Égéstér

tegnap, 14:38 Módosítva: 2024.11.28 14:48
2025-ben rendkívüli, évfordulós Budapest-Bamako indul, de lassan lezárul a 2026-os jelentkezés is, Balló Marci és Szentkuti Ákos beszélget a főszervezővel.
Távolról sincs vége, olvasson még
november 21., 14:33 Módosítva: 2024.11.22 09:35
Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.
Távolról sincs vége, olvasson még
november 14., 18:52 Módosítva: 2024.11.15 07:19
Az elmúlt héten két zseniális formatervező, Chris Bangle és Jozef Kabaň is Budapesten járt. Mi kaptunk az alkalmon, és beszélgettünk velük a dizájn és az autóipar titkairól. Élményeinkről szerkesztőségi dizájnerünkkel, Jakusovszky Kristóffal, vagyis Elvisszel kiegészülve számolunk be.
Távolról sincs vége, olvasson még
november 7., 14:24 Módosítva: 2024.11.11 12:45
Szerkesztőségünk Hamvas Tamással gazdagodott, aki a 2012-ben nálunk töltött szakmai gyakorlata mellett két imádott BMW-jéről, a japán álomautóiról és az autóiparról is mesél, mond néhány keresetlen szót a fogyasztásmérésről, de az is kiderül, mire jó, és mire nem jó a Ford Focus ST.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
október 31., 15:27 Módosítva: 2024.11.04 08:23
Elárasztották a szerkesztőséget a tesztautók, retró izomautó, régimódi sportlimuzin, kínai csúcs villanyautó és konnektorról tölthető limuzin is. Mindegyik okozott meglepetéseket, és egyikből sem úgy szálltunk ki, ahogy eredetileg elképzeltük. Az automata váltós Ford Mustang GT, az Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano, a legnagyobb és legdrágább európai BYD, a Tang, és a plug-in hibrid Audi A6 55 TFSI e quattro mellett a legolcsóbb európai gyártású villanyautó, az itthon is leleplezett, vadonatúj C3 is szóba kerül.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
október 24., 14:42 Módosítva: 2024.11.07 14:20
Az Égéstér vendége Hőgye Attila, a Mercar ügyvezető igazgatója, akitől megtudjuk, miért vágott bele a Mercarius flottakezelő a használtautók értékesítésébe, és mire van szükség ahhoz, hogy a vevők megbízzanak egy ismeretlen autóban. A belső égésűek és a villanyautók csatája mellett a céges és a magánvásárlói szokások változásai is szóba kerülnek, és azt is megtudjuk, jelenleg milyen autóknak a legnehezebb új gazdát találni.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
október 17., 15:30 Módosítva: 2024.11.21 14:38
Nem csak az ősz, hanem Ákos és Berci is Párizsban járt, ahol egy meglepően sok érdekességet felvonultató autószalonon vettek részt. Újdonságok, régiségek, Európától Amerikán át Kínáig.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
október 10., 15:37 Módosítva: 2024.10.14 12:34
Egy veszélyeztetett faj, a szedánok kitartó képviselője a vadonatúj Toyota Camry. Ákos a nemzetközi bemutatóról mesél, majd Marci saját szedánjára, a frissen vásárolt és máris trélerre került W140-es Bálna Mercire terelődik a szó. Ha már lépcsőshátú állatok, Bence elmondja, miben döntött rekordot a Cápa 5-ös BMW-je, és a végén az is kiderül, mi értelme van a tisztán elektromos G-osztálynak.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
október 3., 14:12 Módosítva: 2024.10.28 15:14
Az Égéstér vendége Németh Miklós, a BKV gépjármű forgalmi oktatótisztje, akivel a budapesti tömegközlekedés kulisszatitkairól, a gumikerekes ágazat járművezetőinek gyakorlati és pszichológiai képzéséről, a szakma szépségeiről és nehézségeiről, az előre látható és nem látható forgalmi helyzetekről, illetve a mit sem sejtő utasokról beszélgettünk.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
szeptember 26., 14:23 Módosítva: 2024.10.17 06:20
Az autóipar múltja, jelene és jövője, terjengősen, de rengeteg háttérinformációval és okfejtéssel. Aki kibírja a műsor végéig, megtudhatja, kap-e rendszámot a Gréta, és csapat-e még a Hungaroringen a Hangyász még 2035 előtt.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
szeptember 20., 09:14 Módosítva: 2024.09.23 12:25
Ingyenes lesz a jogsi? Katonák tanítanak, vagy választhatod a szüleidet is? Önvezető autóval is át lehet menni a vizsgán? Az elmúlt hónapokban több jogsiszerzéssel kapcsolatos változtatás is felmerült, vajon melyik fog megvalósulni? A jelenlegi rendszerről, a mai tanulókról és oktatókról, illetve a jövőbeli tervekről beszélgettünk Pető Attilával, a Kreszprofesszorral, aki a KRESZ megújításában is részt vesz.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
szeptember 12., 15:06 Módosítva: 2024.09.16 17:25
Győr új büszkeségét, a Cupra Terramart hazájában, Spanyolországban láttuk először élőben, a megújult Cupra Leont és Formentort viszont itthon vezettük. Megvitatjuk, mit gondolunk a minden eddiginél vagányabb Dacia Dusterről, amit dízelmotor hiányában lágy hibridként teszteltünk. Az újdonságok mellett kitérünk a TC flotta lakatoláson frissen átesett tagjára, az 1987-es Cápa 5-ös BMW-re, ennek kapcsán elmerengünk az acéllemezek oxidációján...

