Balesetmegelőzés a téli időszakban

Hirdetés
2017.10.27. 18:13 Módosítva: 2017.10.30. 17:46
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Bár Magyarországon nem kötelező a téli gumi használata, nem szabad megfeledkeznünk az abroncscsere fontosságáról. Íme pár tipp a Hankook szakemberétől a téli időszakra.

Az abroncsoknak az év folyamán egymástól nagyon különböző időjárási és útviszonyok között kell helytállniuk. Nyaranta gyakran forró, telente fagyos, csúszós utaknak vannak kitéve. A nyári és a téli gumik nem csak a mintázatukban, hanem összetételükben is eltérnek egymástól, tehát másképp reagálnak a levegő és ezáltal az aszfalt hőmérsékletére is.

800x370 001.png

A téli gumik bár nem veszélyesek nyári használatkor, sokkal gyorsabban kopnak és az autó is több üzemanyagot fogyaszt a túlzott gördülési ellenállás miatt, ezért komoly pénzt spórolhatunk meg az időben történt cserével. Ezzel szemben míg a nyári gumik a meleg aszfalton tapadnak, addig a hidegben egészen másképp viselkednek. „Aki hajnalban jár dolgozni az különösen ügyeljen már az őszi időszakban is a csúszós utakra. A kora reggeli hidegben nagyon veszélyes nyári abronccsal autózni, mert 7 fok alatt a gumik anyaga megkeményedik, ezáltal jelentősen veszítenek tapadásukból, így könnyen balesetet okozhatnak, ezért is fontos időben gondolni a cserére.” - tanácsolja Juhos Attila, a Hankook Tire Budapest Kft. kereskedelmi igazgatója.

„Az abroncscserét követően nem szabad megfeledkezni ez előírt guminyomás beállításáról sem, hiszen az alacsony nyomás nem csak a gördülési ellenállást – és ezzel az autó fogyasztását – növeli meg, hanem az autó stabilitását is befolyásolja, így akár balesetet is okozhat. Éppen ezért érdemes két-három hetente ellenőrizni a nyomásértékeket is.

A Hankook repertoárjában mindenki megtalálhatja a neki legmegfelelőbb gumiabroncsot. További információért kattints ide.

Tudtad-e?

A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten már több mint 22.000 alkalmazottat foglalkoztat. A magyarországi üzem Rácalmáson található, amely Európa egyetlen Hankook gyáraként az egész kontinens ellátásáért felel, e mellett szinte valamennyi prémium autógyártó hivatalos beszállítója. A gyártókapacitás napi 52 ezer, vagyis évi 18 millió abroncs, összesen több mint 900 méret- és modellvariációban.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.