Lehet, hogy már járni tudtam, amikor a Cadillac kivonult Magyarországról, de jogsim még tuti nem volt. Mégis, a Cadillac valahogy vonz, talán azért mert annyiféle autón volt a Cadillac Herald. Ott vannak a szerencsétlen próbálkozások, mint a Cimarron, vagy a Catera, utóbbi egy Opel Omega átmatricázva. Tényleg.
10 nagy bukás az autóiparból
Ajánló: Gyilkos kormányoszlop, érthetetlen formaterv, nyomasztó megbízhatatlanság. Egy autó sokféleképpen lehet rossz, de egy bukáshoz több kell.
De épült Cadillac öt méternél is nagyobb kupé kasznival, 7,5 literes V8-assal, elsőkerékhajtással(!), vagyis elég széles a skála. Utólag belegondolva furcsa is lett volna, ha pont a pokoli erős sportkombi marad ki.
A műfajt talán a Volvóval és az Audival a legkönnyebb azonosítani, közös bennük, hogy egyik sem kommersz technika. A Volvo sportos kombijaiban ott az öthengeres turbómotor, az Audinak meg a Quattro, de 2000-es években a Mercedes és a BMW is 5-6 literes, nagyfordulatú motorkban hitt, ha gyorsan kellett mozgatni a családot.
Majd pont azért nem fogyaszt, mert Mercedes?! :DD
Szoktuk volt mondani, manapság a BMW csinálja a legjobb Mercedeseket. Néha viszont a Mercedestől érkezik egy istentelenül jó BMW.
Nem nehéz kitalálni, hogy a Cadillac is a saját márkaidentitását akarta megmutatni a közepes (mid-size) sportszedánjában és kombijában. A 2007 és 2014 között gyártott CTS a General Motors Sigma II platformjára épült, egy nagyjából a kortárs Audi A6 méretű szedánt kell elképzelni, csak sokkal több art deco elemmel. És míg az akkori riválisok a turbóban vagy a fordulatszámban hittek, a GM polcairól könnyű volt levenni a Corvette-ben is alkalmazott LS3-as V8-at.

Ez a V8 önmagában sem lett volna kevés, hiszen 6,2 literből erőlködés nélkül jön ki 430 lóerő, de nem Amerikáról lenne szó, ha nem akasztottak volna rá még egy 1,9 literes Eaton kompresszort. Az így létrejött LSA motor a Cadillac addigi történetének legerősebbje lett, 556 lóerővel és 750 newtonméterrel. Képzeljék el az LS jellegzetesen gurgulázó hangját, ahogy a kompresszor nyígása festi alá:
A legtöbb változat vélhetően a hatsebességes automatával ment el, de Amerikának mindig volt egy fura vonzódása a kézi váltóhoz, elég csak az M3-as vagy M5-ös BMW-kre gondolni, amelyekből kizárólag Amerikában árultak manuális kivitelt. Így került be a CTS-V-be a Tremec TR-6060-as hatgangos kézi, ami még a drabális T-56 egyik elszármazása. Utóbbit még a Borg-Warner fejlesztette ki a Dodge Viper számára, és a kilencvenes évektől kezdve mindenbe bekerült, ami erős volt és hátsókerekes, Aston-Martintól a Shelby Mustangig. A CTS-V-be épített változat 810 newtonméterig garantáltan bírja.
Ehhez a teljesítményhez persze már kellett körítés is: az adaptív futóművet a BWI szállította be, ebben a csillapító folyadék viszkozitását a benne lévő fémrészecskék mágneseses gerjesztésével változtatják, a hatdugattyús nyergek pedig a Brembótól származnak. 2009-ben a CTS-V 4 másodperc alatt futotta a 100-at, és az Amerikában mérvadó negyed mérföld is megvolt 12,3 alatt.
Ez már bőven elég lenne, hogy ráfixálódjak, hiszen a Cadillac gyökeresen más úton jár műszakilag, mint az európai gyártók, de nekem a kombisága adja el igazán a CTS-V Wagont. Az önmagában nagy dolog, amikor egy gyártó kombit is készít a csúcsmodelljéből, viszont ez egy a szokásosnál dögösebb darab. Ahogy lecsapták a csomagtérnél a kasznit, az a másik kedvencemet, az IS200 Sportcrosst juttatja eszembe, és nagyon menő, hogy a kombi hátsó nem kényszermegoldás, hanem sikerült továbbvinni benne a formanyelvet.
