Udo Brinkmann rendszámokkal seftelt?
Egy fehér, kabrió Golf I láttán még anyukám is felkiált, hogy Udo-autó. Pedig semmi sem áll távolabb tőle, mint az autók világa. Lehet hogy a Volkswagen egy jó autót dobott piacra, de a Golf Cabriolet-t egy német sorozat tette naggyá.
Fehér rövidnadrág, fehér sportzokni, fehér autó, fehér tetővel és szőke haj. Ez Sascha Hehn, vagy ahogy huszonhat ország huszonnyolc-millió nézője ismerte, Dr.Udo Brinkmann. A Schwarzwaldklinik, vagy ahogy nálunk futott, A Klinika, Németország valaha volt legsikeresebb tévésorozata. Az első epizód , a Hazatérés, 1985 október 22-én került képernyőre, és azonnal a németek kedvenc sorozata lett.
Gyere Golftalálkozni!
Október 13. a Golf talákozó napja, helyszín a Hungaroring. A belépő nem fog földhöz vágni, csak egy százas. Van egy klassz Golfod és kiállítanád? Regisztrálj a weblapon! Ha csak nézőként érdekel a program, akkor is érdemes regisztrálnod, mert ha el is jössz, nyerhetsz egy iPad 3-at. Még jobb esetben egy Golf I-est a tombolán. Biztos lehetsz benne, hogy akkor is jó napod lesz, ha nem nyersz. És hozd a csajodat, családodat is.
Itt, a kerítés túloldalán is volt rajta mit nézni, de nem csak anyuéknak. Rögtön az első epizód elején tudott a cseperedő benzinagyú min csámcsogni. Ahogy Brinkmann professzor, megfontolt tíz óra tíz perces kormányfogással szegi meg a szabályokat, százzal száguldva a hetvenes táblánál az Audi 200 Turbójával...és még három perc sem telt el az új sorozatból. Majd megelőzi egy agresszív gyorshajtó egy Porsche 911 Targával. Egy perccel később a 911 meglök egy Simcát, ami az útról lecsúszva kalácsra tör egy Bogarat és egy Opel Rekordot. Nem kell újabb két perc, snitt és feltűnik a fehér Golf Cabriolet és Udo Brinkmann, természetesen futva.
A sorozat hetvenhárom epizódja meghatározó része lett a magyar háztartásoknak. Sokan arról álmodoztak, hogy majd mindjárt eljön a kapitalizmus, lesznek ilyen szép kórházak, ilyen kedves orvosokkal, és aki nem Audival jár, az majd kabrió Golffal, mint Udo. Mindenki úgy fog beugrani az autóba, mint az ifjabb Brinkmann. Az egyszeri néző persze nem tudhatta, hogy ez azért nem volt olyan könnyű.
A már akkor legendává vált ugrást volt amikor hétszer is fel kellett venni egymás után, hogy meglegyen a tökéletes snitt. Sem a Golf, sem Sascha Hehn nem tűrték annyira jól. Előbbinek az oszlopait és zsanérjait meg kellett erősíteni, mert nem bírták az állandó ugrabugrálást. De volt olyan is, hogy Udo először felpattant a gépháztetőre, és a szélvédőt átugorva huppant az ülésbe.
Sascha Hehnt pedig mind testileg, mind lelkileg megviselte a védjegyévé vált, a szó szoros értelmében vett beszállás. A kellékeseknek rendre új nadrágot kellett előtúrni, mert egy-egy sikertelen próbálkozásnál a nadrágját felszakítva horzsolta agyon magát. Ezen kívül a sorozatot követő évtizedekben, igazából a mai napig nem tud úgy interjút adni, hogy ne kérdeznék meg, képes lenne újra az ugrásra. Rendre ugyanazt a választ adja a mára erősen Tom Selleckre hajazó Hehn, bár észrevehető némi fokozódó türelmetlenség a különböző interjúkat látva. Egyik friss interjújában így válaszolt:
- Megőrült? 58 éves vagyok! Ha sikerülne is, akkor is félő, hogy a sebességváltón landolnék.
Mára már csak hébe-hóba forgat, egyik legutolsó munkája Shrek német szinkronhangja volt. Amúgy a világtól elvonulva, egy erdőszéli kis házban él, ahol saját bevallása szerint nincs mindennap fürdés, mert a környezetre káros az ivóvíz állandó pazarlása. A Volkswagen Golf csak annyiban maradt meg az életében, hogy van egy VW kisbusza amivel a világot járja, és nagy golf-rajongó...mármint a pici-labdák-távolba-ütése golf. Rendszeresen indul különböző amatőr versenyeken.
Amúgy a sorozatban nem csak fehér kabrió Golffal járt. Feltűnt még egy sötét- és egy világoskék is. Ami érdekes, hogy az előbbinek ugyanaz az FR-RA 734 volt a rendszáma, mint a fehérnek. Átfényeztette az autót? Vagy Udo csak vett egy másikat, és átpattintotta a rendszámot? Sosem fogjuk megtudni. A világoskék rendszáma FR-OG 211 volt. De ezeken kívül járt még fehér Range Roverrel (FR-UB 321), egy ezüst és egy fekete Porschéval (M-CA 4225 és M-MP 2022). A Brinkmann családban akadt még Golf Cabriolet, Udo anyjának, Christának volt egy sötétkék példánya, FR-CB 433-as rendszámmal. Ennél a pontnál hárman is felkiáltottak a szerkesztőségben, hogy mostoha anyjának! Ez van, Klinikát néznek a totalcar dolgozói.
Nem titok, hogy a Golf Cabriolet eladásokra, legfőképpen persze Németországban, hatalmas hatással volt a Klinika. Udo Brinkmann a fehér Golffal fokmérő lett, a fiúk és férfiak olyanok akartak lenni mint ő. A nők pedig ilyen férfira vágytak. Bár a nyolcvanas évek elmúltával kissé azért ciki lett a fehér Golf gázpedálját fehér sportzokniban nyomni, de a jelenség a mai napig erősen él. Saját, persze cseppet sem reprezentatív felmérésem szerint a mai napig utalnak Udo Brinkmannra a német Golf Cabriolet tesztekben, nagyjából ötből négyszer.
A Golf Cabriolet tengerentúli nagy sikeréhez persze nem sok köze volt a glottertali szívtiprónak. Persze ott is megvolt a maga kultikus sorozata, a Remington Steele, melynek főhőse, Laura Holt mindenféle kalandokba keveredett fehér Rabbit Convertible-je volánja mögött. Az amerikai VW-rajongók között a mai napig meghatározó a sorozat, a fórumokon állandóak a viták és találgatások, hogy adott epizódban látható Rabbit milyen felszereltéségű, melyik kivitelhez tartozik. Még olyan is akadt, aki a Passatját nevezte el Remington Steele-nek.