Európa is kap Nismót

Hirdetés
2013.05.31. 11:23 Módosítva: 2013.05.31. 15:00
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Mostantól Európába is eljutnak a Nissan Motorsport utcai autói. A sort a Nissan Juke Nismo kezdi: a kis crossover vadabb, sportosabb és stílusosabb, mint valaha.

1984 nem ma volt. Akkoriban, amikor mi éveket várakoztunk a Trabantokra és Zsigulikra, a Nissan nem várt tovább és Nissan Motorsport néven megalapította különleges részlegét. A hosszú névből a hamar Nismo lett: rövidebb, erősebb, japánosabb.

Az elmúlt 29 évben a Nismo nevet az egész világ megismerte. Legalábbis az a része, aki figyelemmel kíséri, hogy mi történik a versenypályák környékén. Hiszen a Nismo alapvetően mindig arra törekedett, hogy tökéletes versenyautókat alkosson, kompromisszumok nélkül.

Nismót sokáig csak videójátékban vezethettünk. Versenyeztünk vele néhány Sony GranTurismo játékot és kipróbáltuk az Asphalt 7-ben is. Sokáig úgy tűnt, hogy kénytelenek leszünk indulni a Nissan GT Academy versenyén, hogy élőben is egy Nismo kormánya mögé ülhessünk, de aztán tavaly júniusban bemutatták a Nissan Juke Nismót. Méghozzá Európában, a Le Mans-i 24 órás verseny előtt.

Ez már jelezte, hamarosan megérkezik az első utcai Nismo a kontinensre. Rögtön egy nagy dobással, a Juke Nismóval, amit később a 370Z követ.

Lássuk, mivel érdemli ki egy Juke a Nismo nevet! Kívülről nem nehéz észrevenni: a Nismo által kezelésbe vett Juke teljesen új aerodinamikai csomagot kapott. Ehhez jönnek még a 18 collos felnik a szélesebb gumikkal, melyek összességében jobb tapadást és kisebb felhajtóerőt jelentenek. A piros külső tükrök és az autó oldalán végigfutó csík pedig csak szolidan jelzik, hogy ez a Juke a versenypályákon is jól érzi magát.

Nem csak papíron, érzésre is. Erről a 200 lóerős, közvetlen befecskendezésű, 1,6-os turbómotor gondoskodik. Meg persze a feszesebb felfüggesztés, a közvetlenebb kormányzás és az R35 GT-R-ben is használt nyomatékelosztó-rendszer, melyek biztosítják, hogy kanyarodni is élmény legyen a Juke Nismóval.

Belül a kormány és a pedálok mellett a műszerek is nismósak, akárcsak a jó oldaltartású sportülések is. A Nissan Connect érintőképernyős navigáció és a tolatókamera mellett alapfelszereltség a dinamikus üzemmód vezérlő is.

Az új Juke Nismo nemcsak kézi váltóval, hanem négykerék-hajtással és CVT-váltóval is rendelhető. Már Magyarországon is.

További információkért kattints ide

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.