Krisztián feltámasztotta a BMW M5-verő Alpinát

október 27., 07:33 Módosítva: 2019.11.04 06:52
3377
34 hozzászólás

Nagyon ritkán találkozunk olyan független autóbolondokkal, akikre pontosabban illene a szent örült jelző, mint Pusztai Krisztiánra. Életét a BMW-k, elsősorban a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján gyártott E34-es 5-ös széria még épkézláb példányainak megmentésére áldozza és hogy fokozzuk, Krisztiánt szinte kizárólag az Anisits Ferenc-féle 525TD és TDS változatok érdeklik, melyek bizonyos okokból a korszak szomorú szemű menhelyi kutyái. Az utóbbi időben felvette a repertoárba a V8-asokat is, mert ezekhez sok műhely nem ért kellőképpen, vagy nincs türelme, ideje rájuk. Ha az adonyi fajtamentő karaktere kirajzolódott, a róla és szenvedélyéről szóló első cikkem olvasása során, akkor erről a pontról csupán laza szökkenés lesz eljutni legújabb csodatételéig, egy 1991-es Alpina B10 Biturbo feltámasztásáig.

Ez az autó körülbelül másfélszer annyiba került újként, mint a korabeli M5 (100 vs. 150 ezer nyugatnémet márka), tele volt technikai érdekességekkel és mindössze 507 példányt készítettek belőle a kis manufaktúrában. Egy ilyen Alpina ma általában 50-70 ezer euróért vehető, de kevés maradt belőle, szóval érdemes megmenteni. Következzen Krisztián elbeszélése és fotói a nagy műveletről, a nehézségekről, a szépségekről és a végeredményről.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

800 ezerért vettem, de mennyit költöttem rá 3 év alatt?

szeptember 7., 15:11 Módosítva: 2019.09.20 06:15
949
36 hozzászólás
A használt autón mindig bukik az ember, főleg, ha hobbitárgynak tartja. A Mazda MX-5 nem gyakori autó, főleg nem egy Golfhoz vagy Civichez képest. Viszont attól eltekintve, hogy nincs teteje, ez is egy egyszerű, benzines kisautó, így a tapasztalatok hátha másnak is jól jöhetnek.
36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lett az 1,2 millió kilométert futott BMW-vel?

július 24., 16:52 Módosítva: 2019.07.28 14:41
1184
39 hozzászólás

Tiborral egy több mint egy éve készített amatőr videóban találkozhattak először. Szerelőjével közösen mutatta meg, milyen állapotba került autója, egy 2002-es BMW 530d (e39) az együtt töltött több mint másfél évtized, és 1,2 millió megtett kilométer alatt. A videót eddig 550 ezerszer indították el a Totalcar Youtube-csatornáján, ezért joggal gondolhattam, hogy ezzel a BMW-vel senkit nem fognak majd átverni, ha gazdája eladja. Tévedtem.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Segítségért kiált a Zuglóban rohadó Ferrari

július 18., 16:52 Módosítva: 2019.07.23 06:22
1083
47 hozzászólás

Rengeteg elhagyott autót látni Budapest utcáin, és nem csak ott, hanem telkeken, udvarokon is. Többségük rég sorsára hagyott, rossz állapotú, használatra alkalmatlan roncs. Az átlagautókon nem sok ember szeme akad meg, legfeljebb az lehet idegesítő, hogy így még kevesebb helyen lehet parkolni. Hogy ezeket az autótetemeket miért nem viszik bontóba, annak többféle oka lehet.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A legegyszerűbb Passat a legbiztosabb?

május 8., 06:40 Módosítva: 2019.05.10 10:37
379
71 hozzászólás
Az Audi-keresés végén Passatot vettem, ráadásul ismét B5.5-öst, csak fiatalabb, kevesebbet futott példányt gyengébb motorral, mint a korábbi 1,8 literes turbó.

