eurót kérnek, vagyis átszámolva bő 3,2 millió forint az ára, vagyis jó egymillióval drágább, mint a jelenlegi legdrágább, Magyarországon hirdetett 601-es. Cserébe viszont igazán különleges darab.

Forrás: eBay



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.