A legegyszerűbb Passat a legbiztosabb?

május 8., 06:40 Módosítva: 2019.05.10 10:37
379
71 hozzászólás
Az Audi-keresés végén Passatot vettem, ráadásul ismét B5.5-öst, csak fiatalabb, kevesebbet futott példányt gyengébb motorral, mint a korábbi 1,8 literes turbó.

Még január végén vásároltam, de eddig vártam a részletes értékeléssel. Az út, amely visszavezetett a típushoz, viszonylag egyszerű, a piaci kínálat is erre terelt. Eladtam a 2000-es évjáratú Passat 1.8 turbót, és vettem helyette egy 2004-es Skoda Octavia TDI DSG-t, de az nem tetszett, így tavaly szeptemberben azt is eladtam. Időhiány miatt novemberben kezdtem másik autót keresni. Az eredeti cél egy 2002-2005 közti benzines Audi A4 Avant volt. Nem találtam a megfelelőt, ezért a keresgélésről szóló első cikk után tovább kerestem. Jött a karácsony, majd január, ami nem kedvez sem az autóeladásnak, sem a vásárlásnak, mert félig kiürül a piac, mindenki mással foglalkozik.

71 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Keményen fogd a kormányt

március 24., 11:14 Módosítva: 2019.03.29 11:08
445
18 hozzászólás

A Svéd Repülőgépgyártó Részvénytársaság (Svenska Aeroplan AB) 1949-től kezdett autókat gyártani. A viszonylag kis autógyár elsősorban a mindennapokban jól használható, biztonságos és egyedi stílusú autókkal alapozta meg a hírnevét. Kezdetben nem fordítottak túl nagy energiát a sportos szegmensre, de azért időről időre akadtak kivételek. Például a Saab Sonett mindhárom generációját kimondottan kis utcai sportkocsinak tervezték, az igazi áttörés azonban elmaradt.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

BMW-nek látszó tárgy

március 3., 10:04 Módosítva: 2019.03.07 07:05
154
41 hozzászólás

ZS.O.F (zseniális olasz f.s)

70913

Az ítéletet egy kellemes szombat délután írom lenyugodva, reálisan gondolkodva, a címét is most találtam ki...

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Ingyen-Punto: fény az alagút végén!

    március 2., 09:56 Módosítva: 2019.03.06 06:25
    224
    31 hozzászólás

    Menjen, kanyarodjon, és ha kell, álljon meg – ingyen kapott Puntómnak egyik sem ment tökéletesen, úgyhogy voltak nehéz pillanataim. Decemberben, majd januárban, végül februárban is. Nagyjából olyanok, hogy akkor ABS-t kell cserélni, meg még ki tudja mit. Páran felvetették, hogy köttessem ki a fenébe blokkolásgátlót, de engem nem olyan fából faragtak. Nem fog legyőzni, pláne így.(* Ehhez van egy fontos megjegyzésem a végén!!!!.)

    De nem mennék a dolgok elébe, szépen haladjunk csak végig a menjen-kanyarodjon-álljon meg vonalon.

    31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Sok nekem, hogy évi 300-500 ezret kér szervizelésre

    február 10., 09:03 Módosítva: 2019.02.13 10:18
    343
    98 hozzászólás

    Linda, a szeretőm

    A kép illusztráció
    A kép illusztráció

    Alapvetően a '80-as évek kocka formája jön be. Sokat nem gondolkodtam, hisz hamar sikerült beülnöm egy jóbarátom Ladájába (megkértem, hogy vigyen vele egy kört) ami ugyan a gyári kifejezéstől igen távol állt, de legalább volt benne egy sírós váltó, amitől akkor épp azt hittem, egy repülőgép felszálló pályán vagyok és az a hanghatás (a váltó, a búgó difi és a sportkipufogó) annyira magával ragadott, hogy ott és akkor megfogadtam, hogy nekem lesz egy ilyenem.

