Egy igazán speciális Buick

2022.12.15. 17:06
4 hozzászólás

Amikor 1952-ben legyártották, már akkor különleges volt ez a Buick Special: európai exportra készült. Kilométerben mérő órát, kadmiumsárga indexet kapott a nyolchengeres motor és kétfokozatú Dynaflow automata mellé. Azóta átesett egy jelentős átalakításon, de úgy, hogy még restomodnak is csak óvatosan mondhatjuk – hiszen a motor maga is vagy 35 éves!

01

Eredetileg rendes szedán volt, míg most már csak két ajtó nyílik a hatszemélyes utastérbe, és persze a fényezés meg a kárpit is egészen más mint új korában volt. A hajtáslánc is új, illetve mégsem, hiszen már több mint harmincéves – de így is jóval modernebb, mint amivel a gyárból kijött a Buick. A Fireball nevű, soros nyolchengeres motor helyére ugyanis V8 került egy Regalból. A hangulat mégis ősi, hiszen a motor továbbra is egy karbis nyolchengeres, amely klasszikus automatán keresztül hajt, az erő sem valószínű, hogy sokat nőtt a gyári 172 pacihoz képest, és az első futómű, a fékrendszer, a kormányzás mind eredeti. Ráadásnak sok jel utal rá, hogy ez a Buick Special Restomod több mint hat évtizede rója a magyar utakat.