Gazdaságos egyterű, túl sok kompromisszummal

június 21., 12:18 Módosítva: 2020.06.23 19:28
92
25 hozzászólás

A szépség szobra

71834

9 éves volt amikor megvettem, 196 000 km-el az órájában. Nem ez volt a cél, de mercis szerelő ismerősé volt (ő szervizeli azóta is), és sokat nyomott a latba, hogy nem leszek áthajítva a palánkon. Tetszett, de nem volt szerelem első látásra, azóta viszont fellángolt a szerelem, mert nem tudok betelni vele.

Egy kis AMG Stump Bandi tollából

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lehet-e még 800 köbcenti alatt autót venni?

június 14., 13:06 Módosítva: 2020.06.18 18:00
130
18 hozzászólás

A pirinyó kéthengeres

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A szeretett kis Trabantom után egy hasonló kis autót szerettem volna, a lehető legkisebbet, de 800 cm3 alatt már alig akad valami. És végül erre a típusra esett a választásom, mert ebből még idehaza is van, igaz nagyon kevés.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Roadmovie 8. A koronavírus bekavart

június 5., 17:03 Módosítva: 2020.06.07 09:49
245
2 hozzászólás

Azok számára, akik nem ismerik a sorozatot, ezek a videók a németországi autóbeszerző turnékról szólnak. Úgy szép az élet, ha zajlik, ennek jegyében szoktak rendkívüli események történni, most a világot átalakító Covid 19 vírus írta át a szokásos menetrendet. Itthon tizenvalahány fok volt, kint 3-4 celsius, a ruházatunk az itthoni. Magyar mindenhol van, ez már többször bebizonyosodott, most is belefutottunk két magyarba az utunk során, találkoztunk kedves emberekkel, érdekes autókkal, tartsanak velünk, nyerjenek bepillantást ebbe a kívülállók számára rejtett világba.

2 hozzászólás

Visszatérés a minimálautók csodálatos világába

május 19., 06:08 Módosítva: 2020.05.21 13:44
538
78 hozzászólás
Két szálon kerestem a választ a kérdésre: mit vegyek második autónak, kevés pénzből? Végül házhoz jött a megfejtés, de ekkora szerencsém már régen volt járművásárlással.

Az életvitelünkhöz alapesetben tökéletesen elegendő egy autó. Ez meg is van, hiszen nem is olyan rég írtam arról, milyen volt az első év az Audival. Kettőnknek elég tágas a B5-ös A4. A kombi csomagtartója akkor is elég, ha nagyobb dolgokat kell cuccolni, a rotációs kapának is csak a tolókarjait kellett lehajtani. Bárhova elvisz minket kis fogyasztással, és még aránylag jól lehet is vele haladni. Ennél most nekünk nem kell több. Vagyis nem kellett, egészen a közelmúltig.

78 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tessék egy marék (többnyire) boldog szociautós

május 17., 13:11 Módosítva: 2020.05.20 08:57
2121
3 hozzászólás

Nem vagyok normális...

49345

Kicsit rendhagyó lesz ez az ítélet, mert nem egy autóról fogok írni, és nem is csak egy változatról. Előrebocsátom, hogy nem vagyok normális (ezt több ismerősöm is alátámaszthatja).

Ha már extrém Skodák itt egy a közelmúltból.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a Porsche szinte bárkinek elérhető

május 10., 14:10 Módosítva: 2020.05.15 06:15
1104
14 hozzászólás

Majom és banán

71023

Ez ugye a tojáslámpás, első vízhűtéses “lenézett” generáció, a korábbiak ára eléggé elszállt, az újabbaké meg még nem esett eleget. A 996-os viszont az ismert IMS/RMS problémák miatt szinte bárki számára elérhető (csak utána győzze fenntartani).