Még január végén vásároltam, de eddig vártam a részletes értékeléssel. Az út, amely visszavezetett a típushoz, viszonylag egyszerű, a piaci kínálat is erre terelt. Eladtam a 2000-es évjáratú Passat 1.8 turbót, és vettem helyette egy 2004-es Skoda Octavia TDI DSG-t, de az nem tetszett, így tavaly szeptemberben azt is eladtam. Időhiány miatt novemberben kezdtem másik autót keresni. Az eredeti cél egy 2002-2005 közti benzines Audi A4 Avant volt. Nem találtam a megfelelőt, ezért a keresgélésről szóló első cikk után tovább kerestem. Jött a karácsony, majd január, ami nem kedvez sem az autóeladásnak, sem a vásárlásnak, mert félig kiürül a piac, mindenki mással foglalkozik.

71 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Keményen fogd a kormányt

március 24., 11:14 Módosítva: 2019.03.29 11:08
445
18 hozzászólás

A Svéd Repülőgépgyártó Részvénytársaság (Svenska Aeroplan AB) 1949-től kezdett autókat gyártani. A viszonylag kis autógyár elsősorban a mindennapokban jól használható, biztonságos és egyedi stílusú autókkal alapozta meg a hírnevét. Kezdetben nem fordítottak túl nagy energiát a sportos szegmensre, de azért időről időre akadtak kivételek. Például a Saab Sonett mindhárom generációját kimondottan kis utcai sportkocsinak tervezték, az igazi áttörés azonban elmaradt.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

BMW-nek látszó tárgy

március 3., 10:04 Módosítva: 2019.03.07 07:05
154
41 hozzászólás

ZS.O.F (zseniális olasz f.s)

70913

Az ítéletet egy kellemes szombat délután írom lenyugodva, reálisan gondolkodva, a címét is most találtam ki...

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ingyen-Punto: fény az alagút végén!

március 2., 09:56 Módosítva: 2019.03.06 06:25
224
31 hozzászólás

Menjen, kanyarodjon, és ha kell, álljon meg – ingyen kapott Puntómnak egyik sem ment tökéletesen, úgyhogy voltak nehéz pillanataim. Decemberben, majd januárban, végül februárban is. Nagyjából olyanok, hogy akkor ABS-t kell cserélni, meg még ki tudja mit. Páran felvetették, hogy köttessem ki a fenébe blokkolásgátlót, de engem nem olyan fából faragtak. Nem fog legyőzni, pláne így.(* Ehhez van egy fontos megjegyzésem a végén!!!!.)

De nem mennék a dolgok elébe, szépen haladjunk csak végig a menjen-kanyarodjon-álljon meg vonalon.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Sok nekem, hogy évi 300-500 ezret kér szervizelésre

február 10., 09:03 Módosítva: 2019.02.13 10:18
343
98 hozzászólás

Linda, a szeretőm

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Alapvetően a '80-as évek kocka formája jön be. Sokat nem gondolkodtam, hisz hamar sikerült beülnöm egy jóbarátom Ladájába (megkértem, hogy vigyen vele egy kört) ami ugyan a gyári kifejezéstől igen távol állt, de legalább volt benne egy sírós váltó, amitől akkor épp azt hittem, egy repülőgép felszálló pályán vagyok és az a hanghatás (a váltó, a búgó difi és a sportkipufogó) annyira magával ragadott, hogy ott és akkor megfogadtam, hogy nekem lesz egy ilyenem.

Kapcsolódó cikkünk

98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hiába a remek motor, ha a többi gagyi

február 3., 07:42 Módosítva: 2019.02.05 10:27
78
29 hozzászólás

Szerelmünk, az Alfánk múzeumba került

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Most is, közel a félmillió km után olyan, hogy nincs olyan autó, aminek ne tudna 100-on 50 előnyt adni, ha az is turbótlan, injektortalan, 1998 ccm-s, 23-éves és 430 000 km van a múltjában.