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
szeptember 6., 12:14 Módosítva: 2024.09.11 12:43
Papírforma szerint indult a 2024-es Forma-1-es szezon, Max Verstappen előnye behozhatatlannak tűnt, most mégis a McLaren és Lando Norris kapott szárnyra. Okokról, esélyekről, kulcsemberekről és a showbizniszről beszélgettünk.

A teljes adás  letölthető innen MP3  -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
augusztus 30., 17:04 Módosítva: 2024.09.03 13:20
A mai adás a szeptember 8-i, nyárzáró Parkoló Parádé körül forog, az autóztatás résztvevői és a mesterkurzus szereplői mellett szót ejtünk KITT-ről és a mesterséges intelligenciáról, a General Lee-ről és a makettekről, a kabriókról és saját (még) meg nem valósult amerikai álmainkról.

A teljes adás letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
augusztus 23., 09:27 Módosítva: 2024.08.29 06:18

A külföldi autók műszaki vizsgáztatása továbbra is döglődik, állítják a nevük elhallgatását kérő NKH-s dolgozók, na meg a szakmabeliek, amikor a február óta országosan elérhető vizsgaidőpont foglaló rendszerről kérdezem őket. Mindeközben a hivatalos kommüniké végtelenül optimista, ami nem is csoda, hiszen a suta rendszert a nép a hátuk mögött már rég kijátszotta, a trójai faló bejutott, így az eredeti szándéktól eltérően a magánszemély ügyfelek ma már szinte képtelenek időpontot foglalni a vizsgákra.

Történt ugyanis, hogy egyes vállalkozások (akik feltehetően előtte is autók vizsgáztatásából éltek) a hatósággal ellentében beléptek az internetbe, és vele együtt a 21. századba, ahol automata szoftvert fejlesztettek a rendszerben időről-időre felbukkanó szabad időpontok gyors megszerzésére. Na, és mi történik ezekkel az időpontokkal? Hát árulják őket, ugyancsak az interneten.

De a helyzet ennél jóval összetettebb, hiszen a balul sikerült rendszeren túl további fejtörést jelent a vizsgabiztosok egyre csökkenő száma, vagyis az alulmotivált dolgozók elvándorlása, illetve kiöregedése is. A végső megoldást egyedül a vizsgák külső állomásokra való kiszervezése jelentené - állítják a szakma nagyjai, csakhogy erre még várni kell. Hogy meddig? Senki sem tudja. Mindenesetre a hatóság hozzáállásáról sokat elmond, hogy a legutóbbi felvétel óta számos olyan motívum is kirajzolódott a magatartásukban, amit egyesek szándékos szívatásnak is érezhetnek, mint például az EB focimeccs alatt megnyitott időpontok, vagy a többi hasonló, amit a műsorban majd jól meghallgathatsz.

