Hol a kamu, kedves napelemes villanyautó?
Különc hobbiktól az ipari mélyfúrásig: mi fog nyerni, a házon belüli fejlesztés, vagy a kiszervezett munka? Fel tud-e vásárolni egy autógyártó egy beszállítót? Villanymotor és a tömítések, illetve mit mond a szakember: kamu-e a napelemes autó? Ropogósra sült Égéstér, aki kérdez: Gajdán Miki, PT és Zombi, aki válaszol, Pék Zoltán, a Valeo-Siemens elektromos hajtásokat és teljesítményelektronikákat fejlesztő magyarországi részlegének a vezetője.
Adásunk tartalmából:
- Különc hobbik: rádióamatőrség, morzézés és TV DX vadászok!
- Sztárvendégünk bemutatása, Pék Zoli visszatért. Eddig járművek lassításával foglalkozott, most a gyorsítás a munkája.
- Mi lesz, ha a száguldó villanyautóban elmegy az áram?
- Minden, ami fék: magyar fejlesztések, hogy nehezebben halj meg autóban.Miért fejlesztenek az autógyártók villanyhajtást házon belül. És aki nem, az miért nem?
- Elkezdik-e felvásárolni az autógyártók a beszállítókat. Vagy: egyáltalán képesek lennének rá?
- Így megy a biznisz az autógyártókkal.
- A 11 kW-os töltő az eredendően plug-in hibrideknek való.
- Amikor az autó tölti a házat.
- Villanymotor újrahasznosítása.
- Fejlesztési határidőben a 2027 nincs is annyira közel.
- Az igazi kihívás: energiahatékonyság. És a tömítések.
- A másik nehézség: a villanyautó csöndes.
- A Gréta váltójának borzalmas hangja.
- Ha többet tudnál az autók akusztikájáról, ezt és ezt olvasd el.
- Kézi váltó és a villanyautó???
- Flybo Total Electric
- Zöld szempont: benzinnel a motorban van a nagy veszteség, árammal a hálózatban.
- Nem a mérnökök fogják megoldani zöld közlekedést.
- Két fő baj: nagy akksi, gyors töltés.
- Napelemes autó, hol a kamu.
- Ülünk, és várjuk, hogy megrohadjunk.
- A carsharing felé megyünk, mert autóra nem lesz pénzed.
- A mai autókat 90% állásra tervezik.
- A sharing az ország legnagyobb részén nem opció.
- A kerékagymotor kiment a divatból.
- Amit cserélni kell, az szerelhetőre kell tervezni.
- Mitől nem ég le folyton a villanyautó.
- Hogyan keresik a zavaró zajokat?
- A Dacia Springet bezzeg elkapkodták.
- Egy hétszáz lóerős autó nem zöld, bármi hajtja.
- Amúgy tudnánk zöld autót gyártani.
A teljes adás letölthető MP3-ban innen.
Korábbi adások
- Új kolléga a Totalcarnál!
- Szerkesztőségünk Hamvas Tamással gazdagodott, aki a 2012-ben nálunk töltött szakmai gyakorlata mellett két imádott BMW-jéről, a japán álomautóiról és az autóiparról is mesél, mond néhány keresetlen szót a fogyasztásmérésről, de az is kiderül, mire jó, és mire nem jó a Ford Focus ST.
- Tesztautó körkép: lenézzük az öreget, nem értjük az újat?
- Elárasztották a szerkesztőséget a tesztautók, retró izomautó, régimódi sportlimuzin, kínai csúcs villanyautó és konnektorról tölthető limuzin is.