Kapcsolódó cikkünk

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Puntót ingyen 2: jelentés a lekvár mélyéről

február 2., 14:21 Módosítva: 2019.02.05 10:08
253
20 hozzászólás

"Semmi sincsen ingyen, még az sem, ami úgy tűnik"
(Ismeretlen bölcs)

Az ingyen*-Punto története az őszi időszakban kissé leült, mivel ilyenkor van a legtöbb külföldi autóbemutató, nagy nemzetközi autószalon és ráadásul még a globális felmelegedésnek köszönhetően folyamatosan lehet robogóval járni, akár novemberben is – ezek a mentségeim. A Punto viszonylag nyugodtan parkolt az udvaron, Hajni asszony bottal sem piszkálta volna meg azóta, hogy a gyorsan kivitelezett ABS-javítás után elhozhatta a szervizből a Fiatot. Némileg megrázta a kezében maradó váltógomb, illetve az, hogy ő csak a szemközti sávba tudott kifordulni így szervó nélkül. Szóval nem érzett nagy késztetést a használatára, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam.

A videóban megláthatod, mi történt az autóval, mit javítottunk meg a Nagy Punto-mentő Napon, és mit rontottunk el. A posztban meg inkább a háttérről lesz szó, és persze az is kiderült, hogy eddig az állapotig mindez mibe fájt.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs szerelő, aki ezt szívesen szereli

január 6., 13:03 Módosítva: 2019.01.09 06:22
133
47 hozzászólás

Kiszolgált, tudta amit kell

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Nagy hibák: nincs szerelő, aki szívesen szereli és nem átver vagy azt cseréli, ami hibás.

Kapcsolódó cikkünk

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

25 éve áll egy kertben, vajon beindul?

2018. december 11., 17:24 Módosítva: 2018.12.17 07:08
1106
38 hozzászólás
A céltalan szórakozás is csak akkor az igazi, ha van benne kihívás: Pere Laci, a Nepper, Borsa és Fater úgy döntött, megnézni, beindul-e a Golf, ami 25 éve egy kertben áll. A One More Round a barátaink ötlete, a cél, hogy az elhagyott járművek még egy kört mehessenek, mielőtt végleg elenyésznek. Ezentúl, ha megjelenik egy videójuk, lehozzuk. Érdemes figyelni, hiszen egészen meglepő dolgok jönnek.

 Vajon beindul? A Következő részben itt lent kiderül: 

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A világ legtöbbet futott autói: íme a dobogósok

2018. október 23., 15:47 Módosítva: 2018.11.19 11:33
1352
0 hozzászólás

Magyarországon egy átlagos autó 14 éves és 16 ezer kilométert gurul egy évben. Ez alapján egészen könnyedén bele lehet tekerni néhány százezer kilométert egy-egy öregebb autóba. Vezettünk már mi is félmilliót futott Twingót, egymillió feletti Ventót, sőt, már 600 ezer kilométeres Tesláról is hallottunk, de az igazán profik régi autóval utaznak rengeteget.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Évi 50-60 ezer kilométer, ezzel?

2018. október 23., 14:54 Módosítva: 2018.11.04 14:18
717
38 hozzászólás

A lakossági autós tartalomgyártás ősforrása a 2005-óta működő Népítélet rovat. Közel 55 ezer szöveges értékelést gyűjtöttünk ide eddig és mivel a rendszerben márkánként, típusonként és motorváltozatonként keresgélhettek, érdemes beleolvasni egy-egy szövegbe, a nagy használtautó-vadászat előtt. 

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amit egy első autónak tudnia kell

2018. október 14., 09:28 Módosítva: 2018.10.20 06:40
39
24 hozzászólás

Kabriózni olcsón - tényleg olcsón

70604

A rossz imázs engem nem érdekel: kisfiú korom óta tudtam, hogy nekem egyszer kell egy ilyen autó, méghozzá hathengeres benzinmotorral. A szedán és a kompakt nekem személy szerint nem tetszik, a kombit pedig korainak tartom még, így leginkább a kupé és a kabrió vonzott.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Álomautó helyett nagy csalódás

2018. szeptember 30., 10:06 Módosítva: 2018.10.08 06:52
218
33 hozzászólás

250.000 km-s teszt, avagy H vs J Astra

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Kb. ugyanakkora futásteljesítmény után megállapítható, hogy az újabb Astra többször hibásodott meg. Kb. 0,5 literrel többet eszik 100 km-en és lomhább.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem titkolom tovább: vettem* egy Fiatot

2018. szeptember 30., 07:56 Módosítva: 2019.02.02 08:49
335
68 hozzászólás

Vegyük előre e lényeget. Az autó: Fiat Punto II HLX 1.2 16V, 2001-es gyártás, 2003-as(!) forgalomba helyezés, 178 178 km. Az eladó: Sztefo. A vevő én, azaz Papptibi. Az ár: 0 (nulla) forint.