Mindez csak arról jut eszembe, hogy a Bring a Trailer árverésén éppen elvittek egy kék CTS-V Wagont 68 ezer dollárért. Ha figyelembe vesszük az inflációt, közel annyit adtak érte, mint amikor kitolták a szalonból, vagyis elég hamar klasszikussá érett. Valószínűleg az is benne van, hogy többé nem készült Cadillac kombi kasznival, de a konkrét darab is döbbenetes állapotban van. Akárhogy is, a motor, a kézi vált, a kaszni olyan ütős kombó, ami nem valószínű, hogy valaha visszatér.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Leszerepelt a BYD óriása a hatótávteszten
Az ígért 42 százalék helyett mindössze 6 százalék volt a célban.
- Hírek
Rég láttunk akkora tuskót, mint ez a járdán verető, őrült taxis
Senki és semmi nem érdekelte: kényelmetlenül hosszú ideig tahóskodott a járdán.
- Hírek
Kétbalkezes próbálkozással népszerűsítenék a villanyautókat Európában, közepes sikerrel
Összességében zsugorodott az európai piac januárban.
- Hírek
Internetes videó buktatta le, százezres büntetés és eltiltás az eredmény
A minist valószínűleg azt bosszantotta fel, hogy a busz előtte kanyarodott ki a megállóból.
- Tesztek
A legek Volvója a bőségben is szerény maradtTeszt: Volvo EX90 Twin Performance Ultra AWD - 2025.
A továbbszolgáló XC90-nel párhuzamosan kapható a tisztán elektromos utód, a legtöbb leg Volvója, a hétüléses EX90.
- Hírek
A Peugeot elképzelte, milyen lenne egy Pikes Peakre épített 504-es
Elég jól néznek ki ahhoz, hogy vágyni lehessen rájuk.
- Hírek
A BKV bevallotta: az oroszok más metrószerelvényeket adtak vissza, nem azokat, amiket felújításra küldtünk Moszkvába
Az újragyártott metrókocsik már megérkezésükkor is évtizedek óta elavultnak számítottak.
- Hírek
8 kipufogót akarsz a Bugattidra? 90 millió lesz!
A Bugatti Tourbillonhoz kapható, opcionális Équipe Pur Sang csomagban van azért még más is.
- Hírek
Jogosítványa nem volt, de bátorsága annál több
A férfit megállásra szólították fel, de menekülni kezdett.
- Közélet
Kreszprofesszor: 2,5 millió forint volt pályafutásom legdrágább B-kategóriás jogosítványa
2026-ban jön az új KRESZ, életszerűbb szabályokkal, egyszerűbb tananyaggal, de még mindig probléma az idősödő oktatói kör, és a dráguló képzés.
- Hírek
A kínaiak már inkább Xiaomit vesznek Porsche helyett
A különbség oka, hogy a Xiaomi ár-érték arányban egyszerűen jobb ajánlatnak tűnik a kínai vásárlók szemében.
- Hírek
Az Ioniq 5 a Hyundai vásárlócsalogató titkos fegyvere
A modell nemcsak a Hyundai váráslói között népszerű, hanem rengeteg új ügyfelet is hoz a koreai márkának.
- Autójogász
Kölcsönadtam az autóm, de nem hozták vissza
Még nincs a nevemre írva, ilyenkor mit lehet tenni?
- Hírek
A Trump-kormány megszünteti az összes kormányazti villanyautó töltőt
Jelenleg nem fontosak.
- Hírek
A Mercedes formatervezője szerint a luxus nem egyenlő a nagy kijelzőkkel
A túlzott hangulatvilágítást sem szereti.
- Hírek
A Toyota Probox annyira olcsó, amennyire fapados
Ha minden extrát feleslegesnek tartasz, akkor ez a te autód.
- Hírek
Határozatlan ideig Kínában marad az elektromos Mini Cooper és Aceman
Gazdasági okok miatt.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Hírek
Videó: letarolta a kerítést a Mercivel, aztán jött a gázszivárgás
Dömsödön akadt problémája egy sofőrnek a Mercedesszel. Letarolta a kerítést, és elintézett egy gázcsapot is.
- Hírek
Nagyon ciki: hamisított márkás hangszórók kerülhettek több kínai Volvóba
A problémát egy ügyfél vette észre.
- Belsőség
Unalmas az életem, ezért eladtam az Accordot, hogy vegyek egy...Mi jön ezután?
Öt év együttlét után könnyes szemmel búcsúztunk.