    Kapcsolódó cikkünk

    98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hiába a remek motor, ha a többi gagyi

    február 3., 07:42 Módosítva: 2019.02.05 10:27
    78
    29 hozzászólás

    Szerelmünk, az Alfánk múzeumba került

    A kép illusztráció
    A kép illusztráció

    Most is, közel a félmillió km után olyan, hogy nincs olyan autó, aminek ne tudna 100-on 50 előnyt adni, ha az is turbótlan, injektortalan, 1998 ccm-s, 23-éves és 430 000 km van a múltjában.

    Kapcsolódó cikkünk

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Puntót ingyen 2: jelentés a lekvár mélyéről

    február 2., 14:21 Módosítva: 2019.02.05 10:08
    253
    20 hozzászólás

    "Semmi sincsen ingyen, még az sem, ami úgy tűnik"
    (Ismeretlen bölcs)

    Az ingyen*-Punto története az őszi időszakban kissé leült, mivel ilyenkor van a legtöbb külföldi autóbemutató, nagy nemzetközi autószalon és ráadásul még a globális felmelegedésnek köszönhetően folyamatosan lehet robogóval járni, akár novemberben is – ezek a mentségeim. A Punto viszonylag nyugodtan parkolt az udvaron, Hajni asszony bottal sem piszkálta volna meg azóta, hogy a gyorsan kivitelezett ABS-javítás után elhozhatta a szervizből a Fiatot. Némileg megrázta a kezében maradó váltógomb, illetve az, hogy ő csak a szemközti sávba tudott kifordulni így szervó nélkül. Szóval nem érzett nagy késztetést a használatára, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam.

    A videóban megláthatod, mi történt az autóval, mit javítottunk meg a Nagy Punto-mentő Napon, és mit rontottunk el. A posztban meg inkább a háttérről lesz szó, és persze az is kiderült, hogy eddig az állapotig mindez mibe fájt.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nincs szerelő, aki ezt szívesen szereli

    január 6., 13:03 Módosítva: 2019.01.09 06:22
    133
    47 hozzászólás

    Kiszolgált, tudta amit kell

    A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
    A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

    Nagy hibák: nincs szerelő, aki szívesen szereli és nem átver vagy azt cseréli, ami hibás.

    Kapcsolódó cikkünk

    47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    25 éve áll egy kertben, vajon beindul?

    2018. december 11., 17:24 Módosítva: 2018.12.17 07:08
    1106
    38 hozzászólás
    A céltalan szórakozás is csak akkor az igazi, ha van benne kihívás: Pere Laci, a Nepper, Borsa és Fater úgy döntött, megnézni, beindul-e a Golf, ami 25 éve egy kertben áll. A One More Round a barátaink ötlete, a cél, hogy az elhagyott járművek még egy kört mehessenek, mielőtt végleg elenyésznek. Ezentúl, ha megjelenik egy videójuk, lehozzuk. Érdemes figyelni, hiszen egészen meglepő dolgok jönnek.

     Vajon beindul? A Következő részben itt lent kiderül: 

    38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A világ legtöbbet futott autói: íme a dobogósok

    2018. október 23., 15:47 Módosítva: 2018.11.19 11:33
    1352
    0 hozzászólás

    Magyarországon egy átlagos autó 14 éves és 16 ezer kilométert gurul egy évben. Ez alapján egészen könnyedén bele lehet tekerni néhány százezer kilométert egy-egy öregebb autóba. Vezettünk már mi is félmilliót futott Twingót, egymillió feletti Ventót, sőt, már 600 ezer kilométeres Tesláról is hallottunk, de az igazán profik régi autóval utaznak rengeteget.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Évi 50-60 ezer kilométer, ezzel?

    2018. október 23., 14:54 Módosítva: 2018.11.04 14:18
    717
    38 hozzászólás

    A lakossági autós tartalomgyártás ősforrása a 2005-óta működő Népítélet rovat. Közel 55 ezer szöveges értékelést gyűjtöttünk ide eddig és mivel a rendszerben márkánként, típusonként és motorváltozatonként keresgélhettek, érdemes beleolvasni egy-egy szövegbe, a nagy használtautó-vadászat előtt. 

