A Lamborghini sértett dívaként reagált Gandini nyilatkozatára
Nem túl elegáns módon kezeli a Lamborghini az elmúlt hetek minibotrányát, amiben a márka egyik tervezőlegendája, Marcello Gandini nyilatkozatban zárkózott el az új Countach-nak nevezett modelltől.
A formatervezőnek azzal volt baja, hogy az autó nem több egy minimálisan átrajzolt Aventadornál, így semennyiben nem képviseli az eredeti Countach mögötti, az újításra és legtaglózásra fókuszáló szellemiséget. A nyilatkozat alig egy hetes, amire a márka indirekt módon, de semmiképp sem a márkához vagy a formatervezőhöz méltón reagált.
A Lamborghini a főoldalán tett közzé egy rövid listát "Innovators of the past" címmel, amiben a márka történetének/arculatának alakulásában nagy szerepet játszó figurákat vesz sorra. A sor természetesen a márka alapítójával, Ferruccio Lamborghinivel kezdődik, utána Giampaolo Dallara, az első műszaki igazgató következik, akinél a Miurát hozzák példaként.
Paolo Stanzani 1968-ban lépett a műszaki és termelési igazgatói pozícióba, nála a Countach-t említik, mivel ő volt a projekt vezetője, de szintén ehhez a modellhez kötik Bob Wallace-t, aki fő tesztpilótaként részt vett az összes Lamborghini fejlesztésében egészen a Countach-ig, valamint ő dolgozta ki a márka tesztvezetési folyamatát is. Ezek után röviden megemlékeznek Franco Scaglionéről (a 350 GTV tervezője) és Giulio Alfieriről, aki a szénszálas technológiát honosította meg a Lamborghininél.
Arról viszont valahogy megfeledkeztek, hogy a legmarkánsabb Lamborghinik közül több - az említett Miura, a Countach, a Diablo és az Espada - sem létezne Marcello Gandini nélkül, hisz a tervezésük legnagyobb része az ő munkája. Hogy ennek ellenére egy szót sem érdemelt a felsorolásban, az a fenti eset fényében aligha lehet véletlen.