Mondd, hogy te is ott voltál!

2019.03.18. 18:20 Módosítva: 2019.03.18. 18:21

Nem hiszem el, azok ott illesztési hézagok! Nem, az lehetetlen. De, azok. Ennek le lehet szedni a tetejét darabokban. Mármint nem véletlenül, hanem direkt. De hát ez egy Kispolszki!

Már itt nagy bajban voltunk, pedig ekkor még nem tudtuk, hogy a piros Kispók kézzel készített, nyitható és szétszedhető tetejét szervomotorok húzzák össze, a hátsó kerekeit egy Charade GTti turbómotorja hajtja, az elsőket pedig Smart futómű tartja és fékezi. Idefelé BMW-ket villogott le az autópályán, képzelem, hány liter amúgy is elszivárgó hűtővízzel locsolja életre magát egy öntudatos 20d tulaj, miután egy piros polák megrefizi. Ha egyáltalán felér addig, hogy látszódjon a tökörben.

Ez volt az első autó, amit megláttunk a vasárnap Parkoló Parádén, és még akadt pár másik: 2888-an parkoltunk össze az év eddigi legjobb napján.

Nem akarom elmesélni, mi minden volt, lesz még egy csomó posztunk róla. Egy rakás autót egyesével is alaposan fel fogunk dolgozni, fotóval, videóval, némelyik inkább életműfilmet és családregényt érne. Inkább csak idekenek pár benyomást, hogy hálálkodhassak, amiért eljöttetek.

Én nagyrészt beszélgettem: először Bári Dáviddal, a M1RA versenycsapat vezetőjével a motorsportmelóról, arról, hogy milyen Magyarországról, a semmiből bajnoknak lenni, Michelisz Norbiról és a jövőről. Az előadás után pedig kimentünk Csikós Zsolttal az AMTS-standunkra válogatni a Totalcar Tuned Classics minikiállításra. Hogy nehéz volt-e a zsűri munkája? A Zsüror Közhelyszótár Kínos Zsurnalizmus Különkiadásában sincsenek szavak arra, hogy milyen nehéz volt. Fekvenyomni egy Kraz hátsó hidat, az nehéz.

Választani kettőt ezek közül az autók közül olyan pokol, amilyennek a nagycsaládos iparmágnás végrendelkezését képzelem: akármeddig gondolkodsz, akármennyit számolsz, akárhogyan érvelsz, a vége úgyis az, hogy a szívednek legkedvesebb gyermekeid fognak szomorkodni, mert a másik kapta a sertéstelepet, míg neki csak a dolomitbánya jutott. Annyival nehezebb nekünk még ennél is, hogy meg se vagyunk halva a választás eredményének kiderülésekor. Vagyis valószínűleg nem leszünk, mert ez - a Tuned Classics eredményhirdetés - kedden lesz, Zsolt írja épp az indoklást, szóval, mit is mondhatnék, stay tuned.

Posted by Bércy Bálint Photography on Sunday, March 17, 2019

Annyira eszelősen, csodálatosan jó volt tegnap, hogy legszívesebben mindenkit megöleltem volna, ha nem lenne jelentős közegészségügyi kockázata az ilyen tömeges összeborulásnak. Nincs még egy olyan hely Budapesten, ahol egyszerre van földből kiásott One More Round polák, turbós kabrió polák, NSX, EVO, GTO, GTA, Csepel, Sorento, Montreal, S1, Kutyacsont, Kacsa, Bogár, Varnyú, Rabbit, Crown Vic, STI, VFTS, Integra, Integrale, SX, ZX, JZ, 2JZ, M3, M6, RS5, GTR, Rapid, RS, kehes és K70-es, és akkor még a Golf-pályát nem is mondtam. Ha gondolod, nézd végig az FB-eventhez felpakolt galériákat. Akkora ökumenikus autóbuzéria volt, hogy a csendesen üvegházasodó égig ért a szeretet. Nagyon köszönjük, hogy eljöttetek, ezekért a napokért járunk dolgozni.

Posted by Roland Csizik photo on Monday, March 18, 2019

Még egy dolgot kell megmutatnom, az talán mindennél jobban segít elképzelni, mi volt tegnap. Amikor este hat után néhány perccel, a kiürült parkolóból az utolsó autók szállingóztak haza, hirtelen megláttam ezt. Kattintsd végig, mert nem hiszed el. Én se hiszem, de ezért kell visszajönni legközelebb is. Azaz május 19-én.

Parkoló Parádé a Totalcaron

Vannak még tartalékok a V8-ban?
Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.