    38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Amit egy első autónak tudnia kell

    2018. október 14., 09:28 Módosítva: 2018.10.20 06:40
    39
    24 hozzászólás

    Kabriózni olcsón - tényleg olcsón

    70604

    A rossz imázs engem nem érdekel: kisfiú korom óta tudtam, hogy nekem egyszer kell egy ilyen autó, méghozzá hathengeres benzinmotorral. A szedán és a kompakt nekem személy szerint nem tetszik, a kombit pedig korainak tartom még, így leginkább a kupé és a kabrió vonzott.

    24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Álomautó helyett nagy csalódás

    2018. szeptember 30., 10:06 Módosítva: 2018.10.08 06:52
    218
    33 hozzászólás

    250.000 km-s teszt, avagy H vs J Astra

    A kép illusztráció
    A kép illusztráció

    Kb. ugyanakkora futásteljesítmény után megállapítható, hogy az újabb Astra többször hibásodott meg. Kb. 0,5 literrel többet eszik 100 km-en és lomhább.

    33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem titkolom tovább: vettem* egy Fiatot

    2018. szeptember 30., 07:56 Módosítva: 2019.02.02 08:49
    335
    68 hozzászólás

    Vegyük előre e lényeget. Az autó: Fiat Punto II HLX 1.2 16V, 2001-es gyártás, 2003-as(!) forgalomba helyezés, 178 178 km. Az eladó: Sztefo. A vevő én, azaz Papptibi. Az ár: 0 (nulla) forint.

    De mi a fenének nekem egy Fiat?!

    A válasz marha egyszerű: az Audi A6-osunk épp szanatóriumi kezelését tölti augusztus eleje óta, szegény VTZ Zoli megszenvedett vele. Már szabadabban lélegzik, még Novoth Tibi tágít egy kicsit a hörgőin. De ez egy másik történet, majd ezt is megírom, ha már tudom, mi lett a vége. Miközben a Kymcóm is szerelőnél, szóval van a békávé, meg a bicaj.

    68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Két év alatt buktam az árán egymilliót

    2018. szeptember 23., 15:08 Módosítva: 2018.09.28 16:11
    89
    29 hozzászólás

    Hőskori japó csatahajó öregsége vizein

    70514

    A kiemelkedő kispolgári autó 10 éves korára megbízható japán klasszikus lett, de azóta még eltelt 15 év. Azóta több százezer kilométer és sok tulajdonos után bármi lehetett velük.  A Carina E-knek presztizsük sosem volt. Praktikusságukat talán még őrzik, az enyémen is minden gomb, elektromos extra működik.

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Imádnivaló zöld béka és francia mellényúlás

    2018. szeptember 10., 12:38 Módosítva: 2018.09.12 06:24
    40
    12 hozzászólás

    Digó limó

    37818

    A legutóbbi kaland és ha valakinek ilyen kocsija van, akkor vigyázzon, nehogy úgy járjon, mint én. Csővár és Penc között olyan moslék az út, hogy a disznónak nem adnám. Egy helyen le van szakadva a széle, persze kanyarban és ha pont akkor jönnek szembe, akkor belemész és felüti az olajteknőt. Ilyen tróger utakat utoljára Romániában láttam, de azok, akik 24 éven keresztül elviselték Ceausescut, azok meg is érdemlik. Mondjuk nekünk is jutott egy bonsai duce. Vagy papír Pol Pot – kinek, hogy tetszik.

    Szóval nagy ütés, abban a pillanatban elkezdett világítani az olajnyomás jelző. Csuklott az összes közutasnak mindenféle rokona. Kihívtam a szerveket, hogy legyen már valami nyoma a dolognak. Kiérkezett Holmes úr személyesen.

