Nagyon könnyű rászokni a Mazda MX-5 élményére, aminek egész biztosan nagy szerepe van abban, hogy most nem tudok kabrió nélkül élni. Pontosan emlékszem arra az etyeki Porsche rendezvényre, amin a Boxster S-től a 911 GTS-en át egészen a 911 Turbo S-ig mindent megkóstoltunk, aztán valahogy szóba került az MX-5, amivel Anti és Roland érkezett. Meg az is, hogy korábban nem volt hozzá szerencsém, így néhány perc múlva már a villámgyorsan lecsapható tető alatt találtam magam, a kormány mögött.
Amíg Roland valahol Alcsútdoboz határában próbált megfordulni a szűk úton a Lexus LS 500h-val, addig mi már a szőlősorok között épp rajzoltunk egy szép keresztet a fehér aszfaltra. Nagyon összeállt az egész autó, a nyitott tető intenzív élménye, az kellemesen dörmögő motor, az intenzíven érezhető váltó. Mindenéből az árad, hogy ez az autó erre lett kitalálva, így kerek egész.
Még a Motor Trend újságírója volt Bob Hall, amikor pont ezt vázolta fel a mazdás Kenichi Yamamotonak, akivel aztán a ‘80-as években közösen dolgozhattak a projekten, amiben megalkották a működő angol roadstert, a megfizethető japán sportautót.
Éppen ezért bármennyire is szép, nagyon fura ránézni erre a Mazda MX-5 Roadster Coupéra. Mert ennek az NB-nek nem vászonból van a teteje, nem lehet eltüntetni, nincs helyette ott az ég soha. Ez itt egy rendes, kétajtós kupé (10 kg-mal nehezebb), szépen lefelé ívelő tetővonallal, amiből 179 darab készült, kizárólag Japánnak. Ebből 63 példány lett olyan Type S, mint ez a fehér autó.
79 ezer kilométerrel is nagyon patikának néz ki és rozsdamentes is a hófehér MX-5-ös, amiben az 1,8 literes, négyhengeres motor 160 lóerős változata van, felette toronymerevítővel, hozzá hatsebességes kézi váltó kapcsolódik és a mókát biztosító sperr. A 16 colos Enkei felnik mögött kivillannak a keményebb Bilstein B6 gátlók, ami remek irányba fejleszti a Miata futóművét.
Bőven szólnak érvek a Mazda MX-5 mellett, mert zseniális kis élményautó, megfizethető, nagyszerű közösséggel körülötte, ez a kupé pedig egyfajta ínyenc falat, amire jó ránézni. Múzeumban nézegetve szívesen ábrándoznék róla, de egy sötétzöld metál, bézs belsős roadsternél nem kéne több.
Sokan azt mondják, hogy az MX-5 azért nem sportautó, mert lassú. Nos, ez itt a turbóval minden, csak nem lassú!