
Azzal a tudattal vettem meg a Cápát, hogy nincs komolyabb baja. A szürke 50 árnyalatában pompázó fényezéssel és az összecsapott lakatolással egy darabig együtt fogok élni, viszont a középdob hiányáról egy percre sem voltam képes megfeledkezni. A raliautókéra hasonlító durrogás és a Zender tuningelemek kombinációja nem azt a fajta figyelmet váltotta ki a többi közlekedőből, amire egy veterán BMW gazdájaként vágytam, ezen minél hamarabb javítani szerettem volna. Ami a tuningelemeket illeti, már nem voltam olyan biztos a dolgomban, azt viszont tudtam, hogy ködlámpa nélkül nem E28 az E28.
Találtam a neten egy Zender katalógust ugyanezzel a készlettel. A képeken a ködlámpákkal együtt egy nagyságrenddel jobban néz ki, az enyémről hiányzó küszöbtoldat viszont tényleg olyan szerencsétlenül fest, mintha az egész autó fröccsöntött műanyagból lenne, Gábor, az előző tulajdonos ezért tette fel inkább az M5 sárvédő szélesítéseit. Már a kertjében is feltűnt, hogy mintha nem egészen stimmelnének a hézagok a kerékjáratokban. Persze, mert elöl le van ültetve! Képen be lehet úgy állítani, hogy ne legyen feltűnő, kivéve, ha oldalról fotózzuk, akkor olyan, mintha megadta volna magát a nem létező légrugó...

Fel is írtam, előre kell egy szett gyári rugó, de mik vannak még? A vezetőajtót kulccsal csak nyitni lehet (zárni hátulról, pöcökkel tudom), az elektromos tükörállítás nem működik (ehhez Gábor adott egy új kapcsolót), a tolótető kallantyúját nem lehet bereteszelni (ez nem zavaró, csak ha ránézek), a légterelő ugyan nyitásnál felemelkedik, zárásnál viszont nem hajlik meg a fémlemez előtt (ki kell nyúlni és kézzel lenyomni), belül a lemezre erősített kárpit lógna, ha nem tartaná a duct tape. A fejegységet Gábor kivette, a hangszórókat viszont benne hagyta. Jó kérdés, hogy egy Bavaria C vagy egy (nem túl) modern rádió lenne jobb?
Nincs benne szőnyeg, se szövet, se gumi. Tiszta szerencse, hogy az egyik cégnek megvan az E28 sablonja, már csak meg kell rendelni. Fontossági sorrendben haladva az alkatrészek beszerzésével, nekiálltam konfigurálni. Kék anyaguk nem volt, stratégiát kellett váltanom. Az üléshez hasonló szürkét kértem fekete szegéllyel és a huzat zöldessárga csíkozására rímelő varrással. Ezzel meg is volnánk. Mik is kellenek még? A szivargyújtót biztos kivették, hogy a kevésbé káros, de hasonlóan addiktív telefont töltsék, vissza sajnos már nem tették. A rádió műanyag beépítő keretének két oldaláról is hiányzik a vakdugó.

Szemre ugyanaz a műanyag lapka való a kormány melletti üresen tátongó lyukba is. Apropó lyuk! Mégis kinek jut eszébe négy helyen megfúrni egy 5-ös BMW hátfalát? Nem tudom, mit csavarozhattak oda. Az E28-hoz nem volt olyan műanyag betét, mint az E30-hoz, sőt, olyan utólagos Heckblendét sem volt divat feltenni, mint az E34-re. A rendszám világítása hibátlan, mi jöhet még szóba, tolatókamera, lézerblokkoló, papucs orrán pamutbojt? Nem vagyok oda a töredezett és hullámos légterelőért sem, két csavarjának a helyét viszont kevésbé esne jól nézegetni. Kezdek fújni a fúrógépekre, mint a kutyák a porszívókra...
Belevetettem magam az alkatrész-beszerzésbe, az E39-hez már több mindent rendeltem az egyik legjobb gyári forrásból. Kicsit csaltam, mert mielőtt belementem a vételbe, nézegettem a lehetőségeket, és az E28-hoz tényleg mindent lehet kapni, még karosszériaelemeket is, jó, nem olcsón, de tényleg nehéz rajtuk kifogni. Nem lehetetlen, de nehéz. Jó kis vaskos listával a telefonomban járkálok azóta is, a legkevésbé fontos ketyerék között csomagtartó embléma és szerszámkészlet szerepel. Amit rendelni nem lehet, vagy viccesen drága, azt is van esély megszerezni használtan, ezért is érdemes kurrens típussal veteránozni.

