Nagy gyártók legnépszerűbb modelljei 3: Renault-tól a Volvóig

2023.05.13. 05:29
1 hozzászólás

Háromrészes sorozatunkban sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit. ABC sorrendben haladunk, jelen, befejező felvonásban pedig a Renault-tól egészen a Volvóig jutunk el. Némely modell eladásairól pontos számaink vannak, viszont akad sok olyan is, ahol csak régebbi, hozzávetőleges, vagy akár egymásnak ellentmondó adatokból tudtunk dolgozni. Érdemes hát a darabszámokat ilyen szemmel nézni.

 

Renault: Clio – több mint 14,6  millió

A Renault Clio első generációja 1990-ben érkezett a piacra rendkívül széles motorkínálattal. A francia márka ferdehátúja azóta az ötödik generációjánál tart, és összesen több mint 14,6 millió darab kelt el belőle világszerte. A Clio egyik jellegzetessége, hogy számos jópofa sportváltozat is készült belőle, mint az első kiadás Clio Williams változata, vagy a második generáció csúcsát jelentő középmotoros, hátsókerék hajtású Clio V6, akár 252 lóerővel.

Saab: 900 – jóval több mint 1 millió

A 2016-ban becsődölt Saab legsikeresebb modellje két generációban készült 1978 és 1998 között. Az első kiadásból legalább tizennégyféle speciális változat létezett, melyek között akadt pár egészen különleges is, mint a fekete motorháztetővel és hatalmas szélesítésekkel megbolondított Enduro, melyből összesen tizenegyet gyártottak. A második generációra a General Motors luxusmárkaként pozicionálta újra a Saabot. A 900-as típust végül 1998-ban a 9-3 váltotta.

SEAT: Ibiza – több mint 5,6 millió

A SEAT kisautója 1984-ben született meg, mint a gyártó első valóban saját tervezésű modellje. Már az első generációból is több mint 1,3 millió darab fogyott, a második még kelendőbbnek bizonyult, ám a legjellegzetesebb, legismertebb kiadásnak talán a harmadikat nevezhetjük, mely sokáig népszerű maradt. Az Ibiza jelenleg ötödik generációjában jár, mely 2017-ben került a piacra.

Subaru: Legacy – jóval több mint 4 millió

A Legacy 1989 óta a Subaru zászlóshajója, mely egyes piacokon Liberty és B4 néven is futott az idők során. A modell hagyományosan kupé és szedán kivitelben készül, egyik különlegessége pedig, hogy az összkerékhajtás jó ideje alapfelszereltség. A Subaru ralis hagyományainak megfelelően a Legacy-ból is készült WRC versenyautó, melyet később az Impreza váltott. A Legacy hagyományosan az észak-amerikai, ausztrál és japán piacokon volt népszerű, ám ez az utóbbi időben megváltozott. Az előző generáció gyenge eladásai miatt a modell legfrissebb, hetedik kiadását Japánban és Ausztráliában már nem árulják.

Škoda: Octavia – körülbelül 6 millió

Az Octavia a Škoda „C" szegmensbe tartozó modellje, mely 1996 óta készül, 27 év alatt pedig négy generációt élt meg. Népszerűségét jól mutatja, hogy a Škoda gyáraiban összeszerelt autók körülbelül 40 százaléka valamilyen Octavia. A típus hagyományosan szedán és kombi változatban is elérhető, a kínálat tetejét pedig a sportos RS változat jelenti, melynek legfrissebb változatában egy 245 lóerős hibrid hajtáslánc kapott helyet.

Toyota: Corolla – több mint 50 millió

A világ magasan legtöbb példányban elkelt modellje 1966-óta töretlen népszerűségnek örvend. Az évek során a Corolla számos dizájnfilozófiai változáson és teljes újratervezésen esett át. Az első változatok még hátsókerék hajtással készültek, melyet később az elsőkerék hajtás váltott, de léteznek összkerekes verziók is. Ilyen a legfrissebb, tizenkettedik generáció 300 lóerős GR Corolla nevű sportos kiadása is, mely Európában nem kapható.

Volkswagen – több mint 35 millió

A Volkswagen legsikeresebb modellje az elavult Bogár utódjaként született meg 1974-ben, mint a gyártó második népautója. Az első Golf egy 790 kilós 3,7 méter hosszú csöppség volt, melyből 6,8 millió fogyott világszerte, Dél-Afrikában pedig Citi Golf néven egészen 2009-ig gyártották. Már ebből a kiadásból is elkészült a legendás GTI verzió, mely lényegében megteremtette a hothatch kategóriát. A Golf legújabb, nyolcadik generációját 2019-ben mutatták be, és a GTI mellett már 315 lóerős, R jelölésű változat is létezik belőle.

Volvo: 200-as sorozat – 2 862 573 darab

A Volvo 200-as széria 1974-től tizenkilenc éven át készült rengeteg különféle változatban és speciális kiadásban. A modell két- és négyajtós szedán, valamint ötajtós kombi kivitelben is elérhető volt, a motorkínálat pedig az 1,8 literes sornégyestől a 2,8 literes V6-osig terjedt. 240 Turbo Evolution néven Group A szabályrendszer szerint épült versenyváltozatok is készültek melyek 1065 kilós súlyához 350 lóerő párosult. A 200-as sorozatot végül a Volvo 850 és 760 váltotta.

A sorozat előző részei:

 Nagy gyártók legnépszerűbb modelljei 1: Alfától a Lotusig

Nagy gyártók legnépszerűbb modelljei 2: McLarentől a Porschéig