- Közösség
- Események
- tc tréning
- groupama
- vezetéstechnika
- vezetéstechnikai tréning
- tanpálya
- suv
- rántópad
Pörögtetek, forogtatok, fejlődtetek - ilyen volt 2024 első TC tréningje!
A Groupama Tanpályával közösen szervezett vezetéstechnikai tréningek hangulata mindannyiunknak nagyon hiányzott már, az első tavaszi eseményen pedig verőfényes napsütéssel ajándékozott meg minket az időjárás, így egy ritka jó hangulatú napon vagyunk túl.
A délelőtt szokásos módon a kétórás tréningekkel telt, ezek kifejezetten gyakorlati feladatokra épülnek, elméleti oktatást nem tartalmaznak, viszont a tanpálya több modulján is végigmennek, így a résztvevők megtapasztalhatják a vészfékezést aszfalton és műgyantán, megismerik az autójuk kormányzását a szlalomfeladatnál, illetve a rántópadon is kipróbálják magukat.
Nagy öröm volt látni, hogy mennyit fejlődtetek a rövid tréningek alatt is – én leginkább a rántópad mellett fotóztam, és körről körre észrevehető volt, ahogy az instruktorok utasításai alapján tudtok fejlődni, hamarabb és jobban reagáltok, még ha nem is sikerült mindenkinek a manőver hibátlan befejezése – azt tudni kell, hogy hatalmas előnyt jelent egy jobb gumi vagy egy fejlettebb menetbiztonsági elektronika ennél a feladatnál, így aztán, ahogy ott helyben személyesen is elmondtam, ne a többi résztvevőhöz, hanem saját magatokhoz mérjétek a változást, fejlődést.
Kedvenc autókat kiemelni roppant hálátlan feladat, mivel biztos, hogy csak a teljesség igénye nélkül tud menni, de a régebbi narancs és az újabb kék BMW M2 egymás mellett nem volt épp szerény, ahogy a C43 AMG és a Golf VII R is a feleslegesen erős németek vonalát erősítette, ezt viszont tudta V8-as Mustang, Honda Civic Type-R és egy Mazda RX-8 is tudta ellenpontozni, sőt, a Renault Clio III RS-ről kiderült, hogy egy rendszámcsere után ugyan, de eredetileg még újként tesztautó is volt, ráadásul a Totalcarnál is járt még 2007-ben.
A délutáni SUV tréning jóval komplexebb program volt: a résztvevők itt egy részletes elméleti alapozást kaptak a terepjárók történetéről, felépítéséről, működéséről, illetve a tréningen megtapasztalható dinamikai helyzetekről, majd mentünk is a volt krosszpályára, illetve az erdőbe. Az SUV tréning alaposságát mutatja, hogy a különféle neuralgikus pontokon az instruktorok egyéni segítséget adnak a résztvevőknek, és elmondják, hogyan érdemes megközelíteni egy lejtőt vagy emelkedőt, milyen dőlésszöggel tudnak közlekedni, illetve megtanulják, hogy a saját autójukon hogyan használják a lejtmenetvezérlőt és a többi segítő elektronikát.
Szürreális látvány volt a szűk erdős részen terelgetett Ford F150, ismét kiderült, hogy a Dacia Duster egy jó terepjárós adottságokkal bíró SUV, az Alfa Stelvio is büszkén villantotta scudetto pajzsát terepen, miközben elég otthonosan mozgott a hagyományos tréningfeladatokon is, a benzines Volvo XC90 pedig brutálisan jó hangokkal örvendeztetett meg minket.
Köszönjük, hogy ennyien velünk tartottatok az év első TC Tréningjén, aki a teltház miatt lemaradt, megnyugtatom: lesz még idén több eseményünk, a sok sportos autóval jelentkezőnek pedig elhúzom a mézes madzagot: a következő tréningünk egy nagyobb tempójú tréning lesz az M-Ring aszfaltján, ahol nagyobb sebességű elkerülő manővereket gyakorlunk, illetve rendes köridőmérést is csinálunk.
A 2024 április 14-ei tréningen készült képek itt lent érhetők el: