Megépítette KITT-et, aztán elhozta a Parkoló Parádéra

október 19., 19:43 Módosítva: 2022.10.21 16:27
301
0 hozzászólás

Idén éppen negyvenesztendős a Knight Rider, a nyolcvanas évek kultikus tévésorozata, és ki ne emlékezne a Knight Industries Two Thousandre, azaz KITT-re, a beszélő Pontiac Firebird Trans Amre? Emlékezni egy dolog, Varga Zsolt viszont olyannyira megőrizte az őszinte rajongást, hogy időt és munkát nem kímélve megépítette KITT-et. Aztán nemcsak egy videó erejéig mutatta meg nekünk, hanem el is hozta a 38. Parkoló Parádéra, ezzel nagyon sok gyereknek és gyermeklelkű felnőttnek okozott elmondhatatlan örömöt. De nemcsak autót hozott, hanem kamerát is, így látta JoeT a rendezvényt:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Vallomás: gyönyörű olasz hajót szeretek

október 1., 06:38 Módosítva: 2022.10.05 06:46
342
3 hozzászólás

Az őszi szürkeségben halkan kopogtak az esőcseppek a használttelep kerítésén, egykedvűen gördültek le az ott álló autók szélvédőjén, én meg senkitől sem zavartatva nézegettem a kocsikat. A szemem vissza-visszatért egy nagy limuzinra. Nem tudom, hány éves lehettem, talán tíz-tizenkettő, a mi valóságunkat akkoriban még vastagon a szociautók jelentették, őszinte lelkesedéssel csodálkoztam hát rá mindenre, ami egy kicsit is más. Közelebb léptem ehhez a hatalmas, elegáns hajóhoz, óvatosan körbejártam, a pulóver ujjával letöröltem az oldalablakot. Ez volt az első találkozásom a Lancia Kappával.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyolc olcsó sportautó, amit mi vennénk

szeptember 6., 16:38 Módosítva: 2022.09.19 06:14
170
8 hozzászólás
Mielőtt még felhúznád magad a címen, nincs olyan, hogy olcsó sportautó, olyan van, hogy sportautó léptékben valamiért kevesebbet kell fizetni. Mert a sportautó mindig drága móka: kell neki egy saját platform, és mivel a sportautóság olyan különleges elvárásokat támaszt, ezért nyilván ennek egyedinek kell lennie. Márpedig az iparban ami egyedi, az drága. Viszont most mégis nekifutunk annak, hogy összeszedjük a sportautózás belépő darabjat.

Az első és legfontosabb, hogy meghatározzuk, mi a sportautó. Például egy M3-as BMW vagy Hyundai i30N határozottan alkalmas az autósportra, mégsem fér bele a listába, hiszen egyik sem eredendően sportautónak készült. Tehát ahogy a Ferrari F40, vagy a Lotus Elise sem készült kétliteres dízellel, vagy ezres háromhengeressel, úgy egy hegyes BMW vagy Hyundai sem lesz sportautó attól, hogy a sportrészleg szétfaragta. A sportautó lényege, hogy alapjaiban annak fejlesztik, úgy alakítják a padlólemezt, hogy kiadja a súlyelosztás, úgy tervezik a futóművet, hogy a legjobb legyen a stabilitás, hasonlók. Tehát kétségtelen, hogy egy kétliteres dízel Golf lelépi a Toyota GT86-ot, ettől még az utóbbi a sportautó. Hogy miért? Mert a mai listánknál így döntöttünk. 

A szeptember 11-i Parkoló Parádé a sportautókról szól. A cikk alján megtalálod a részleteket, gyere, bandázz velünk sportkocsik között. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Border collie négy keréken

június 5., 17:23 Módosítva: 2022.06.11 14:18
91
0 hozzászólás
A Minit elsősorban azért húztuk elő anno a garázsból, mert nem tesz neki jót az állás. Meg azért is, hogy ismét legyen élményautó a kezemben. A tavalyi év kevés autózást és sok szerelést hozott, idén azonban elkezdte osztani a nyalókákat a kis Cooper. És végre kezdek megbízni benne.