Fontos: ezt a felvételt most extrán oszd meg légyszi minden lehetséges fórumon, hogy tutira eljusson a toronyba, köszi!

A teljes adás  letölthető innen MP3 -ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
augusztus 16., 16:07 Módosítva: 2024.08.19 15:20
Ezen a héten a játékautóké a főszerep. Sipi úr beavat minket az olcsó villanyautózás kulisszatitkaiba, és elárulja, mi a közös a Mitsubishi I-MiEV-ben és egy nyugdíjas éveinek nagy részét keresztben csúszva töltő Ford Sierrában. Kiderül, hogy lehet-e még fillérekből játszós autót fenntartani, és arra is választ kapunk, hogy milyen Lego szettet érdemes venni befektetési céllal.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
augusztus 10., 14:21 Módosítva: 2024.08.15 06:55
Az első TC-s Balkán túráról mesél Levente és Marci, ugyanitt szóba kerülnek a drága, de nem túl jól megépített autók.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
augusztus 1., 18:24 Módosítva: 2024.08.05 14:03
Látszólag eltűntek, de még 2024-ben is lehet elérhető árú típusok közül választani. A magyar piac legolcsóbb autója jelenleg egy Mitsubishi, a benzines Space Star, de az elektromos műfajban is van igazi minimálautó, az ősszel megújuló Dacia Spring. A vezetésük közben szerzett élményeken túl a BYD legolcsóbb európai villanyautójáról, a Dolphinról is szót ejtünk, és nem felejtkezünk el a használtat keresőkről sem, nekik a fillérekből fenntartható, benzin/gázüzemű Fiat Puntót ajánljuk.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
július 25., 14:57 Módosítva: 2024.07.28 10:53
Alaposan kifaggatunk Ágó Bélát a 2024-es Magyar Nagydíjon szerzett tapasztalatairól és a Forma-1 jelenlegi helyzetéről. Szóba került a McLaren csapatutasítása, a Red Bull visszaesése, a Magyar Nagydíj jövője és a királykategória lenyűgöző technikai megoldásai is.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
július 18., 14:15 Módosítva: 2024.07.21 15:34
Ezen a héten a sportautóké és a gran turismóké a főszerep, a vadonatúj Mercedes-AMG GT 63 mellett a hamarosan búcsúzó Audi S5 Cabriolet, illetve a szintén friss BMW M440i xDrive vezetése közben gyűjtött élményeinket is bedobjuk a közösbe. Emellett megvitatjuk, hogy régiós szinten a fizetésünk hány százalékát költjük benzinre, és megfejtjük, mi volt a Honda S2000 titka.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
július 12., 14:00 Módosítva: 2024.07.15 09:20
A hazai műszaki és közlekedési hagyatékot őrző múzeum főigazgatójával, dr. Schneller Domonkossal a háttérben folyó munkákról, restaurálásokról és a közönség számára is látogatható tárlatokról, illetve a jövőbeli tervekről beszélgettünk.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
július 4., 14:22 Módosítva: 2024.07.07 16:45
Juhász Petivel beleássuk magunkat az agglomerációs közlekedés buktatóiba, kiderül, itthon melyik közlekedési ágazat fejlődött a legtöbbet és a legkevesebbet az elmúlt években, ezen kívül szót ejtünk a legújabb elektromos Fordról, ami egy Volkswagentől kölcsönözte a műszaki alapjait.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
június 20., 06:05 Módosítva: 2024.07.01 06:26
Az eheti rendhagyó Totalbike Égéstér vendégei Jeney György és Somogyi Viktor, akik többszörös bajnokok a Bamako Rally motoros verseny kategóriájában. Gyuri négyszer, Viko pedig háromszor indult el az embert próbáló afrikai futamon, és mindketten kétszer is győztek. A megpróbáltatások és a vérremenő küzdelmek során szoros barátság alakult ki közöttük – hiszen Afrikában összetartás és egymás feltétlen megsegítése nélkül nehéz túlélni.


