A Ferrari-veszély nem nagy, de létezik
Egy szolgálati közleménnyel indítok: érthetetlen, hogy 2015-ben egy elméletileg profi, fizetős alkalmazás ennyire csődöt mondjon, mint a tegnapi hivatalos Live Timing applikáció a futam közben. Gyakorlatilag vakon, vagy ami még annál is rosszabb, össze-vissza adatokkal közvetítettünk tegnap.
Persze még a győztes Hamiltonnál is került homokszem a gépezetbe, azonban már csak a legutolsó körben, így elkerülte Rosberg sorsát, aki egy körrel korábban kellett megadja magát Raikkönennek a hátsó fékrendszer meghibásodása miatt – amit amúgy a csapat idézett elő a hátsó gumik melegen tartása miatt csökkentett fékhűtéssel. Pedig Nico addig kifejezetten jól és kellő agresszivitással versenyzett, érződött rajta, hogy fejben máshogy állt ehhez a hétvégéhez, mint az első háromhoz. Az előzései ugyan szinte kivétel nélkül kiszorítós kifékezések voltak, azonban ez még benne van a pakliban, amíg szabályosan pozícióba kerül és a pályán is tudja tartani az autót. Ez a harapós, szoftverfrissített Rosberg 2.0 többre menne Hamiltonnal hosszú távon.
A Ferrari elleni csaták azonban tulajdonképpen Hamilton malmára hajtották a vizet, aki így tökéletesen oszthatta be a gumijait a péntekinél hűvösebb körülmények között. A Ferrarinak amúgy is minden egyes Celsiusra szüksége lett volna a Mercedes elleni gumicsatában, ám ezzel az enyhüléssel és az ezüstnyilak hátsó tengelyt óvó beállításaival együtt már jelentősen csökkent a 2. szabadedzést követően még sokkal komolyabbnak kinéző Ferrari-veszély. Nem véletlen, hogy a Mercedes mindössze 0,6 mp-et javult tavalyi pole idejéhez képest az időmérőn (Ferrari -1,4, Red Bull -1,1), ugyanis rengeteget beáldoztak az egykörös tempóból a Ferrari pénteki teljesítményét látva.
Vettel futama meg is szenvedte ezeket a változásokat, és ezúttal a nehezebb szerepbe is került: neki kellett kiugrasztania a nyulat a bokorból és tervezett korai elévágásokkal megbontani a Mercedes stratégiáját, majd a pályán vívva kikaparni a gesztenyét - Raikkönennek. Ő ugyanis szinte tökéletes futamot produkált (Rosberg ellen ő sem tudott sokat tenni az elején): az alternatív gumitaktika, a sistergős második etapja közepes keveréken, valamint a viszonylag szabad pálya lehetővé is tette számára, hogy a végén elég közel kerüljön Rosberghez – akit viszont a Vettellel való többfelvonásos küzdelem is lassított. Kimi hozta is azt, amit a legjobban csinál (Arrivabene szerint a „versenyállatot”), Vettel viszont átesett az ágaskodó ló túloldalára, és rengeteg apró, meg egy nagyobb hibával tarkított futama végére nem bírt az okosan védekező Bottas-szal.
A Mercedes fölénye ugyan érezhetően csökkent, de továbbra is egyértelmű, és jelen pillanatban csak több körülmény szerencsés egybeesése esetén van valós esélye a Ferrarinak, ami az elkövetkező futamhelyszínek ismeretében (Barcelona, Monaco, Montreal) leginkább Kanadára ígérhet valós reményeket. Motorikus szempontból pl. elég megnézni a legjobb időmérős végsebesség értékek átlagait gyártókra bontva: Mercedes 334, Ferrari 329, Renault 321, Honda 321 km/ó. Azaz lóerők számában is van még lemaradás a Ferrari szempontjából és az autó egészét érintő fejlesztésekre is hatalmas szükség lenne. Persze ezek már ott lapulnak a gyári laptopok spéci CAD-programjain, meg a szélcsatornák makettműhelyeiben, azonban hogy a Mercedes, vagy a Ferrari képes-e gyorsabban és hatékonyabban fejleszteni az idei autóján, az még a jövő zenéje.
Végeredmény:
H | Pilóta | Csapat | Idő | Pontok |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35:05.809 | 25 |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +3.38s | 18 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | +6.033s | 15 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | +42.957s | 12 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | +43.989s | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +61.751s | 8 |
7 | Romain Grosjean | Lotus | +84.763s | 6 |
8 | Sergio Perez | Force India | +1 kör | 4 |
9 | Danyil Kvijat | Red Bull | +1 kör | 2 |
10 | Felipe Massa | Williams | +1 kör | 1 |
11 | Fernando Alonso | McLaren | +1 kör | |
12 | Felipe Nasr | Sauber | +1 kör | |
13 | Nico Hulkenberg | Force India | +1 kör | |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | +1 kör | |
15 | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kör | |
16 | Will Stevens | Marussia | +2 kör | |
17 | Roberto Merhi | Marussia | +3 kör | |
Kie. | Max Verstappen | Toro Rosso | Kie. | |
Kie. | Carlos Sainz | Toro Rosso | Kie. | |
Ni. | Jenson Button | McLaren | Ni. |