Brutális autócsodák készülnek az olasz „lóerőháromszögben”

Hirdetés
2016.10.07. 16:46
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Modenától Bolognáig mintegy 60 kilométeres sávban találhatók azok a gyárak, amelyeknek a legendás olasz szupersportautókat köszönhetjük. Maserati, Pagani és Lamborghini – sorrendben így következnek egymástól nagyjából egyenlő távolságra az A1-es autópálya észak-olasz részén azok a műhelyek, amelyeknek sokmillió lóerőt köszönhet már az emberiség.

A három márka legerősebb modelljei összességében brutálisan sok, mintegy 2000 lóerőt képviselnek. A 2011-ben megjelent Pagani Huayra Mercedes-AMG V12 biturbó motorja 6000 köbcentiből 720 lóerőt présel ki magából, a Maserati GranTurismo 4,7 literes V8-asa 454 lóerős, míg a Lamborghini Huracán 5,2 literes V10-ese 610 lóerőt teljesít.

Kevesek számára adatik meg, de annál többek vágyai között szerepel, hogy ezeket a fantasztikus s erőgépeket és a mögöttük rejlő legendát testközelből megismerhesse. Pedig ez a lehetőség nem elérhetetlen. Az OMV például most indította útjára autós matricaalbumát, amelynek segítségével nemcsak a legkülönlegesebb autócsodákat gyűjtheti össze a család, de esélye nyílik arra, hogy egy, a négy szupersportmárkát bemutató utazást nyerjen az olasz „lóerőháromszögbe”. Érdemes megismerni a brutális erejű autók történetét, amely önmagában számos izgalmas fordulatot rejt.

A Modena mellett található Pagani céget 1988-ban alapította a korábban a Laborghininél dolgozó, argentin Horacio Pagani. Sokáig együtt is dolgoztak, majd a kilencvenes évek elejére Pagani elkészítette saját modelljét, amelyhez a Mercedes-Benz szállított V12-es motort. A végül Zonda névre keresztelt modellt az 1999-es Genfi Autószalonon mutatták be. A legújabb modell, a 2011 óta gyártott Pagani Huayra alapára 1 millió euró, ami extrákkal könnyen további közel 400 ezer euróval bővíthető.

Nagyobb múltja van a Maseratinak, amelyet 1914-ben, Bolognában alapította a Maserati család öt fiúgyermeke, Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore és Ernesto, akik komoly versenymúltat tudhattak magukénak. A vállalat 1937-ben cserélt gazdát, az Adolfo Orsi családhoz került, ők költöztették át a központot Modenába. A márka igazi áttörését az ötvenes évek végére teszik, ekkor már évi néhány száz autót gyártottak. A hatvanas évek végén a francia Citroën érdekeltségébe került a gyár, a hetvenes évek válsága azonban erősen megtépázta a piacot. A gödörből állami segítséggel kikerülő gyártó a nyolcvanas években az amerikai piacra is belépett, együttműködésben a Chryslerrel, majd a Fiat-időszak következett – a torinói gyártó végül 1997-ben vette át teljes egészében a céget, hogy aztán a szintén érdekeltségébe tartozó Ferrari is a tulajdonosok közé kerüljön. A Maserati végül 2005-től – még mindig a Fiat-csoporton belül – az Alfa Romeoval került egy csoportba. A kétezres évek elejétől pedig sikerült az amerikai piacot is meghódítania a márkának.

A jelenleg az Audin keresztül a Volkswagen-csoporthoz tartozó Lamborghinit Ferruccio Lamborghini iparmágnás alapította 1963-ban, kimondottan azzal a céllal, hogy versenytársat teremtsen az akkor már bevett szupermárkáknak. Az üzletember pályája kezdetén a traktorbizniszben volt érdekelt, a második világháború után komoly sikerekre téve szert a mezőgazdasági gépgyártásban. Olajkályhákon és légkondicionáló berendezéseken keresztül végül eljutott a különleges sportautókig. Lamborghini a hetvenes években nyugdíjba vonult, eladta minden érdekeltségét, a cég a hetvenes évek válsága nyomán csődbe ment, végül akkori tulajdonosai a Chryslernek adták el 1987-ben, hét év múlva pedig malajziai befektetők vásárolták meg. A VW a kilencvenes évek végén jutott többséghez a cégben, ahol az Audi alá rendelték a márkát.

Az autós háromszöget a második világháború óta aktív Ducati motorgyártó egészíti ki, amely 2012 óta a VW-konszern, ezen belül is a Lamborghini alá tartozik. A Ducati-család által alapított cég rádióalkatrészekkel kezdte tevékenységét, de második világháború után óriási sikereket ért el a sportmotorok piacán.

Az OMV-kutakon az év végéig lehet beszerezni az albumot és a belevaló matricákat, a nyereményjátékra az albumot megvásárlók pályázhatnak. Részletek: http://www.omv.hu/portal/01/hu/omv_hu/Egyeni_uegyfeleknek/Promocio/autos-matricak-akcio

http://bs.serving-sys.com/BurstingPipe/adServer.bs?cn=tf&c=19&mc=imp&pli=19194527&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.