Bármennyire is örültem neki, mégis ott motoszkált bennem a bizonytalanság, tényleg jó ötlet volt beleugrani? Hamvas Tomi és Csepreghy Dani már nem győzték kivárni a tesztelést, ez jó alkalom volt egy reprezentatív felmérésre. Ha ennek a két fanatikusnak bejön, akkor nincs okom tovább aggódni. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy rögtön megnyugodtam, amikor a Lurdy parkolójában megpillantották a kicsit viharvert Cápát. Megértem őket, tényleg inkább a bankrablók és nem a nyomozók BMW-jének tűnt. Végül olyan kíváncsian nézték át az utolsó porcát is, hogy lassan elhittem, tényleg az izgatottságtól mosolyogtak annyira.
Miután Tomi és Dani felváltva ült az E34-ből átmentett kormányhoz, és pörgette fel addig az M20-ast, ameddig én korábban sosem mertem, nem csak arra jöttem rá, hogy ez sokkal, de sokkal jobban megy, mint az én klasszikus, hathengeres szívómotorokhoz méltatlan, kímélő pedálkezelésemmel, hanem arra is, hogy soha többé nem mehetek az utcára, ha meglátnak ebben a végtelenül paraszt módon durrogó, éktelenül üvöltő időgépben. Azért azt is sikerült leszűrnöm a csepeli kitérő után, hogy a srácok hónapokra elég muníciót gyűjtöttek ebből az alig két órás szórakozásból. Megnyugodtam, ezek szerint megérte!

Bár Daninak bejött a Zender kötény, miután a bérelt garázs lehajtóján és egy bakhátas utcán is fennakadtam vele, csak azért nem téptem le róla a helyszínen, mert tudtam, hogy még ma is értéket képvisel. Már több forgatókönyv is volt az ültetéssel agyonvágott futómű geometria és az átkozott kipufogórendszer visszaépítésére, a Cápa mindenféle számítógép használata nélkül öndiagnózist végzett, és egy gyanús folttal a padlón jelezte, hogy van fontosabb dolog is, amit helyre kéne hozni. Ez a folt nem a motor, hanem a csomagtartó, pontosabban a tank alatt volt, korábban valaki meggyűrte, mostanáig bírta repedés nélkül.
Mintha a Facebook csoportban lett volna már szó a tank cseréjéről. Ezen a vonalon jutottam el a tőlem kemény húszperces távolságra működő Shark Service-hez. Juhász Dani vázolta a lehetőségeket, a gyárit, az utángyártottat és a saját fejlesztésűt, végül az optimálisnak látszó utángyártott nyert. Nem volt vészes az ára, akár az OT-vizsgán is elfogadják, és Dani a saját tapasztalatai alapján egy extra tömítéssel az élettartamát is meghosszabbította. És ugyanezt el tudja játszani az E28 más alkatrészeivel is, mindenre több megoldása van, szerintem még találkozunk! Már csak azért is, mert szükség lesz egy szelephézag-állításra...
A következő rész tartalmából:
Megoldódni látszik a ködlámpa-krízis, megválok a tuning alkatrészektől, egyre jobban elnyeri régi sármját a Cápa, és sok más mellett talán a kipufogó cseréje is sorra kerül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