Papp Tibi írása a 911-ről

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen autókat nem sokan birtokolnak

május 2., 07:50 Módosítva: 2020.05.06 06:16
204
13 hozzászólás

Guruló kastély

55471

Mindig vágytam egy öreg Shadowra. Kimondottan erre a típusra, az előd Cloud nekem még túl gömbölyű, az utódok meg túl szögletesek. És ha már Rolls, legyen jobbkormányos. Legyen brit.

Így látta a Totalcar a Silver Shadow-t

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél jobb autóm még nem volt...

április 26., 07:51 Módosítva: 2020.05.01 15:23
1203
33 hozzászólás

Ennél jobb autóm még nem volt...

Mivel ez egy sokak által várt és kedvelt autó gondoltam, hogy a legelejétől leírom a tapasztalataimat, hogyha esetleg valaki tudni szeretné, hogy milyen is az új Duster a régihez képest és úgy egyáltalán a konkurens modellekhez képest, akkor segíteni tudjak a választásban.

Winkler így látta a Dustert!

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen az együttélés a kockaautókkal?

április 19., 10:35 Módosítva: 2020.04.24 11:37
162
6 hozzászólás

Tepsi

2 tonnás tömegével, közel 6 méteres hosszúságával igazi cirkáló, a vezetési élménye elmondhatatlan. Hatalmas mérete és formája miatt kitűnik a hétköznapi, szürke autók sorából, tiszteletet parancsol. Szóba sem jöhetnek olyan kérdések, mint egy új autónál: anyagmínőség, kényelem, lábtér, extrák, stb.

Olvasd el Garcia történetét a de Ville-ről

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eljött a Bálna ideje

április 13., 06:49 Módosítva: 2020.04.18 06:43
778
46 hozzászólás
A Mercedes S-osztály minden generációja műszaki remek a maga nemében, de nem mindegyikhez egyformán kegyes a közvélekedés. Sőt, sokan úgy gondolják, a W126-nál már sosem lesz jobb egyik sem. Na ezzel azért vitatkoznék!

Azt mondják, abból a korszakból választjuk kedvenc autóink, amiben felnőttünk. Végülis gyerekként életre szóló benyomásokat szerzünk mindenről, miért lenne kivétel a kocsik világa? Én például azért vagyok oda a Ford Granadáért, mert 1990-ben vett apám egy '83-ast, és meghatározó élmény mindenféle Škodák meg Moszkvicsok után V6-os batárban utazni három évig. A Ford kapudrogját követően persze újra nagy szedán kellett, így vett apám Mercedes 280SE-t. No nem valami feldíszített karácsonyfát, a kötelező rózsafa sportkormány, illetve automataváltó és tempomat volt benne, más nem nagyon – szövet kárpit, kurblis ablakok, klíma helyett csak szellőzés, sőt még tükörből is csak a jobboldali volt elektromos.

46 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Drága családtag

április 12., 15:41 Módosítva: 2020.04.15 07:02
556
20 hozzászólás

Túraautó amerikai módra

46393 (1)

Ilyen autót általában nem azért vesz az ember, hogy boltba járjon vele bevásárolni, vagy a gyermeket vigye, hordja iskolába. :) Egy ilyen autó leginkább hobby célokra praktikus, elsősorban nyáron, vagy szép időben való élményautózásra hétvégén.

Firebird a Totalcaron

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így tanít alázatra az öreg Passat

április 7., 12:32 Módosítva: 2020.04.10 14:54
1343
93 hozzászólás

Tavaly ott hagytam abba, hogy vettem egy 2003-as, 1,6 literes, benzines Passatot B5.5-öt az észszerű kompromisszumok jegyében. Három hónapnyi használat után a motor habos olaj-víz koktélt főzött meglepetésként. Ennek annyira nem örültem, sem annak, ami utána következett. Mesélem.

