Lépj túl a határaidon az új S-CROSS-szal
Letisztult formában és technológiai újításokkal indul hódító útjára a Suzuki legújabb modellje, az S-CROSS. A nevéhez illeszkedve a mottó nem is szólhatna másként, mint „Cross the line”, vagyis „Lépj túl a határaidon”. A merész, magabiztos SUV-stílus a számos vezetéstámogató rendszerrel, az AllGrip összkerékhajtással és az üzemanyag-takarékos lágy hibrid rendszerrel kiegészülve csak a kezdet, hiszen az új S-CROSS a határtalan lehetőségek tárházát rejti.
Tekintélyt parancsoló külső
Az S-CROSS modern és vagány külseje új megvilágításba helyezi a Suzuki formatervezést. A lenyűgöző és hatalmas méretű zongoralakk-fekete első hűtőrács tekintélyt parancsoló, és a dinamikus megjelenésnek köszönhetően az S-CROSS rögtön kiemelkedik a környezetéből. Még a krómozott díszítőelemek között elhelyezett elülső Suzuki embléma is a frontmaszk erőteljes hatását sugározza. Az S-CROSS hátsó része szintén sokat változott az elődhöz képest: a könnyed, karakteres formájú ívek határozott vonalakban futnak össze, melyek szinte minden részletükben a végtelen dinamizmust sugallják. Mindennek középpontjában pedig az élettel teli, vagány első és kombinált hátsó lámpatestek állnak, melyek egyenként három LED-lámpát tartalmaznak a dinamikus benyomást keltve. Az állítható első lámpák nappali menetfényként is szolgálnak.
Az új S-CROSS 8-féle színnel kapható a márkakereskedésekben. Az indigókék, élénkpiros vagy éppen a kanyonbarna színek mellett igazi újdonság a titánszürke gyöngymetál fényezés.
Mindezeket gyönyörűen kiegészíti a 17 colos gumiabroncs, amely – felszereltségtől függően – festett vagy polírozott könnyűfém keréktárcsával érhető el.
Még modernebb belső
Az új S-CROSS belterében is rengeteg változás tapasztalható. Az analóg sebességmérő és fordulatszámmérő órák között elhelyezett fedélzeti számítógép most már egy 4,2 colos, színes TFT-kijelzővel szolgál részletes adatokkal az autó működéséről. A középkonzol tetején pedig – felszereltségtől függően – egy 7 vagy 9 colos infotainment rendszer helyezkedik el. A kisebb WVGA, míg a nagyobb HD felbontású, és utóbbi vezeték nélkül kezeli az Apple CarPlay-t.
A technológiai újítások mellett a helykínálatra is érdemes figyelmet fordítani, ugyanis óriási a beltér, ami ráadásul variálható a két állású hátsó üléssortámlával. Ezzel főként a csomagtér növelhető, mely alapesetben 430 liter kapacitással rendelkezik. Tárolórekeszekből sincs hiány, hiszen mind a felsőkonzolban, mind a középső könyöklő alatt, vagy éppen az ajtókban elférnek az apróságok.
Biztonságosabb, mint valaha
A Suzuki továbbra is kiemelt figyelmet fordít a biztonságos közlekedésre, ezért az új S-CROSS-ban már megtalálható a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS), a sávelhagyás és sávtartó figyelmeztetés, a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert, a holttérfigyelés (BSM) és a visszagurulás-gátló is. Sőt, az adaptív tempomat bekapcsolásánál a Stop & Go funkcióval ellátott automata váltó a vezető helyett gyorsít és fékez az elöl haladó járműtől való biztonságos távolság fenntartása érdekében. A Stop&Go funkció szükség esetén akár teljesen meg is állítja az autót, majd két másodpercen belül ismét elindítja azt, ha az elöl haladó jármű is mozogni kezd – például egy közlekedési dugóban. A biztonságos parkolást immár 360 fokos kamerarendszer és hátsó keresztirányú forgalomfigyelmeztető is támogatja.
Hibrid teljesítmény
Az új S-CROSS-t a már jól bevált, 48 voltos lágy hibrid technológiával látták el. A Suzuki könnyű és kompakt hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott integrált indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.
AllGrip összkerékhajtás
Az új S-CROSS-ban továbbra is elérhető a jól ismert összkerékhajtási technológia. Legyen szó aszfaltról vagy off-road terepről, az AllGrip rendszer bármilyen útfelületen remek menetstabilitást biztosít. A fejlett összkerékhajtási rendszerben négyféle üzemmód érhető el, amelyet a középkonzolon elhelyezett, egyszerűen kezelhető nyomó- és forgókapcsolóval választhat ki a sofőr. Míg az Auto mód alacsony fogyasztást kínál, addig a Sport mód élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsókerékre. A Snow mód nagyobb tapadást biztosít a havas, poros és csúszós utakon, a Lock mód pedig kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy a homok fogságából.
Megbízható technológia Hybrid Pro 3+7 év garanciával
Az S-CROSS-t 1.4 literes, alacsonyabb fogyasztású és széndioxid-kibocsátású Boosterjet motorral látták el, amely csekély fordulaton leadott nagy vonóerejével biztonságos és dinamikus, takarékosan működik és az autópályán is csendes. Az üzemanyag- és energiahatékonyságot tovább növeli a 48 voltos lágy hibrid rendszer, amelyre a Hybrid Pro 3+7 év garancia érvényes. Ezzel a Suzuki a felmerülő vásárlási kockázatokat szinte a nullára csökkenti. A garancia 3+7 évre, vagy 200.000 kilométerre szól és magában foglalja a garanciát a motor, a turbó, a sebességváltó és a hibrid rendszer elemeire.