Hirdetés
2018.05.04. 14:08 Módosítva: 2018.05.08. 11:29
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Évente válthatunk biztosítót, ha elégedetlenek vagyunk jelenlegi szolgáltatónkkal vagy kedvezőbb ajánlatot találunk gépjármű-felelősségbiztosításunk és cascónk esetében. Mire figyeljünk? Mutatjuk.

Érdemes-e pusztán az árból kiindulnunk, hogy megtaláljuk az igényeinknek legmegfelelőbb szolgáltatást? Gyorsan lelőjük a poént: nem. A mérlegeléshez a díjszabáson túl ajánlatos arra is nagy hangsúlyt helyeznünk, hogy milyen a társaság pénzügyi stabilitása, termékeinek szolgáltatási tartalma, kárrendezési hálózata és kárrendezési szolgáltatásai.

Bár csábító lehet, de azt tanácsoljuk, hogy biztosítóváltáskor ne csak a fizetendő díj alapján döntsünk!

kep cikkhez biztosito alkusz

Miután az áron túl a többi faktort is számításba vettük és kitartunk a váltás mellett, először is arra kell ügyelnünk, hogy betartsuk a biztosító váltáshoz kapcsolódó szigorú határidőket. A már meglévő szerződésünket gépjármű felelősségbiztosításunk esetében a biztosítási évforduló előtt legalább 30 nappal fel kell mondanunk a jelenlegi biztosítónknál, ezután tudunk majd új szerződést kötni. Így például, amennyiben a december 31-ei évfordulós határidő a ránk vonatkozó, a felmondó nyilatkozatnak legkésőbb december 1. 24.00 óráig be kell érkeznie a biztosítóhoz. A felmondási határidő cascónál biztosítónként eltérhet. Mivel akár 30 napnál hosszabb határidők is előfordulhatnak, cascó biztosításunk esetében, ha lehet, még körültekintőbben járjunk el, amikor a felmondás fontolgatjuk.

kép cikkhez csatornak

Szerencsére a határidők fejbentartása nem okozhat nagy problémát, hiszen az évforduló pontos dátuma minden esetben szerepel a biztosítási kötvényünkön, azt azonban nem árt észben tartani, hogy a felmondás utolsó lehetséges napja nem a felmondáson szereplő dátumot, vagy a postára adás dátumát jelenti, hanem azt a napot, amikor a felmondás a biztosítóhoz beérkezett. Így abban az esetben, ha a kötelező biztosításra vagy cascóra vonatkozó felmondásunk esetleg nem érkezik be időben a biztosítóhoz, akkor az új biztosítóval kötött szerződésünk érvénytelennek minősül. Fontos tehát az odafigyelés!

Ha a felmondás az egyetlen út előre és a dátumok és határidők is rendben vannak, akkor azt is fontos tudnunk, hogy mit tartalmazzon a felmondásunk: legalább a szerződő és a jármű alapvető azonosító adatait (pl. név, rendszám), valamint a felmondani kívánt szerződés számát és azt a tényt, hogy a szerződést meg kívánjuk szüntetni.

kep cikkhez biztositaskotes

Ha ez is megvan, akkor szerződésünk megszüntetését biztosítótól függően különböző csatornákon intézhetjük. Így személyesen ellátogathatunk a biztosítónk irodájába, írhatunk levelet vagy e-mailt faxolhatunk, online ügyintézhetünk, telefonálhatunk vagy biztosításközvetítőnkön (ügynök, alkusz) keresztül vehetjük fel a kapcsolatot a társasággal.

Ha mindezt megtettük és a szabályos felmondásunk határidőre megérkezik a biztosítóhoz, élő szerződésünk az évforduló napján megszűnik a régi biztosítónál. Ahhoz, hogy a számunkra valóban legoptimálisabb biztosítási szolgáltatást vehessük igénybe és végre hátradőlhessünk, lényeges, hogy új szerződésünk megkötését még az évforduló előtt elintézzük.

További információ: www.biztositsokosan.hu

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.