Lánctalpas Porschéval az Antarktiszon
Renee Brinkerhoff amatőr raliversenyző már végigversenyzett hat kontinenst, de a legnehezebbet, az Antarktiszt sem hagyja ki: hamarosan nekiindul a déli sapka 572 kilométeres átszelésének, és ezt nem valami adekvát terepjáróval, egy Toyota Hilux-szal vagy egy Land Rover Defenderrel teszi, hanem egy átalakított 1956-os Porsche 356A-val.
A hölgy ugyanezzel az autóval korábban már végigment a Carrera Panamericanán, de az antarktiszi körülmények sajátos átalakításokat igényelnek, amelyek közül a szembeötlő hajtáslánc csak egy. Brinkerhoff csapata, a Valkyrie Racing tapasztalt szakértő partnert vont be az építésbe: Kieron Bradley, a Lotus vezető tervezőmérnöke segít nekik, aki nem mellesleg a Déli-sark leggyorsabb meghódításának rekordját tartja.
A legfontosabb lépés az autó és a hó/jég közti felület növelése, ezt két hajtott hátsó lánctalppal, és két első sítalppal oldják meg. A mechanika így összességében ugyan nehezebb, mint a kerék+széles gumi kombináció, az autó egységnyi felületre eső súlya azonban még így is negyede az eredetinek. Az extrém hidegre való felkészítést a Tuthill Porsche végezte.
Az autó természetesen belső/külső csövezéseket is kapott, a tetőre pedig napelemek kerültek, amelyek a négy tonna megemelésére képes levegős zsákot felfújó kompresszor működtetéséhez elég áramot képesek termelni - ezt az autó megsüllyedésekor használhatja Brinkerhoff. Ha pedig bekövetkezik a legrosszabb, és az autó alatt beszakad a jég, a hátsó, nyitható ablakon keresztül el lehet hagyni a süllyedő hajót.
Az út egy 32 ezer kilométeres túra végső szakasza, ami nem csak a versenyző szórakozását, de jótékonysági célt is szolgál, az emberkereskedelem áldozataira szeretnék felhívni a figyelmet.