Hol a kamu, kedves napelemes villanyautó?

2022.06.30. 12:19

Különc hobbiktól az ipari mélyfúrásig: mi fog nyerni, a házon belüli fejlesztés, vagy a kiszervezett munka? Fel tud-e vásárolni egy autógyártó egy beszállítót? Villanymotor és a tömítések, illetve mit mond a szakember: kamu-e a napelemes autó? Ropogósra sült Égéstér, aki kérdez: Gajdán Miki, PT és Zombi, aki válaszol, Pék Zoltán, a Valeo-Siemens elektromos hajtásokat és teljesítményelektronikákat fejlesztő magyarországi részlegének a vezetője.

Adásunk tartalmából:

  • Különc hobbik: rádióamatőrség, morzézés és TV DX vadászok!
  • Sztárvendégünk bemutatása, Pék Zoli visszatért. Eddig járművek lassításával foglalkozott, most a gyorsítás a munkája.
  • Mi lesz, ha a száguldó villanyautóban elmegy az áram?
  • Minden, ami fék: magyar fejlesztések, hogy nehezebben halj meg autóban.Miért fejlesztenek az autógyártók villanyhajtást házon belül. És aki nem, az miért nem?
  • Elkezdik-e felvásárolni az autógyártók a beszállítókat. Vagy: egyáltalán képesek lennének rá?
  • Így megy a biznisz az autógyártókkal.
  • A 11 kW-os töltő az eredendően plug-in hibrideknek való.
  • Amikor az autó tölti a házat.
  • Villanymotor újrahasznosítása.
  • Fejlesztési határidőben a 2027 nincs is annyira közel.
  • Az igazi kihívás: energiahatékonyság. És a tömítések.
  • A másik nehézség: a villanyautó csöndes.
  • A Gréta váltójának borzalmas hangja.
  • Ha többet tudnál az autók akusztikájáról, ezt és ezt olvasd el.
  • Kézi váltó és a villanyautó???
  • Flybo Total Electric
  • Zöld szempont: benzinnel a motorban van a nagy veszteség, árammal a hálózatban.
  • Nem a mérnökök fogják megoldani zöld közlekedést.
  • Két fő baj: nagy akksi, gyors töltés.
  • Napelemes autó, hol a kamu.
  • Ülünk, és várjuk, hogy megrohadjunk.
  • A carsharing felé megyünk, mert autóra nem lesz pénzed.
  • A mai autókat 90% állásra tervezik.
  • A sharing az ország legnagyobb részén nem opció.
  • A kerékagymotor kiment a divatból.
  • Amit cserélni kell, az szerelhetőre kell tervezni.
  • Mitől nem ég le folyton a villanyautó.
  • Hogyan keresik a zavaró zajokat?
  • A Dacia Springet bezzeg elkapkodták.
  • Egy hétszáz lóerős autó nem zöld, bármi hajtja.
  • Amúgy tudnánk zöld autót gyártani.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Korábbi adások

Forma-1 szezonzáró Wéber Gáborral
Izgalmas szezonon vagyunk túl a Forma-1-ben sok meglepetéssel, aminek persze nem mindenki egyformán örül. Wéber Gáborral elemezzük a legfontosabb történéseket, áttekintjük a csapatok és a pilóták jó és rossz húzásait, beszélünk a szabálymódosításról és az átmeneti, 2025-ös évről. Szóba kerülnek a lehetséges átigazolások is. A felvétel Sergio Pérez távozásának bejelentése előtt készült!
Mikulás Rallye navigátor szemmel
A 28. Mikulás Rallye-n Ákos navigátorként ült be Bunkoczi László mellé a tavaly Afrikában már bizonyított Isuzu D-Max pick-upba, és előfutóként izgulta végig a megmérettetést. A navigátor életének nehézségei és a korán kelés mellett arról is beszélgettünk, hogy miért tűnnek el a klasszikus kisautók, mire számíthatnak az olcsó autóra vágyók, és milyen típusoktól búcsúzunk el 2025-ben.