FÉK NEWS
Vannak autóalkatrész-márkák, amelyeket nem kell bemutatni sem a szakmának, sem a nagyközönségnek, mert a folyamatosan magas minőség, fejlesztés, stabil gyártás, szállítás, árukészlet és elképesztő mennyiségű különböző termék miatt állandóan jelen vannak a mindennapjainkban. Ilyen a Bosch is.

Ha akkumulátorról, gyújtógyertyáról vagy fékbetétről van szó, ki ne bízna a több mint 130 éves múlttal rendelkező német elektrotechnikai cégben? Nemcsak az ár-érték arány az, amit mérlegelni érdemes, hanem sokkal inkább az a jóleső érzés, hogy a megvásárolt alkatrész majd teszi a dolgát sokáig és nem kell vele különösebben foglalkozni. A féktárcsák és fékbetétek esetében ennél sokkal többről van szó. Hajlamosak vagyunk egy enyhén korrodált kasznit vagy a döcögő navigációfrissítést komolyabban venni, mint a minőségi abroncs- vagy a fékrendszer-választást. Pedig az, hogy hogyan fogunk megállni és mennyi idő alatt, leginkább ennek a kettőnek a függvénye. A fékezéshez kapcsolódó rendszereket ugyanaz a német vállalat fejlesztette ki és tökéletesíti lassan 100 éve.
ABS, TCS, ESP – köszi, Bosch!
A Bosch 1927-ben mutatta be a pneumatikus szervoféket, amely egyharmadával csökkentette a teherautók féktávolságát. Egy 1936-ban benyújtott szabadalom lefektette a korszerű blokkolásgátló fékrendszerek (ABS) alapjait, noha azok sorozatgyártása csak 1978-ban kezdődött el. A kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus menetstabilizáló (ESP*) szintén a Bosch által kifejlesztett ABS rendszeren alapul. A 25 évvel ezelőtt bevezetett ESP* folyamatosan elemzi a jármű mozgását és a kormányzási szöget. Ha észleli a megcsúszás vagy a kisodródás kockázatát, átveszi az irányítást és stabilizálja a jármű haladását. Mára ennek a rendszernek a használata több országban törvényi előírás. Európában pedig minden új autó számára kötelező.

Itt a fékbetét a tét
Az 1920-as években az autóiparban alkalmazott fékek alig tudtak megbirkózni a motor teljesítményével és az akkori járművek tömegével. A teljesítmény azóta meghaladta az akkori legmerészebb elképzeléseket is, így ezzel párhuzamosan a fékrendszereknek,a fékbetéteknek és tárcsáknak is követniük kellett a szélsőséges terheléseket.
Súrlódási együttható, fékezési komfort és kopási tulajdonságok egyensúlya? Kíváncsiak voltunk, hogy mi teszi különlegessé a Bosch fékeket. Kiderült, hogy a Bosch fékbetéteken végzett tesztek jelentős mértékben meghaladják a törvényi előírásokat. Az ECE-R90 szabványt kielégítő fékbetéteket jóváhagyásuk előtt a nyírószilárdságot, a nyomásérzékenységet, a sebességérzékenységet és a hőmérséklettel szembeni ellenállóképességet ellenőrző vizsgálatoknak kell alávetni. A Bosch fékbetéteket ezen felül hat hónapon keresztül tartó további vizsgálatoknak vetik alá. Ezek közé tartoznak a hőmérséklettel szembeni érzékenység, a fékhatáscsökkenés (fading), a hővezetőképesség, a fék rezgéseinek és zajosságának vizsgálata, valamint a szélsőséges fékezési helyzetek szimulálása.

A kompozit, a perforált és a hagyományos féktárcsáknál is hasonló alaposságra leltünk, hiszen már a tárcsák öntésre használt alapanyagait is lézerspektrometriával és mikrográfiai elemzéssel vizsgálják. Homogén öntvényszerkezetük, az oldalirányú ütésre, illetve a vastagságeltérésre vonatkozó különösen alacsony tűréseik pedig meghaladják az ECE-R90 előírásait.

Féktelen nyereményjáték!
A szervizek a vevők kegyei mellett most menő nyereményekért is harcba szállhatnak, ugyanis minden Bosch fékbetét és féktárcsa vásárlás után havonta 2 db elektromos rollert és havi 1 db elektromos kerékpárt sorsolnak a regisztrálók között. A főnyeremény pedig a hazai Év Autója 2020, egy Suzuki Vitara 1.4T GLX 48V Hybrid személygépkocsi.
A Bosch autószervizek számára kínált termékpalettája több mint 1200 fékbetét-szettet tartalmaz – ezzel lefedve az európai gépjárműpark több mint 95 százalékát.
A nyereményjáték részleteiről és a regisztrációról ide kattintva olvashatsz többet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
