A következő dimenzió
Lóerők, literek, másodpercek… tényleg csak ettől függ, hogyan érezzük magunkat egy autóban? Szerencsére a Toyota szerint nem.
Talán furán hangzik, de az autózás nem akkor kezdődik, amikor becsatoljuk az övet és beindítjuk a motort, hanem már jóval korábban: amikor odasétálunk a kocsihoz, és rápillantunk. Néhány röpke másodperc az egész, mégis elég ahhoz, hogy az első kellemes adrenalinlöket útnak induljon. Nem is csoda, ha minden autógyár ezerrel dolgozik azon, hogy a látvány már az autókereskedésben torkon ragadjon minket, ami aztán néha sikerül, néha meg nem – de a Toyotának most nagyon bejött a dolog az Auris új dizájnjával. Mondjuk az autó már eleve jól nézett ki, ezért kicsit úgy tűnhet, mintha a japánok tizenkilencre kértek volna lapot, de be kell látnunk, hogy most tényleg nagyon bejött nekik a dolog.
Persze itt nem szerencsejátékról van szó, hanem nagyon is tudatos húzásokról. Az első és hátsó túlnyúlások meghosszabbítása például kifejezetten jó ötlet volt, mert ettől még nyúlánkabb és kecsesebb lett az Auris. A nizzai formatervezők az orr-rész átgyúrását is gyönyörűen oldották meg: az alsó légbeömlőt szélesebbre húzták, amitől sokkal markánsabb lett az autó kiállása, a krómdíszítést pedig olyan jó ízléssel adagolták, mint egy Michelin-csillagos séf a cayenne-borsot. A króm amúgy tényleg olyasmi az autódizájnban, mint a fűszer a konyhában: ha csak egy kicsit is kevesebb van belőle a kelleténél, már nem érvényesül, de elég csak egy apró túlzás, és máris túl harsány lesz az egész.

Hát az Auris nem lett harsány, hanem nagyon is harmonikus, és ez a hátsó rész új kialakításra is igaz: a krómozás diszkréten elegáns, és a mélyebbre húzott, izmosabb lökhárítók hátulról nézve is határozottan szélesebbnek láttatják az autót. És ha már a formatervezők lendületben voltak, gyorsan terveztek még néhány merész, mart felületű könnyűfém felnit is, amivel sikerült feltenniük a koronát a megújult dizájnra.
Amúgy ha már a felületekről beszélünk, ne feledkezzünk meg a Toyota egyik különleges részlegéről, ami semmi mással nem foglalkozik, mint az érzékelhető minőséggel. Az Auris megújult utasterének minden szögletében megtaláljuk a kezük nyomát: ők faragták egységes egésszé az ajtóburkolat, a műszerfal és a középkonzol formáit, ők hangolták össze a belső tér színárnyalatait, ők formálták meg a nagy, letisztult felületeket, és még az olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a műszerek egységes betűtípusa. Ahogy a részleg főmérnöke mondta: a fémhatású dekoráció az Aurisban mostantól valódi króm, és ha egy felület keménynek látszik, akkor keménynek is kell lennie, ha pedig puhának tűnik, akkor az tényleg legyen puha tapintású.
Az Auris vezetése is pontosan ettől, vagyis a valódi értékektől válik igazi élménnyé. És most nem is csak a dinamikus motorokról, a nagyon igényes futóműről vagy a precíz kormányzásról van szó, hanem a Toyota új autóépítési koncepciójáról, ami jóval mélyebbre helyezi a tömegközéppontot, és ezzel együtt a vezetőt is. Ettől válik élménnyé minden kanyar, ez tölt el minket magabiztos nyugalommal vezetés közben, és ez az, amitől úgy érezzük, hogy az Auris menet közben is valóra váltja mindazt, amit első ránézésre ígért nekünk. Akkor, amikor rápillantottunk, és útjára indult az a bizonyos adrenalinlöket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