    • Miért hívott ki?
    • Elnézést, hogy zavarom, altörzs úr, azt hittem elmondja maguknak a központ, hogy hova és miért kell jönni.
    • Mi az, hogy altörzs?
    • Hát, mivel a főtörzsnek 3 csillagja van, a törzsnek 2, de magának csak egy, akkor az lehet az altörzs – a szemei elhelyezkedése hirtelen Matolcsyhoz kezdett hasonlítani.
    • Mi a probléma?
    • Belementem ebbe a kátyúba és elkezdett világítani az olajnyomás jelző lámpa.
    • Az nem kátyú, hanem útfolytonossági hiba.
    • Nézze, a pinára sem azt mondjuk, hogy bőrfolytonossági hiba, hanem azt, hogy pina. Nevezzük már nevén a gyereket, hogy értsük is egymást!
    • Máskor is világított már az a lámpa?
    • Persze, hónapok óta úgy járok, hogy nincs olajnyomás, csak vártam, hogy mikor rombolhatok bele egy gödörbe. 

    Végül felvette a jegyzőkönyvet, szemmel láthatólag nagyon utálta, hogy dolgozni is kell neki.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ennél nehezebben autóból még nem szálltam ki

    2018. augusztus 30., 17:20 Módosítva: 2018.09.05 07:52
    346
    24 hozzászólás
    És nem csak azért, mert gyakorlatilag a földről kell feltápászkodni. A Parkoló Parádés „Jézus, de kéne” díjat nem osztogatják csak úgy.

    Van az a helyzet, amikor az ember kezdi félteni a makulátlan E30-as BMW-jét. Télen gyorsabban harap a korrózió, és a végén még valaki a lámpánál sminktükörben szöszörészve megtolja hátulról. Nem jó örökös rettegésben közlekedni. Ilyenkor vesz minden felelősen gondolkodó autós egy strapabíró és könnyen javítható hétköznapi szaladgálóst. Legyen gazdaságosan fenntartható és ne kelljen annyira óvni.

    Egy év tanakodás és keresgélés után aztán egyszer csak kijön a megoldás, igaz addigra a versenymérnöki szerelem néhol belenyúlt az egyenletbe. A racionális, hétköznapi használat unalmas szempontjait úgy tette zárójelbe az autózás szeretete, hogy csak úgy koppant a sok dízel kombi meg Prius.

    Lett helyette egy 2.8-as sorhatos BMW Z3 Coupé.

    Ez a cikk a  Parkoló Parádé egyik látogatójának autójáról szól. Ha találkozni akarsz hasonlóan benzinvérű társaiddal, gyere el a Parkoló Parádéra most szombaton (2018.09.01.). A jegyed szombat délig, sőt 13:30-ig megveheted 990 Ft-ért!

    24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megmentettem egy csapágyas Golf PD TDI-t

    2018. július 16., 06:15 Módosítva: 2018.07.18 06:38
    521
    82 hozzászólás

    Az ötödik generációs Golf nagyon jó autó. Masszív karosszéria sok légzsákkal, nagy hellyel, csendes utastér, kényelmes ülések, minőségi műanyagok. Talán még emlékeznek, néhány évvel ezelőtt céges autóként használtam egy Variant kivitelt, amelynek motorja a rendszeres karbantartások ellenére alattam könyökölt ki. Hogy miért vettem megint? 

    82 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vettem egy autót, de lerobbant? Mi a teendő?

    2018. július 8., 08:16 Módosítva: 2018.08.03 07:01
    138
    32 hozzászólás
    A huszadik Totalcar Parkoló Parádén folytattuk ingyenes előadássorozatunkat, a tavaly elindított Mesterkurzust. Ezúttal ismét az egyik legnépszerűbb témával, a használtautó-vásárlással foglalkoztunk, de az előadás rendhagyó volt, mert a Kroneraff István, vagyis a Becsületesnepper társat kapott a fontos ügyhöz egy vérbeli autós ügyvéd, Dr. Méhes Dávid Dániel személyében.

