Hogy tudnék a céges autóflottám üzemanyag költségén spórolni? Számoljunk együtt!
A hazai kis- és középvállalkozások számára mára kritikus fontosságúvá vált a költségek minél pontosabb kézben tartása. Azonban, a céges gépjárművek költségét továbbra is nagy többségük szükségszerű és nem befolyásolható járulékos költségnek tekinti. Pedig ez nem így van, egyszerű eszközökkel és egy kis tudatossággal akár 15% folyó költség is megtakarítható. Megmutatjuk hogyan!
A céges autóflottával rendelkező vállalatok esetében számos okból fontos, hogy hatékonyan és jól menedzseljék gépjárműveiket: az időgazdálkodás, az ügyfélelégedettség és környezetvédelmi szempontok mellett, de mindenekelőtt, a költséghatékonyság érdekében érdemes nyomon követni a céges járművek használatát. Erre ma már fejlett technológia áll rendelkezésre. Az 1970-es évek óta létező, de csak a GPS elterjedésével a 2000-es években berobbanó telematika ma már pusztán a mobiltelefonok használatával is olyan adatokkal is képes szolgálni, amelyek segítségével feketén és fehéren kimutathatók egy vállalati flotta költségei. Egy korábbi cikkben már láthattunk egy gyors fejszámolást azzal kapcsolatban, hogy mennyibe is kerül egy autóval megtett kilométer. De a kérdés további megfontolást érdemel: vajon éves szinten mennyibe kerülhet az autóflottám üzemeltetése?
Spórolni nem könnyű, hiszen általánosságban kijelenthetjük, hogy egyre öregedő gépjárműparkkal rendelkezik a legtöbb olyan kis- és középvállalkozás, amelynek a tevékenységéhez elengedhetetlen az autók napi rendszerességű használata. Továbbá, szintén elmondható ezekről a vállalatokról a rendelkezésre álló iparági kutatási információk alapján, hogy a költséghatékonysági megoldásokra nem fordítanak elegendő figyelmet, holott rendszeres adatelemzéssel lényegesen kevesebb járulékosnak hitt költséggel működhetnének.

A mobiltelefonos flottamenedzsment szolgáltatást kínáló urbaniqe által fejlesztett intuitív digitális flottaasszisztens szolgáltatás segítségével online követhető minden megtett út, illetve azok szétválaszthatók üzleti és magán célú útvonalakra. Az alkalmazás a sofőrök okostelefonján a háttérben fut, elinduláskor aktiválódik, majd megérkezéskor önmagától leáll. Így automatikusan létrejön az útvonal, amely tartalmazza a megtett távolságot, a vezetéssel töltött időt, a sebességet, a relatív sebességet a forgalomhoz mérten, valamint a megállón töltött időt. De nem csak ezek az adatok keletkeznek, hanem a rendszer a mesterséges intelligencia segítségével megbecsüli az átlagos fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, illetve meghatározza a sofőrök vezetési stílusát is, hogy a takarékossági szempontokat előtérbe helyezze. A kapott adatokat térképen élőben, vagy utólag is meg tudják nézni a felhasználók, szükség esetén szerkeszteni is tudják azokat, vagy akár azok egyszerűen visszajátszhatók is a térképen. Az applikációban dokumentálhatók a tankolások, ezáltal vezethetők a tényleges költségek, így az adatok tükrében egy átlátható képet kaphatunk a flotta üzemanyag-költségeiről.
Az urbaniqe ügyfélelégedettségi kutatásából két – az adataik felhasználásába beleegyező - hazai cég esetében az is kiderül, hogy az alkalmazás használatával hogyan lehet egyszerre csökkenteni a céges járművek futásteljesítményét és fogyasztását. Az egyik vizsgált kisvállalkozás öt, tíz évnél is idősebb benzines személyautót üzemeltet. Korábban átlagosan 2.000 kilométerre jött ki a havi fajlagos futásteljesítmény, amellyel párhuzamosan 100 kilométeren átlagosan 9 liter üzemanyagot fogyasztottak a kocsik. Tehát, a kiinduló állapotban éves szinten a vállalat flottája 120.000 kilométernyi futásteljesítménnyel rendelkezett, évi közel 11.000 liternyi üzemanyag elhasználásával. Az éves üzemanyagköltség így – 620 forint/literrel számolva - öt autóra mintegy 7 millió forint volt. A cég adatai szerint az applikáció mindössze néhány hónapnyi használatát követően a futásteljesítmény 10 százalékkal csökkent, mivel jelentősen visszaszorult a céges járművek túlzott magánhasználata a céges és magánhasználat konzekvens szétválasztásának köszönhetően. Ez 12.000 kilométerrel kevesebb megtett utat jelent évente, a flotta éves futásteljesítménye így 108 ezer kilométerre csökkent. Az átlagos fogyasztást tekintve közel 5 százalékos csökkenés történt, hiszen az addigi 9 helyett az autók átlagosan 8.6 litert fogyasztottak 100 kilométeren a vezetési stílus mérése, és ezáltal a javulása által.
Górcső alá került egy 12 darab, dízel hajtású kisteherautóval működő középvállalkozás is, amely gépjárművenként átlagosan mintegy 6.000 kilométeres futásteljesítménnyel üzemelt havonta, 100 kilométeren átlagosan 12,5 literes fogyasztás mellett. A váltott sofőrök alkalmazása miatt a tisztán mobiltelefonos megoldás nem jöhetett szóba, így a cég a szolgáltatáshoz a gépjárműhöz egy mozdulattal egyszerűen csatlakoztatható fedélzeti eszközöket is vásárolt. Az alkalmazás használata előtt az éves flottaszintű futásteljesítmény 864.000 kilométerre rúgott, mely idő alatt a géppark 108.000 liternyi üzemanyagot fogyasztott. Ennek összköltsége 70.200.000 forint volt, ami a cég életében a második legnagyobb költségtétel a bérek után. Az eszközök csatlakoztatását, valamint a gépjármű-követés bevezetését követően a futásteljesítmény hozzávetőleg 5 százalékkal csökkent ebben az esetben is, tehát az éves futásteljesítmény több, mint 43.000 kilométerrel lett kevesebb. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás is kedvezően változott: 11.9 literre csökkent, ami szintén közel öt százalékot jelent mínuszban.
A vállalkozások méretét és az üzemanyagra fordított kiadásaikat tekintve lényeges megtakarítás keletkezett mindkét esetben: a teljes megtakarítás - az urbaniqe alkalmazás éves szolgáltatási díját levonva - a kisvállalkozás esetében éves 869.000 forint összegre, míg a középvállalkozás évesen 6.122.000 forintra rúg, amiért bizony érdemes lehajolni. Emellett mindkét vállalkozás esetében elmondható, hogy az alkalmazás éves díja nagyságrendileg egy hónap alatt az üzemanyag-költségek csökkenése által teljes egészében megtérült számukra. Ha szeretnél bővebben tájékozódni az urbaniqe által nyújtott megtakarítási lehetőségekről, fordulj a szakértőnkhöz, aki egy időpontfoglalást követően segítséget nyújt számodra itt.


Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