93 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Sokat pofozott Swifttől a megbízható Alfáig

április 5., 13:07 Módosítva: 2020.04.07 17:43
212
14 hozzászólás

Kapudrog a youngtimerezéshez

66985

A '90-es évek gyermeke vagyok, így valószínűleg gyerekkori bekattanás lehet nálam a klasszikus Mercedesek iránti rajongás (egyszerűen magával ragadott a hasábszerű formájuk, megtetszett a belsejük, a rugózás, csendesség, a kalimpálós economy jelző, a fa díszítőelemek, és a sok műszer), a birtoklás iránti vágy viszont csak később, a jogosítványom megszerzése után jelentkezett erőteljesebben.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A8-as Audi, minden jóval, 3 millióért?

március 1., 18:57 Módosítva: 2020.03.08 07:22
3183
29 hozzászólás
Tíz év, és közel kilencven százalékos értékvesztés. Ez a mérlege ennek a 2010-es Audi A8-nak, de tetszőlegesen szinte bármilyen kategóriatárs beilleszthető a helyére hasonló évjárattal. És nem véletlenül: horrorisztikus fenntartási költségek, véget nem érő problémák jöhetnek. A baj az, hogy valójában ettől sem lett kevésbé kívánatos ez az A8-as, és közel 400 ezer kilométerrel az órájában is nagyjából tudja azt, amiért anno le kellett tenni az asztalra a mai értékének sokszorosát. Hogy milyen az Audi csúcshajója 10 évesen, mik a lehetséges problémái, és én miért nem merném megvenni soha, az a videóból kiderül.

A további A8 tartalmakért katt ide.

29 hozzászólás

Mibe kerül fenntartani egy öreg Audit?

február 15., 08:27 Módosítva: 2020.02.19 10:45
1746
101 hozzászólás

Pár éve úgy éreztem, megérkeztem – már ami az autóparkomat illeti. Tágas utazóautónak második generációs Audi A6 Avant, hobbizni meg keresve sem találtam volna jobbat a Kiscápánál. Aztán egy kicsit felfordult körülöttem az élet, két éven belül háromszor kellett költöznöm, közben az autóhasználati szokásaim is változtak. Úgy alakult, hogy a nagy kombit átvette tőlem édesapám, szaladgálósnak vettem egy kereklámpás Ladát, amit aztán egy átfogó futómű- és fékrevízió után némi buktával tovább is adtam. Kisvártatva a Kiscápa is a hahun találta magát. Azt hittem, soha nem adom el, de egyre nehezebb megoldani a garázsolását, és nagyon ritkán tudom elővenni. A szívem szakad érte.

101 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Első autóm? Német helyett koreai

február 9., 12:34 Módosítva: 2020.02.14 06:15
893
63 hozzászólás

A jogosítványom megszerzése utáni első percekben már azon gondolkodtam, hogy mit fogok vezetni. A választ a család tulajdonában mindent megélt, 1.4-es, benzines, négyfokozatú automataváltóval szerelt Volkswagen Polo adta meg. Az akkor még éppen tizenegy éves kisautó egyből kedvenc lett. Nem kellett a kuplungolással bajlódni, a vele töltött közel négy év alatt megtanultam magabiztosan közlekedni, függetlenül a forgalmi helyzettől. Már a második év végén éreztem, hogy lassan itt az ideje valami nagyobbat és jobbat nézni, bár akkor még nem jött el az autócsere ideje.

Aztán 2018-ban meghirdettem a Volkswagent és elkezdtem nézelődni a különböző használtautós fórumokon. Először Volkswagent keresgéltem, ötös Golftól felfele. Nagyon tetszettek a GTI-k, de ebből a hatodik és hetedik generáció túl drága volt. Passatokat is nézegettem, de ezek vagy koruk, vagy áruk miatt estek ki végül. Aztán szemem elé kerültek az Octaviák és Superbek amelyek közül az utóbbiak érdekeltek jobban fekete színben, benzinmotorral, automataváltóval, kombi kivitelben.

Titkon talán ezt szerettem volna legjobban az összes típus közül. Néztem még Toyotákat és Lexusokat is az Auris, Avensis, IS250, CT200h tengelyen, azonban ezekből a modellekből a jobb állapotú példányok már bőven átlépték a keretemet.

