30 évesen is új még ez az ezüst Honda CR-X
Pontosan emlékszem, hogy először a Honda CR-X-szel a GTA Vice City-ben találkoztam, csak ott éppen Blista Compact néven futott. Neve a Civic Renaissance Experimental rövidítése és ez egyértelművé teszi, hogy a műszaki alapjait is a Civic adja, csak épp a formája kevésbé praktikus belteret ad ki. Ellenben még mindig elképesztően menőn néz ki. Tervezőjének a saját Alfa Romeo GT Junior Zagato-ja adta az ihletet a sportos fazonú és szintén Kammback fenekű japán feldolgozáshoz.
1990 augusztusában vették át ezt az 1990-es évjáratú ezüst CR-X-et egy lisszaboni Honda kereskedésben és azonnal a tulajdonos garázsába szállították, ahol az elmúlt bő 30 évet felbakolva töltötte. Nagyjából pont abban a formában maradt meg, ahogyan ‘90-ben le… illetve feltették az autót, hiszen még a gyári viasz védi, az eredeti gumik vannak a felniken és a gyárban beletöltött motorolaj van benne. Az akksit és a fékfolyadékot már cserélték a mostanra 17 kilométert futott autóban.
Teljesen egyértelmű, hogy ezt a CR-X-et eleve befektetésnek szánták, esetleg a garázs díszének. A kevesebb mint 1 tonnás autót nagyon könnyedén viszi az 1,6 literes, négyhengeres szívómotor, de ezt ebben az esetben nem élvezhette ki senki, és valószínűleg már nem is fogja.
Abban az értelemben egy túlélő ez az autó, hogy nem ette meg a rozsda és nem volt esélye egyetlen boyracernek sem a szalagkorlátra kenni. Innen azért nagyon érthető az is, hogy az árát rá se merik írni Garagisti-nél.