Bár eredetileg nem voltam a klasszikus Mini fanatikus rajongója, de annyi eljutott hozzám is, hogy ügyességi kihívásokban, agilitást igénylő feladatokban nincs párja. Legalábbis az interneten végtelen számú tartalom érhető el arról, ahogy unatkozó brit jómunkásemberek trükkös kézifékes parkolásokat mutatnak be, szűk helyeken lavíroznak, olasz aranykészletet fújnak meg a maffia orra alól, szlalom pályákon veszik nagyobb és erősebb autók fejét, vagy épp Goodwood versenypályáján cikáznak bivaly túrakocsik között, minden kanyarban visszavéve a hátrányt, amit egyenesben rájuk mértek az üvöltő V8-ak.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Papírom van róla: megbolondultam, vettem egy Jaguart

május 29., 13:03 Módosítva: 2022.06.01 16:31
888
14 hozzászólás
Régóta szerettem volna egy Jaguar XJ-t. Az elmúlt hónapok során kikristályosodott egy konkrét terv, hogy melyiket szeretném igazán, és hogy miként kerülhet a nevemre, majd 2023 tavaszán. Most viszont még csak 2022 van, mégis itt a törzskönyv a kezemben, és bár még alig száradt meg a kártyán a festék, a Jaguar birtoklás élménye már most intenzív. Mert ez a kései XJ40 azonnal elkezdte forintra váltani az angol autós közhelyeket.

Azt mondják, nincsenek véletlenek. Hogy a múlt heti XJ-C cikk végén azt írtam, kell egy Jaguar, valóban nem a sors keze volt. Hanem az enyém, hiszen a fotózásra már a saját XJ6 vitt. Az életem fonalát gombolyító égi kezeknek valahogy mégis lehetett köze a dologhoz, mert a Jaguar, mint tárgy, mint élmény, mint életérzés, sőt mint vágy, nagyon régóta áskálódik, perceg és mocorog a bőröm alatt, a pillanatra várva. Hogy egy szép májusi napon két ilyen macska boldogított, és abból az egyik az enyém, tehát azóta is minden nap mellette kelek fel, olyan élmény, amit még szoknom kell. De hiába lépett meglepetésként az életembe ez a bordó Jaguar, valójában évtizedek óta készülök rá.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csillogó veteránod van? Oszd meg velünk!

május 8., 14:41 Módosítva: 2022.05.13 17:25
0
1 hozzászólás

Felfoghatatlan, hogy már hat évvel ezelőtt történt, úgy tűnik az idő tényleg nem fékez senki kedvéért. Mindenesetre még elég friss emlék a fejemben 2016 júniusa, amikor a nem sokkal korábban elkészült MR2 amolyan publikus premiert kapott a Parkoló Parádén. Nem volt Hangyászi értelemben közismert autó sosem, mégis sorban jöttek érdeklődők kérdezősködni, dumálni, és persze, mivel ez az egyik Múzeumok Éjszakájához köthető autóztatás volt, utaskörérre. Addig is tudtam, hogy remek és vonzó autó a kis piros Toyotám, ezen az alkalmon azonban oly meleg szeretet övezte, annyira csodás élmény volt mások kíváncsisága, hogy örök emlék marad.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Toyota-motor, amit nem lehet elpusztítani

április 17., 14:53 Módosítva: 2022.04.20 06:16
1922
0 hozzászólás

Közeleg az évad első Parkoló Parádéja, a dátum, amit fel kell vésni a naptárba, az május 15. Viszont most csavarunk egyet a megszokott dolgon, ezúttal tematikus lesz a buli, és az első alkalom a tuningot járja körbe. Amellett, hogy eddig nem látott programokkal készülünk, lesz ám előadás is, erre pedig Bácsi Gergelyt kértük fel, aki a Respect Motorsportnál az utolsó utáni lóerőt is kihegedüli a japán turbómotorokból, és nem csak azokból. Hogy megmutassuk, mire lehet számtani, nézzétek meg Geri előadását, amit a Budapest Műszaki Egyetemen tartott. A téma a 2JZ motor, és az, hogy miért bírja ilyen jól a kínzást, íme az első rész:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Mi fán terem a tuning?

április 15., 13:04 Módosítva: 2022.05.04 06:13
258
5 hozzászólás

Kezdjük a legfontosabbal: az idei első Parkoló Parádé május 15-én lesz, szokás szerint a Hungexpón. Írd be a naptárba, mágnesezd ki a hűtőre, állíts be emlékeztetőt, a lényeg, hogy gyere el! Most pedig elmondjuk, miért:

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Időkapu a Hungexpón Ladától a Tesláig

2021. november 6., 18:46 Módosítva: 2021.11.10 06:10
256
9 hozzászólás

A Parkoló Parádét azért is szeretjük, mert tényleg mindenféle márka és típus megjelenik. Akár gyári, akár épített, akár patinás, akár úgy csillog, hogy elcsúszik rajta a légy. Az Eneos támogatásával egy fotópontot állítottunk fel a bejáratnál, ahol minden átguruló járművet lefotóztunk. Tudjuk, hogy milyen jó élmény a saját autót vagy motort viszontlátni a találkozós képeken, úgyhogy jó keresgélést kívánunk! Kedvcsinálónak kiemeltünk néhányat, bármelyikre kattintva megnyílik a teljes galéria.