63 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek a legöregebb autók Magyarországon

január 21., 17:15 Módosítva: 2020.01.25 07:22
302
56 hozzászólás

Megismerni a magyar autópark összetétele és változásai közt rejlő mélyebb összefüggéseket kicsit olyan érzés mint megtudni, mi mozgatja az embereket amikor autót választanak. 

Egy új, magyar Youtube-csatorna a Data will talk to you arról készített egyszerű, áttekinthető animációt, hogy miként változott 2002. és 2018. közt a legnépszerűbb márkák autóinak átlagkora és korsorrendje a magyar nyilvántartásban, a Központi Statisztikai Hivatal összegzése alapján. Itt érdemes megtennünk egy fontos kiegészítést, mivel sokakban felmerülhet, hogy miért nem szerepel ebben a poszt fő témáját képező nagy összevetésben a Lada, a Wartburg és a Trabant, melyek az ezredfordulón még nagyon fontos szereplői voltak a forgalomnak. Az ok egyszerű: a három márka tömeges eladásai a rendszerváltás után megszűntek és bár a nyilvántartásban még 2002-ben is előkelő helyen szerepeltek, nyílegyenes kornövekedési pályájuk és az ebből adódó torzító hatás miatt miatt célszerű volt ezeket kivenni a Top15-ből és csak azon a márkák korátlagát visszakövetni, melyek 2018-ban voltak a legnépszerűbbek és amelyekből újként is jelentős mennyiséget adtak el ezekben az években. Ettől függetlenül a Data will talk to you elkészíti a szocialista Top3 korvideót is, melyet itt közlünk.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen autót használnak a magyarok

január 3., 14:17 Módosítva: 2020.01.07 14:32
876
17 hozzászólás

Több mint 3,6 millió személyautó van forgalomban Magyarországon. Az autópark átlagkora 14 év, évente mintegy 700 ezer cserél gazdát a használtpiacon és 156 ezret hoztak külföldről, miközben nagyjából ugyanennyi új autót helyeztek forgalomba. Aki olvassa a Totalcar elemzéseit, nem lepődik meg az arányokon, ahogy azon sem, hogy állandó adatforrásunk, a Datahouse kimutatása szerint a dízelmotoros személyautók a teljes állománynak nagyjából harmadát teszik ki. Arányuk a következő években tovább csökkenhet. De mi van az adatok mögött? 

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dobpergés: VETTEM EGY AUTÓT!!!

2019. december 27., 17:37 Módosítva: 2020.01.08 07:04
1112
50 hozzászólás
Sok keresgélés, kutatás, fórumozás után végül meglett a győztes. Azt hiszem, sikerült meghozni a legjobb döntést, hiszen olyan autó lett, amit élvezek, de azért még józannak mondható. Hiányzik a Mazda, de új kaland indul.
50 hozzászólás

Milyen autót vegyek? A japán BMW

2019. december 8., 08:11 Módosítva: 2019.12.15 14:20
416
12 hozzászólás
Az Accord Type-R-ben meg lehet őrülni, a Priusban pedig nem fáj lassan menni. Mind a kettő csábító lehetőség, de van egy harmadik út is. Ez az autó nem olyan gyors, mint a Honda, nem olyan takarékos, mint a Toyota, de jó vezetni, leginkább azért, mert ugyan rég bevált elven épült, de elképesztő odaadással és tudással. Hat henger, négy ajtó, hátsókerék hajtás, kézi váltó. Mi baj lehet?

Szerinted melyik lesz?

  • 3853
    Lexus IS 200
  • 681
    Honda Accord Type-R
  • 327
    Toyota Prius II

Ha a korábbi részekre vagy kíváncsi, katt ide.

És ide. 

