MIÉRT NEM MINDEGY, MILYEN LENGÉSCSILLAPÍTÓT SZERELTETÜNK BE?
A „gyári termék” kifejezéssel gyakran találkozhat, aki bármilyen autó pótalkatrészt keres. Az „aftermarket” vagy utángyártott szintén gyakran használt kifejezés. A kettő közötti különbségek – és bizonyos esetekben a hasonlóságok – megértése azonban kulcsfontosságú a megfelelő csere-lengéscsillapítók kiválasztásához.

A gyári alkatrészeket a gyárban, a jármű összeszerelése során szerelik be, és a járművet új korában négy gyári lengéscsillapítóval látják el. A gyári alkatrészeket olyan beszállítók gyártják, amelyek megfelelnek a járműgyártók szigorú minőségi és teljesítménnyel kapcsolatos előírásainak. Az utángyártott alkatrészeket kifejezetten a javítási/pótalkatrész-piacra tervezték, az ilyen alkatrészek minősége és teljesítménye pedig számos tényezőtől – többek között a gyártó tapasztalatától – függ, és rendkívül széles skálán mozoghat. A legjobb megközelítés, ha kiváló minőségű utángyártott alkatrészt keresünk, amelyet egy olyan megbízható beszállító gyártott, amely emellett gyári alkatrészeket is gyárt. Más szóval: ha megérett az idő a lengéscsillapító-cserére, fontos, hogy tudjuk, mely termékekre hagyatkozhatunk, ha biztonságos, megbízható teljesítményt várunk.
Milyen egy prémium minőségű lengéscsillapító?
Az tehát nem is kérdés, hogy érdemes kiváló minőséget választani, de a sok elérhető termék között nem is olyan egyszerű megtalálni azokat, amelyekben tényleg megbízhatunk. A DRiVTM a világ vezető aftermarket és gyári felfüggesztés-beszállítója nemrégiben kibővítette prémium minőségű elektronikus lengéscsillapító-kínálatát, amely a Monroe*Intelligent Suspension RideSenseTM márkanevet kapta. Ezeket a termékeket kifejezetten azonnal beszerelhető pótalkatrészként tervezték. Ez azért is kiemelendő példa, mert a Monroe gyári beszállítóként egyedi rálátással bír a járműgyártók által elvárt vezetési jellemzőkre.

A gyári előírásoknak nehéz megfelelni, mivel ehhez arra van szükség, hogy a fókusz minden tervezőmérnöki és gyártási folyamat során mindvégig a minőségen maradjon. Ennek köszönhetően minden egyes Monroe lengéscsillapítót – gyári és aftermarket termékeket egyaránt – magasan képzett, a legkorszerűbb létesítményekben dolgozó szakemberek terveznek és gyártanak.
Számos népszerű személyautó-márka – Audi, BMW, Ford, Infiniti, Land Rover, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen és Volvo – kínál a Monroe* Intelligent Suspension termékportfólióba tartozó adaptív felfüggesztésekkel felszerelt modelleket. Fontos azonban, hogy az elektronikus lengéscsillapítók speciális – csak ezen csillapítók gyári beépítése esetén alkalmazott - érzékelők alapján kapnak folyamatos vezérlést, ezért gyárilag nem Monroe RideSense-el elsőszerelt járművekbe utólag nem építhetőek be. Ezeket a gyárilag beszerelt rendszereket gyakran a járműgyártó felfüggesztésének márkaneve alatt forgalmazzák – például az Audinál Drive Select System, a BMW-nél Variable Damper Control és Adaptive M Suspension, az Infinitinél Digital Dynamic Suspension, a Seatnál Dynamic Chassis Control, a Volvonál pedig Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept, folyamatos szabályozású alvázkoncepció) néven –, azonban azokat a Monroe mérnökei segítségével tervezték és gyártották.

A lengéscsillapító a vezetési élmény szempontjából sem mindegy
Mindezen modellekben az a közös, hogy a Monroe CVSAe (Continuously Variable Semi-Active, folyamatosan változó félaktív) intelligens felfüggesztés-technológiáját alkalmazzák. Ez a rendszer lehetővé teszi a járművezetőknek, hogy igény szerint válthassanak különböző vezetési üzemmódok között, a kényelmes és kifinomulttól egészen a nagyon sportosig. A CVSAe technológia és a Monroe egyéb intelligens felfüggesztés-megoldásai hozzájárultak ahhoz, hogy a járműtulajdonosok egy egész nemzedéke számára átalakuljon a vezetés élménye.
A Monroe Intelligent Suspension RideSense termékeket úgy tervezték, hogy azok illeszkedjenek minden egyes jármű konkrét gyári vezetési és irányítási profiljához. Mindegyikükre ötéves korlátozott termékminőségi és teljesítménygarancia érvényes. Emellett minden egyes egység kiváló minőségű prémium egyedi csomagolásban kerül kiszállításra, amelynek aktualizált arculata nemcsak tetszetős látványt nyújt, hanem a szállítás és a mozgatás során esetlegesen keletkező sérüléseknek is ellenáll.


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