 

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vigyél haza egy darabka Totalcart a Parkoló Parádéról

2021. október 11., 14:50 Módosítva: 2021.10.21 08:16
97
4 hozzászólás

Szóval az úgy volt, vagyis van, hogy lesz egy fotókiállításom a szezonzáró Parkoló Parádén. Amikor Rudival ez a nagy gondolatunk támadt, nem úsztam meg tucatnyi emlék berobbanását a tudatomba, ömlesztve, szűretlenül. Ezért is gondoltam írni valamit a fotós fejlődésemről, hogy rendet vágjak valahogy a fejemben, amellett, kedves olvasó, hogy te is tudjad, hogyan fajult el kiállításig a helyzet. De ehhez elég sokat vissza kellett tekernem az időben, hisz fotós fennállásom nulladik napja valamikor 2010 tavaszán volt, olyan régen, hogy azóta már kétszer költözött új helyre a szerkesztőség. 

- Ő itt Zirig Árpád, ő el tudja neked mondani, mit csináltál rosszul, mit kéne helyette csinálnod - mondta Papp Tibi miután meglátta a Corvette-képeim. Egy évtized távlatából nemhogy megértem, de még csodálkozom is, hogy nem tiltott el örökre az autók fotózásától. Zirig "Egy Jó Fotós A Segglyukával Is Jó Képet Készít" Árpád türelmesen elmagyarázta, miért használhatatlan minden egyes pixele a Corvette-sorozatnak, majd újabb tíz percben összefoglalta, hogyan is kéne autót fotózni. Hetven százalékban a mai napig abból a tíz percből élek. Hosszú volt Árpád listája, és szerintem két kezemen meg tudom számolni, mikor volt olyan fotózásom, amikor semmit nem felejtettem le róla. Innen is köszönöm neki, ahogy Csikósnak is, hogy annyiszor a nyakamra lépetek, ha elszúrtam, majd bátorítottak és segítettek fejlődni!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

19 millió forint egy redves Corolláért

2021. augusztus 7., 10:00 Módosítva: 2021.08.13 09:58
1269
2 hozzászólás

Egy napon 1987-ben besétált egy nő a cambridge-i Toyota-szalonba, és szakítás utáni vigasztaló önajándékként vásárolt magának egy burgundivörös Corolla GT-t. Ezen a ponton senki sem sejthette, pláne nem ő, hogy az utolsó hátsókerekes családi kompaktból, ebből a korszerűtlen felépítésű, rondácska, rohadós, rossz kiállású autócskából egy animével és egy Keiichi Tsuchiyával később irtózatos kultusztárgy lesz. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Első trip a Giuliával

2020. március 7., 07:53 Módosítva: 2020.03.12 07:09
1214
37 hozzászólás

Évi 1125 kilométer. Ez az autó ennyit tett meg eddig élete minden évében, összesen. A januárban, a még koronavírus-mentes, plágium előtti Olaszországból vásárolt Alfa Romeo Nuova Giulia 1300-asomról van szó, ugye. Ez nem sok. Az is biztos, hogy ennyire pihentető élet nem vár rá a közeljövőben.

37 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nepperűzés a legvidámabb kisautóban

2019. október 5., 08:57 Módosítva: 2019.10.12 16:26
105
6 hozzászólás
A nyári nap utolsó sugarait kihasználva hátracsaptuk a Bianchi nyitható tetejét és bepasszíroztuk magunkat négyen az ülésekre. A cél a közeli hamburgeres volt, menjünk tán egy pizzériába az olasz kocsival? Az túl kézenfekvő lenne. Közben alulnézetből azt is megfejtjük, miért is járnak az emberek olyan nagy autókkal, és hogy milyen kocsi lenne jó Zombinak:

Könyvpremier! Október 5-én, a Parkoló Parádén Csikós Zsolt második könyve, aFeljegyzések a Titanicról már megvásárolható, és mivel a szerző hoz magával tollat is, dedikálni fog. Mindenkit várunk szeretettel, gyertek el, jó lesz! Minden infó, jegyvásárlás itt lejjebb.

6 hozzászólás

Itt a második könyv a Csikóstól

2019. október 3., 12:59 Módosítva: 2020.03.01 12:15
638
38 hozzászólás

Könyvrendelési lehetőségek
Webshop:                                       Rendelési oldal itt
Vatera (magyarországiaknak):  Rendelési oldal itt
eBay (távolban élőknek):            Rendelési oldal itt

"Miért nem írod meg könyvben, olyan szívesen elolvasnám ezt papíron!" - szólt több komment is, amikor megírtam a Zöld Merga titka című sztorit, majd kaptam hasonló leveleket a 2043-as időutazós cikkre, a Dire Straits-es/Fiat 500-asos írásra meg egy csomó egyébre is. Úgy látszik, páran még mindig csak a hard copyban hisznek.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még