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen autót vegyek? Az épeszű döntés

2019. december 2., 18:12 Módosítva: 2020.07.06 07:17
350
17 hozzászólás
Eljött az idő, összegyűltek a pénz és buszozni is rossz, szóval veszek egy autót. Az előző videóban egy Accord Type-R-t néztem meg, mivel egy rendes, nagy szedán, és van benne némi élmény is. Viszont néha úgy érzem, ha az ember élvezetes autót akar tartani, az túl sok szívással jár, ezért néha elgondolkodom egy olyan autón, ami még csak nem is sugallja, hogy menni kéne vele. Egy autó, ami ott sincs.

Az előző részt itt találod:

17 hozzászólás

Milyen autót vegyek? - A huligán

2019. november 23., 16:11 Módosítva: 2019.11.29 10:18
283
64 hozzászólás
Eljött az idő, összegyűlt a pénz és buszozni is rossz, szóval veszek egy autót. A szempontok egyszerűek: legyen benne hátsó ülés, és némi tűz. Ez a konkrét autó mindkettőt tudja, a tüzet talán jobban is mint kéne. Viszont egy kicsit öreg, és meglehetősen kényes technika, ami nem szereti a hanyagolást, és 20 év alatt juthatott neki ebből.
64 hozzászólás

Krisztián feltámasztotta a BMW M5-verő Alpinát

2019. október 27., 07:33 Módosítva: 2019.11.04 06:52
3377
34 hozzászólás

Nagyon ritkán találkozunk olyan független autóbolondokkal, akikre pontosabban illene a szent örült jelző, mint Pusztai Krisztiánra. Életét a BMW-k, elsősorban a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján gyártott E34-es 5-ös széria még épkézláb példányainak megmentésére áldozza és hogy fokozzuk, Krisztiánt szinte kizárólag az Anisits Ferenc-féle 525TD és TDS változatok érdeklik, melyek bizonyos okokból a korszak szomorú szemű menhelyi kutyái. Az utóbbi időben felvette a repertoárba a V8-asokat is, mert ezekhez sok műhely nem ért kellőképpen, vagy nincs türelme, ideje rájuk. Ha az adonyi fajtamentő karaktere kirajzolódott, a róla és szenvedélyéről szóló első cikkem olvasása során, akkor erről a pontról csupán laza szökkenés lesz eljutni legújabb csodatételéig, egy 1991-es Alpina B10 Biturbo feltámasztásáig.

Ez az autó körülbelül másfélszer annyiba került újként, mint a korabeli M5 (100 vs. 150 ezer nyugatnémet márka), tele volt technikai érdekességekkel és mindössze 507 példányt készítettek belőle a kis manufaktúrában. Egy ilyen Alpina ma általában 50-70 ezer euróért vehető, de kevés maradt belőle, szóval érdemes megmenteni. Következzen Krisztián elbeszélése és fotói a nagy műveletről, a nehézségekről, a szépségekről és a végeredményről.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

800 ezerért vettem, de mennyit költöttem rá 3 év alatt?

2019. szeptember 7., 15:11 Módosítva: 2019.09.20 06:15
987
41 hozzászólás
A használt autón mindig bukik az ember, főleg, ha hobbitárgynak tartja. A Mazda MX-5 nem gyakori autó, főleg nem egy Golfhoz vagy Civichez képest. Viszont attól eltekintve, hogy nincs teteje, ez is egy egyszerű, benzines kisautó, így a tapasztalatok hátha másnak is jól jöhetnek.
41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lett az 1,2 millió kilométert futott BMW-vel?

2019. július 24., 16:52 Módosítva: 2019.07.28 14:41
1184
40 hozzászólás

Tiborral egy több mint egy éve készített amatőr videóban találkozhattak először. Szerelőjével közösen mutatta meg, milyen állapotba került autója, egy 2002-es BMW 530d (e39) az együtt töltött több mint másfél évtized, és 1,2 millió megtett kilométer alatt. A videót eddig 550 ezerszer indították el a Totalcar Youtube-csatornáján, ezért joggal gondolhattam, hogy ezzel a BMW-vel senkit nem fognak majd átverni, ha gazdája eladja. Tévedtem.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még