De mi a fenének nekem egy Fiat?!

A válasz marha egyszerű: az Audi A6-osunk épp szanatóriumi kezelését tölti augusztus eleje óta, szegény VTZ Zoli megszenvedett vele. Már szabadabban lélegzik, még Novoth Tibi tágít egy kicsit a hörgőin. De ez egy másik történet, majd ezt is megírom, ha már tudom, mi lett a vége. Miközben a Kymcóm is szerelőnél, szóval van a békávé, meg a bicaj.

68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Két év alatt buktam az árán egymilliót

2018. szeptember 23., 15:08 Módosítva: 2018.09.28 16:11
89
29 hozzászólás

Hőskori japó csatahajó öregsége vizein

70514

A kiemelkedő kispolgári autó 10 éves korára megbízható japán klasszikus lett, de azóta még eltelt 15 év. Azóta több százezer kilométer és sok tulajdonos után bármi lehetett velük.  A Carina E-knek presztizsük sosem volt. Praktikusságukat talán még őrzik, az enyémen is minden gomb, elektromos extra működik.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Imádnivaló zöld béka és francia mellényúlás

2018. szeptember 10., 12:38 Módosítva: 2018.09.12 06:24
40
12 hozzászólás

Digó limó

37818

A legutóbbi kaland és ha valakinek ilyen kocsija van, akkor vigyázzon, nehogy úgy járjon, mint én. Csővár és Penc között olyan moslék az út, hogy a disznónak nem adnám. Egy helyen le van szakadva a széle, persze kanyarban és ha pont akkor jönnek szembe, akkor belemész és felüti az olajteknőt. Ilyen tróger utakat utoljára Romániában láttam, de azok, akik 24 éven keresztül elviselték Ceausescut, azok meg is érdemlik. Mondjuk nekünk is jutott egy bonsai duce. Vagy papír Pol Pot – kinek, hogy tetszik.

Szóval nagy ütés, abban a pillanatban elkezdett világítani az olajnyomás jelző. Csuklott az összes közutasnak mindenféle rokona. Kihívtam a szerveket, hogy legyen már valami nyoma a dolognak. Kiérkezett Holmes úr személyesen.

  • Miért hívott ki?
  • Elnézést, hogy zavarom, altörzs úr, azt hittem elmondja maguknak a központ, hogy hova és miért kell jönni.
  • Mi az, hogy altörzs?
  • Hát, mivel a főtörzsnek 3 csillagja van, a törzsnek 2, de magának csak egy, akkor az lehet az altörzs – a szemei elhelyezkedése hirtelen Matolcsyhoz kezdett hasonlítani.
  • Mi a probléma?
  • Belementem ebbe a kátyúba és elkezdett világítani az olajnyomás jelző lámpa.
  • Az nem kátyú, hanem útfolytonossági hiba.
  • Nézze, a pinára sem azt mondjuk, hogy bőrfolytonossági hiba, hanem azt, hogy pina. Nevezzük már nevén a gyereket, hogy értsük is egymást!
  • Máskor is világított már az a lámpa?
  • Persze, hónapok óta úgy járok, hogy nincs olajnyomás, csak vártam, hogy mikor rombolhatok bele egy gödörbe. 

Végül felvette a jegyzőkönyvet, szemmel láthatólag nagyon utálta, hogy dolgozni is kell neki.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél nehezebben autóból még nem szálltam ki

2018. augusztus 30., 17:20 Módosítva: 2018.09.05 07:52
346
24 hozzászólás
És nem csak azért, mert gyakorlatilag a földről kell feltápászkodni. A Parkoló Parádés „Jézus, de kéne” díjat nem osztogatják csak úgy.

