Felsír a fűrész, vág a flex, repül a szikra - így készül a Merci a Parkoló Parádéra

Ride The Classic

2024.04.27. 08:52
0 hozzászólás

“Ez kurva sokba lesz!” - konstatálta Vario a csapattársam közömbös hangon, amikor porschés Levi, az autóépítők épp megkoronázás alatt álló királya belevágott flexével a Bamakóra szánt 123-as Merci, művésznevén Tigris torzójába.


A Tete-Katlan terméskövezetén szinkópákat kopogó lökhárítóink pillanatok alatt szertefoszlattak minden hiú álmot, gyerekes reményt, naív gondolatot. Emelni kell akármennyit, bármennyit, mindet, a terepszöget pedig nem elég növelni, először meg is kell teremteni azt, mert most nincs se elől, se hátul, Afrika pedig nem viccel. És tapadás sincs, az öreg téligumik csorba fogai hurrikánként perdültek világgá a megzömült homokbánya pódiumán.
 

De ne rohanjunk ennyire előre.

A teszt után triónk az úribeli csapatközpontba kuporodott vissza, hogy koraesti tanácsgyűlést tartson a tájger gőzölgő teteme felett. Már a hazaúton éreztük, hogy valami nincs rendben, mindenfelé húz a kocsi, egyenesen menni nem akar, vagy nem mer. De ezzel ráérünk még foglalkozni, a technika másodlagos, először a kényelmet kell biztosítani! - gondoltuk, hiszen a beépített ügyfél-hátfal miatt békapózban ralizni mégsem túl felemelő. 

Addig-addig méláztunk a hegesztett keretbe ragasztott üveg kiemelésén, mígnem valaki kezében felsírt a fűrész, élesen csattant a kalapács, és hirtelen mindenki a rozsdamentes acéllemezek evakuálásán ügyeskedett. Ugrott a Krisztus-kereszt, repültek az örökmécsesek, negyvenéves csavarokat kellett kioldani, hogy inverzben visszafejthessük az olasz Pilato Bt. gondolatmenetét. Végül sikerült, az erőszakon túl a gondolkodás nyújtott megoldást ismét, majd ránk esteledett. Lekaptuk a megsemmisült hátsó lökhárítót, meg az elsőt is, aztán lepihentünk.

Napokkal később Tigris már Levente műhelyében ébredt, Hűvösvölgy meleg szívvel várta, ennek ellenére beütött a krach. Egy óvatlan fordulás közepette a kormányösszekötő elpusztult, Tájger széttárta kerekeit, a böszme test betámasztott a műhely kapujába és többé nem mozdult. Csak komoly szerencsétlenkedés árán sikerült végül mégis felcibálni az emelőre, hogy legalább hozzáférhetővé váljon a futómű, ami a jelek szerint az autó leggyengébb pontja. A sérült elemek végül megújultak, az anyagi kár nem volt jelentős. 

Apropó futómű.

Az egyetlen említésre méltó pozitívum, hogy rugóút az van, nem is kevés. A Merci gyári felállásban is akkorát lép, mint egy széria Wrangler, cserébe minden egyéb paraméterében szerencsétlenebb. Tervek viszont már vannak, előre az Intercarsból megrendeltük a taxi 300TD 4 centivel magasabb rugóit, melyek további pogácsázást kapnak, viszont a többit már a gumira bízzuk, hogy meglegyen a kívánt, plusz 15-20 centi. Hátul a helyzet valamivel egyszerűbb, ide 124-es Merci rugók kerülnek majd némi bölcsőpogácsázás után, a gátlókat pedig legyártatjuk valakivel.

Kárászy? Raj? Tippeket várunk!

A rugókon és gátlókon túl Afrikában legalább ennyire fontos a rendes hűtés is, különben a motor percek alatt túlmelegszik, az meg egyenlő az instant halállal. Igen, tudjuk, hogy ott simán javítják az öreg Mercik bármely generációját, de a helyzetünkkel tisztában vannak, így az árak is könnyen százszoros szorzót kapnak. Szóval a gyári hűtő túl magas volt és rontotta a terepszöget, valamint elmúlt 40 éves, ezért újra cseréltük. Egy TurboWorks radiátort kapott, ezzel nyertünk tíz centit magasságban és a vastagsága is legalább a duplája az eredetinek. Reményeink szerint ez elég lesz, de majd teszteljük, tádámm: 

Idő közben a látványos munka is kezdetét vette.

Megérkeztek a papíron 1200 méterre világító szúrófények, meg az utólagos kapcsolótábla az extrákhoz, de útban van a kompresszoros hűtő, egy pár sekli, rántókötél és a homokvasak is. A művészet viszont korántsem ez, hanem a temérdek lakatos munka, amit a Merci tálcán kínál nekünk. 

Az első lökhárító leszedésekor meglepődötten vettük észre, hogy korábban balesetes lehetett az egész életét temetőkben töltő paripa. Az első nyúlványt korábban tákolták, ráadásul trehány munkát végeztek, és rohadt is. Szóval ennek rendbehozatala lett végül az első feladat, hiszen a vas lökhárító és minden más is ehhez kapcsolódik majd a tervek szerint. Íme a folyamat és az eredmény:

A nyúlványt még keményebb munka követte, Levente éjt nappallá téve mért, vágott, mért, kalapált, heftölt, köszörült, hogy az év első Parkoló Parádéjára alakot öltsön a front. Sajnos a W123 kartere hosszan nyúlik a föld felé, ez az autó legalacsonyabb pontja, ráadásul a legelejében kapott helyet. Talán nem is kell ecsetelnem, hogy ez mekkora kockázat sziklás tájakon nagy tempónál, ahol ha véletlenül odacsapjuk, azonnal törik és a motor kuka. Tehát ezt védeni kell, akár az életünk árán is, ezért nem volt elég a dögterelő, lámpatartó lökhárítót összehozni, hosszan nyúló haspáncél is kellett.

A műtéthez 4 mm-es, melegen hengerelt acéllemezt használt a mester és süllyesztett, acél csavarok, na meg rengeteg kreativitást, szikratűrést, vért és verejtéket. Íme: 

A szinterezés még hátra van, addig is marad a kézműves jelleg, ami nem baj sőt, legalább mindenki látja, hogy ez nem egy Temuról rendelt univerzális kit, hanem ízig-vérig autóbuzi termék. Szóval így állunk most, hamarosan jön a hátsó futómű, a sárvédő ívek kivágása, szélesítése és a nagy kerekek, aztán elölről kezdjük az egészet Ursulával, a Peugeot 505 mentővel. 

Szándékaink szerint január másodikán nyakunkba vesszük a világot mindkét autóval és Isztambulig megyünk Athén érintésével, hogy kiderítsük: a görög gyros, vagy a török kebab a jobb télen. Ha minden igaz addig összeáll a technika, megjön a starlink, lesz pénzünk és elkészül a végső fóliázás is. Addig viszont még hosszú út áll előttünk, hiszen ott a mentő is, amit eddig csak átírni sikerült, de mást most nagyon szeretjük. Íme néhány fotó a vásárlásról: 

Holnap Parkoló Parádé, gyertek és dumáljunk!
Ha tetszik a projekt, kövesd: Ride the Classic by Totalcar

Köszi, Levi!

UPDATE: Megvolt a második tesztkör. Harap! :) 

 A cikkben szereplő Mercedes nem jár közúton, a helyszínek között trélerrel mozgatjuk. Minden más gondolat a képzelet szüleménye.

Az oldalról ajánljuk

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

2 órája
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01