Hol a kamu, kedves napelemes villanyautó?

2022.06.30. 12:19

Különc hobbiktól az ipari mélyfúrásig: mi fog nyerni, a házon belüli fejlesztés, vagy a kiszervezett munka? Fel tud-e vásárolni egy autógyártó egy beszállítót? Villanymotor és a tömítések, illetve mit mond a szakember: kamu-e a napelemes autó? Ropogósra sült Égéstér, aki kérdez: Gajdán Miki, PT és Zombi, aki válaszol, Pék Zoltán, a Valeo-Siemens elektromos hajtásokat és teljesítményelektronikákat fejlesztő magyarországi részlegének a vezetője.

Adásunk tartalmából:

  • Különc hobbik: rádióamatőrség, morzézés és TV DX vadászok!
  • Sztárvendégünk bemutatása, Pék Zoli visszatért. Eddig járművek lassításával foglalkozott, most a gyorsítás a munkája.
  • Mi lesz, ha a száguldó villanyautóban elmegy az áram?
  • Minden, ami fék: magyar fejlesztések, hogy nehezebben halj meg autóban.Miért fejlesztenek az autógyártók villanyhajtást házon belül. És aki nem, az miért nem?
  • Elkezdik-e felvásárolni az autógyártók a beszállítókat. Vagy: egyáltalán képesek lennének rá?
  • Így megy a biznisz az autógyártókkal.
  • A 11 kW-os töltő az eredendően plug-in hibrideknek való.
  • Amikor az autó tölti a házat.
  • Villanymotor újrahasznosítása.
  • Fejlesztési határidőben a 2027 nincs is annyira közel.
  • Az igazi kihívás: energiahatékonyság. És a tömítések.
  • A másik nehézség: a villanyautó csöndes.
  • A Gréta váltójának borzalmas hangja.
  • Ha többet tudnál az autók akusztikájáról, ezt és ezt olvasd el.
  • Kézi váltó és a villanyautó???
  • Flybo Total Electric
  • Zöld szempont: benzinnel a motorban van a nagy veszteség, árammal a hálózatban.
  • Nem a mérnökök fogják megoldani zöld közlekedést.
  • Két fő baj: nagy akksi, gyors töltés.
  • Napelemes autó, hol a kamu.
  • Ülünk, és várjuk, hogy megrohadjunk.
  • A carsharing felé megyünk, mert autóra nem lesz pénzed.
  • A mai autókat 90% állásra tervezik.
  • A sharing az ország legnagyobb részén nem opció.
  • A kerékagymotor kiment a divatból.
  • Amit cserélni kell, az szerelhetőre kell tervezni.
  • Mitől nem ég le folyton a villanyautó.
  • Hogyan keresik a zavaró zajokat?
  • A Dacia Springet bezzeg elkapkodták.
  • Egy hétszáz lóerős autó nem zöld, bármi hajtja.
  • Amúgy tudnánk zöld autót gyártani.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Korábbi adások

Francia autókat imádunk és öreg német prémiumot keresünk
Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.
Dizájnerek testközelből
Az elmúlt héten két zseniális formatervező, Chris Bangle és Jozef Kabaň is Budapesten járt. Mi kaptunk az alkalmon, és beszélgettünk velük a dizájn és az autóipar titkairól. Élményeinkről szerkesztőségi dizájnerünkkel, Jakusovszky Kristóffal, vagyis Elvisszel kiegészülve számolunk be.