A Bamako Rally motoros kategóriája pedig különösen kemény, hiszen a versenyzőknek magányosan kell leküzdeniük az európai autópályákat, az Atlasz-hegység hágóit, a mauritániai dűnéket és a közép-afrikai mangrove erdők ragadós, vörös homokját. Mindemellett a zord időjárás sem kíméli őket: az út során előfordulhat -10 fokos hideg és hó, majd néhány nappal később akár 55 fokos hőség is. Elmondásuk szerint a futam habár fizikailag is rendkívül megterhetől, mégis inkább fejben dől el.

424618740 8025208617496097 8947341069501925157 n

Ma Gyuri és Viktor az izgalmas kalandjaikról mesélnek, hasznos tippeket osztanak meg a motoros felkészüléshez, és bátorítanak mindenkit, hogy vágjanak neki a különleges kalandnak. Szeretnék, ha a jövőben minél több motoros élhetné át a Bamako Rally és Afrika kihívásait, ezért mindenkinek szívesen segítenek a felkészüléssel kapcsolatos kérdésekben, és adott esetben a futamon is.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
június 14., 15:32 Módosítva: 2024.06.17 18:42
Az EU extra vámot vet ki a Kínából érkező elektromos autókra az európai autóipar védelmére, de vajon ki jár rosszabbul? Van igény az európai villanyautókra? Milyen autót keresnek, és milyet vesznek helyette a Használtautóról a magyarok? Az autópiac nagy kérdései, tapasztalataink és vágyaink a friss Égéstérben!

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még
június 6., 05:59 Módosítva: 2024.07.02 18:09
Szakmabeliként hónapok óta tapasztalom, hogy valami megváltozott, valami nem oké. Az import autók honosítása egyre több időbe telik és egyre nehézkesebb, a vásárlók pedig napról-napra hangosabban zúgolódnak, hiszen joggal ülnének be akár már másnap a milliókért vásárolt autóikba. Az eheti Égéstérben a rendszer problémáit próbálom meg felderíteni a szakma tudósaival, fogadjátok szeretettel.


Az autó behozatal sokaknak csak egy ismeretlen, távoli és homályos terület tele bizonytalansággal és előre kalkulálhatatlan költségekkel, ami miatt tartanak is tőle. Ugyanakkor vannak olyanok is, akik ebben a világban élik az életüket, a gépjármű ügyintézés, és az ezzel járó minden szívás az életük része. Utóbbiak viszont egyre elégedetlenebbek, de nyugodj meg, te is az leszel majd, amikor ott a cukor paripa előtted, de csak hónapok múlva ülhetsz bele. 

A mai epizódban a vendégem Kopasz, a Becsületesnepper és Lepo, volt vizsgabázis tulajdonos, akinek tudása és a rendszerre való rálátása a mai napig csőre töltött fegyver a fiókban. Velük tárgyaljuk ki a külföldről behozott használt autók honosításának keserves kínjait, a műszaki vizsga rendszer problémáit, de lehetséges megoldásokat is kínálunk. A beszélgetés középpontjában tehát a honosítási eljárás és annak komplikációi állnak, különös tekintettel az időpontfoglalási rendszer 2023-as átalakítására, valamint a már szinte nem is létező fej nélküli sárkány, a korábban NKH-ként ismert Közlekedési Hatóság működésére. 

A műsor célja, hogy olvasóként is érthető és átfogó képet kapj a használt autók honosításának rendszeréről, és aktuális nyomoráról. De ötleteket is megosztunk a szebb jövő érdekében, valamint felhívjuk az egyelőre ismeretlen, jövőbeli vállalkozók figyelmét arra, hogy a gépjármű honosítás körül komoly fizetőképes kereslet - !!!pénz!!! - van, vagyis ez egy óriási üzlet lehet annak, aki segít végre felpörgetni a folyamatokat. 

egester.png

Hallgasd az Égésteret, és választ kaphatsz arra, hogy miért olyan nehézkes és időigényes a folyamat, hol próbálnak meg elgáncsolni a kommunizmusból visszamaradt matuzsálemek, valamint hogy milyen megoldásokat javaslunk a rendszer ügyfélbarátabbá alakítására.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Távolról sincs vége, olvasson még