Van az a helyzet, amikor az ember kezdi félteni a makulátlan E30-as BMW-jét. Télen gyorsabban harap a korrózió, és a végén még valaki a lámpánál sminktükörben szöszörészve megtolja hátulról. Nem jó örökös rettegésben közlekedni. Ilyenkor vesz minden felelősen gondolkodó autós egy strapabíró és könnyen javítható hétköznapi szaladgálóst. Legyen gazdaságosan fenntartható és ne kelljen annyira óvni.

Egy év tanakodás és keresgélés után aztán egyszer csak kijön a megoldás, igaz addigra a versenymérnöki szerelem néhol belenyúlt az egyenletbe. A racionális, hétköznapi használat unalmas szempontjait úgy tette zárójelbe az autózás szeretete, hogy csak úgy koppant a sok dízel kombi meg Prius.

Lett helyette egy 2.8-as sorhatos BMW Z3 Coupé.

Ez a cikk a  Parkoló Parádé egyik látogatójának autójáról szól. Ha találkozni akarsz hasonlóan benzinvérű társaiddal, gyere el a Parkoló Parádéra most szombaton (2018.09.01.). A jegyed szombat délig, sőt 13:30-ig megveheted 990 Ft-ért!

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megmentettem egy csapágyas Golf PD TDI-t

2018. július 16., 06:15 Módosítva: 2018.07.18 06:38
573
82 hozzászólás

Az ötödik generációs Golf nagyon jó autó. Masszív karosszéria sok légzsákkal, nagy hellyel, csendes utastér, kényelmes ülések, minőségi műanyagok. Talán még emlékeznek, néhány évvel ezelőtt céges autóként használtam egy Variant kivitelt, amelynek motorja a rendszeres karbantartások ellenére alattam könyökölt ki. Hogy miért vettem megint? 

82 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vettem egy autót, de lerobbant? Mi a teendő?

2018. július 8., 08:16 Módosítva: 2018.08.03 07:01
138
32 hozzászólás
A huszadik Totalcar Parkoló Parádén folytattuk ingyenes előadássorozatunkat, a tavaly elindított Mesterkurzust. Ezúttal ismét az egyik legnépszerűbb témával, a használtautó-vásárlással foglalkoztunk, de az előadás rendhagyó volt, mert a Kroneraff István, vagyis a Becsületesnepper társat kapott a fontos ügyhöz egy vérbeli autós ügyvéd, Dr. Méhes Dávid Dániel személyében.

Dáviddal évek óta dolgozom együtt a közéleti cikkeimen, hiszen nagyon közelről ismeri a kereskedők, nepperek, becsületesek és becstelenek világát. Tudja, hogy miből lesznek a békés megegyezések, mikor kell és érdemes reklamálni a félresikerült autóvásárlás után és mi az, amikor a vevőnek egyszerűen nincs igaza, és a bíróságon sem lenne túl sok esélye a kártérítésre. Az előadás muníció mindenkinek, aki okosan szeretne dönteni és szerződni a következő autójára és támpont annak is, aki már értetlenül nézegeti a check engine lámpát a műszerfalon.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A japánbérenc Mercit vesz

2018. június 17., 11:13 Módosítva: 2018.06.20 17:47
61
25 hozzászólás

Most bajban vagyok...

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az úgy volt, hogy kiköltöztünk vidékre.. gyerek.. szóval kell a családi autó mellé, amit otthon hagyok anyunak, még egy, amivel majd járhatok munkába. 

Először valami elektromos autót kerestem, de gyorsan rájöttem, hogy annak nincs egyenlőre sok értelme. Utána már kicsit feladtam és valami kisautót kerestem.. pl Jazz..

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

"A Swift kasznija olyan mint a csokipapír, de visszahajlítottam" - Heti merítés

2018. június 10., 13:47 Módosítva: 2018.06.14 07:26
45
17 hozzászólás

Már nem álom

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az ember azt hinné, hogy "kihaltak". Alaposan megcsappant a számuk, de még nem tűntek el teljesen. 

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még