Mindig azzal a jóleső érzéssel ülök be a Cápába, hogy ha csak lélekben is, de egy-két órára visszautazhatok vele a nyolcvanas évekbe. Ennek a számomra végtelenül menő korszaknak csak az utolsó éveit csíptem el, de a hatása még bőven érezhető volt a gyerekkoromban. Az akkor készült autók, filmek és zenék is örökre beégtek a lelkembe, az időutazás feltalálásáig nincs jobb megoldás újra a részesévé válni. Legjobban éjjel lehet megélni a csodát, sötétben az a néhány hiányosság és az anakronisztikus összetételű forgalom sem ront az élményen. Ja, és most már a köd sem akadály!
A vezetés örömét számomra hatékonyan mérgező ültetőrugók és bűnsegédjük, a tuningos körökben népszerű Zender toldatok is megtalálták új otthonukat a Shark Service-nél. Amikor Juhász Dani a tankot cserélte, és egy krómozott vesével hozta közelebb a gyárias állapotot, felajánlotta, hogy megszabadít a készlettől, ezzel párhuzamosan megszerzi és beépíti azt a szett ködlámpát, amire annyira vágytam. Bár más korabeli BMW-khez hasonlóan az E28-ba nem nagy művészet beszerelni a kimaradt extrákat, az enyémben a gombok is benne voltak, szóval már csak kötögetni kellett.

Gyanús volt, hogy valami nem kerek a motor hangjával, Dani persze egyből tudta, hogy egy szelephézag-állítás kell neki. Először aludt nála a Cápa, és ha már hosszabb ideig távol volt, néhány hiányzó apróságot, például egy szivargyújtót is kértem. A nagy hasonlóság ellenére az E34-ből származó kormány sem illik ebbe az 5-ösbe. A kormányváltó hangulat engem is utolért, megbeszéltük, hogy elcserélem egy korban hozzá illő négyküllősre. Mire Gyöngyivel érte mentünk, Dani egy másik autó kulcsait nyomta a kezembe. Erre hamar rájöttünk, mert a kulcstartó nem volt ismerős...
Viccen kívül, mintha motort cserélt volna benne, annyira finoman járt a sorhatos, és végre a gyári kormányt simíthattam végig, ami teljesen más szögben áll, mint az utódjából átszerelt. Szóval csak egy dolog a hitelesség, ezek szerint nem csak úgy ad hoc jelleggel dobálták be az alkatrészeket a bajorok. Hála neki, többet nem kell a földet súroló toldat és az ültetőrugó miatti szívrohamot kockáztatnom minden le- és felhajtó, fekvőrendőr vagy fogpiszkáló előtt. Nem fogok mindenhova azzal járni, csak sűrű ködben kapcsolom majd be, de jó, hogy végre belekerült a ködlámpa is!

Legszívesebben egész éjjel autóztam volna. Először éreztem, hogy feltétel nélkül imádom a Cápát, és most már biztos voltam benne, hogy jól döntöttem, amikor megvettem. Azt nem is mondtam, hogy a beállítás jót tett a visszadurrogásnak is, amire egy ismerősöm szerint az E28 különösen hajlamos, szóval, ha nem is múlt el, de visszafogottabb lett. Reméltem, hogy hamar sorra kerül a kipufogórendszer cseréje, közben találtam egy új, de (hunyorítva) mégis elég réginek látszó fejegységet is. Az benne a tuti, hogy a BMW narancssárgájához hasonló világítást is be lehet rajta állítani.
Bárcsak eljutottam volna az autóvillamossági műhelybe, de a Cápám ismét jelezte, hogy van fontosabb a hangok problematikájánál, például a kuplung alsó és felső munkahengere. Ez csak azért volt kellemetlen, mert le kellett mondanom az időpontomat, és azért mert ki kellett valahogy juttatni az E28-at a mélygarázsból. Apósom Galaxy-ja segített. Még arra koncentráltam, hogy egyik sarka se érjen a garázs kijáratának szűk falához, amikor hirtelen már kint is volt a beteg a szabad levegőn. Jó, hogy magát a javítást nem húztuk el, mert a beeső kuplungnál rosszabb lett volna a befolyó olaj.

Újra a Shark Service-nél töltötte a napjait, beiktattuk a kipufogó rendbetételét is. Ahogy a tank esetében, több lehetőség közül választhattam, nekem az volt a fontos, hogy a rendszer a lehető legjobban passzoljon a motorhoz, a hangja legyen szép, és semmiképpen se vegye le a rendszámot a rendőr, ha meghallja az utca végén. Meg persze ugyanez igaz a vizsgára is, lehetőleg ne kössön bele senki, és a még mindig vicces módon az autó középvonalától kicsit jobbra kivezetett kipufogóvégből büszkén duruzsoljon a sorhatos! A vágyam valóra vált, már csak egy valamit kell eldöntenem.
Most szeretném darabokra szedetni, vagy megvárom, amíg muszáj lesz? Már említettem, hogy régebben elég szedett-vedett módon lakatolták ki szegényt, ami sem a szemnek, sem a karosszériának nem tesz jót, mert hiányoznak olyan merevítések az autóból, amiket szintén nem véletlenül helyeztek el benne Münchenben. Dani szerint semmi akadálya a Cápa élvezetének, de addig bizony semmit sem érdemes fényezni vagy lakatolni az 520i-men, amíg végre el nem határozom magam, különben tetszés szerint duplán vagy triplán kifizethetem majd a munkadíjat.

Nem mondom, hogy erre nem számítottam, de azt reméltem, szépen sorban rendbe teszem, illetve szakértő kezekkel tetetem az öregebbik 5-ösömet. Na, ez nem így lesz, gyűjteni kell a karosszéria komplett felújítására, és a sok kis apróság, például a repedt műszerfal, a rosszul összerakott tolótető, az elhúzható lemezen lógó tetőkárpit és az ajtózár helyreállítására. Bár az is egy megoldás lenne, ha megválnék tőle egy jobb állapotú Cápáért, de Gyöngyi és több barátom is arra szavazott, hogy fejezzem be, amit elkezdtem, tartsak ki mellette. Végül is ez az igazi szeretet...
A következő rész tartalmából:
Gyűjtöm az alkatrészeket, utána téli álomra küldöm a Cápát, hogy a látható és a nem látható helyeken is formában legyen, közben a hátsó légterelő helyett is keresek menőbbet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter úton a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