    Dáviddal évek óta dolgozom együtt a közéleti cikkeimen, hiszen nagyon közelről ismeri a kereskedők, nepperek, becsületesek és becstelenek világát. Tudja, hogy miből lesznek a békés megegyezések, mikor kell és érdemes reklamálni a félresikerült autóvásárlás után és mi az, amikor a vevőnek egyszerűen nincs igaza, és a bíróságon sem lenne túl sok esélye a kártérítésre. Az előadás muníció mindenkinek, aki okosan szeretne dönteni és szerződni a következő autójára és támpont annak is, aki már értetlenül nézegeti a check engine lámpát a műszerfalon.

    32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A japánbérenc Mercit vesz

    2018. június 17., 11:13 Módosítva: 2018.06.20 17:47
    61
    25 hozzászólás

    Most bajban vagyok...

    A kép illusztráció
    A kép illusztráció

    Az úgy volt, hogy kiköltöztünk vidékre.. gyerek.. szóval kell a családi autó mellé, amit otthon hagyok anyunak, még egy, amivel majd járhatok munkába. 

    Először valami elektromos autót kerestem, de gyorsan rájöttem, hogy annak nincs egyenlőre sok értelme. Utána már kicsit feladtam és valami kisautót kerestem.. pl Jazz..

    25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "A Swift kasznija olyan mint a csokipapír, de visszahajlítottam" - Heti merítés

    2018. június 10., 13:47 Módosítva: 2018.06.14 07:26
    45
    17 hozzászólás

    Már nem álom

    A kép illusztráció
    A kép illusztráció

    Az ember azt hinné, hogy "kihaltak". Alaposan megcsappant a számuk, de még nem tűntek el teljesen. 

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az ár/érték bajnok igásló

    2018. május 27., 08:45 Módosítva: 2018.06.11 08:43
    35
    32 hozzászólás

    Életem első autója - az ár/érték bajnok igásló

    70330

    Feltételek: 5-10 éves, olcsón fenntartható, diesel, kombi, alacsony futásteljesítménnyel (valahol 70 és 150 000 km között, amit a korára való tekintettel már felesleges márkaszervizbe vinni, persze tudom állapotot veszünk nem km-t, de na...). Már az elején halott ügynek tűnt az egész, hisz az egész egy oximoron... 

    32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Százezer kilométer ridegtartás

    2018. május 16., 06:30 Módosítva: 2018.05.19 19:26
    229
    89 hozzászólás
    Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, benne a tulajdonosok mélységesen mély tapasztalataival. A Volkswagen Golf még mindig középpontban van a kompaktok kategóriájában és ez egyáltalán nem véletlen. Ezúttal Göbölyös Zsolt emeli trónra céges Golf VII Variantját: szinte az autóban él, villámgyorsan belenyomott 100 ezer kilométert.

    Akadtak gondok az autó megrendelése körül, de azután valóban rászolgált a Golf hírnevére. Tulajdonképpen nulla hibával, kopó alkatrészek cseréje nélkül futotta le az első százezer kilométert húsz hónap alatt.

    89 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kettő – mondta szűkszavú Tibi

    2018. április 21., 12:56 Módosítva: 2018.04.25 06:44
    390
    85 hozzászólás

    Amióta az autóm nem Toyota, és a motorom nem Honda, azóta valahogy elpártolt tőlem a szerencse. Az a baj, hogy a szerencsében nem igazán hiszek, de az Audi+Kymco páros az élet olyan oldalával ismertetett meg, amit előző életemben el sem tudtam képzelni. A Kymco-sztorit is megírom hamarosan, de az Audi most minden rekordot megdöntött nálam: összesen nem rohadtam le a saját autóimmal annyiszor, mint ezzel egyetlen év alatt.

    85 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A legbiztonságosabb használt ferdehátúak kétmillióig

    2018. március 25., 00:02 Módosítva: 2018.03.28 17:55
    168
    24 hozzászólás

    Ebben az összeállításban talán a legnépszerűbb kategóriában igyekszem autót ajánlani. A plafon a mágikus kétmillió forint, a cél: a lehető legbiztonságosabb autót kiválasztani.

    24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még