Ez első meglepi: egészen pofás Isuzu midibuszt is lehet venni, magyar importőrrel. Épp most adtak el belőle ötöt a DAKK-nak
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Solaris Urbino - wifivel!!!
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A jármű tolócsuklós,
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Itt is a hatalmas kerékjáratok uralják a teret az alacsony padló miatt
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Hunnoid standján nem bírtam megállni, hogy megkérdezzem: mi a cél a dupla csuklós kisbusszal? Állítólag történelmi városrészekbe, szűk utcákhoz lenne ideális
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A belső berendezés kissé tanulmány-jellegű, de tulajdonképpen rövid utakhoz nem is biztos, hogy ennél több hely kell. Amúgy sem sok hely marana a széksorok között a Ducato-alapú járműben
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A fura járgányt amúgy furgonok átépítésével foglalkozó cég készítette, pályázati pénzek felhasználásával. A kettős csukló magyar találmány
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A ZF hídjain utazhat, aki erre a buszra felszállt
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A ZF demókamionjában csodálatos automata váltók metszeteiben gyönyörködhetett az ember, és a 3000 Nm-re méretezett váltóknál mikroszkópra sem volt szükség
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az elektromos Modulo műanyagbusz is demózott, utazni is lehetett rajta
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A kis kerekeket próbára tette a fekvőrendőr
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Menet közben trolihangja van, de nagyon halk, kivéve, ha bekapcsol a kompresszor: ez kifejezetten zajos
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az S91-es magyar midibusz is itt volt, méghozzá Euro 6-os motorral. Hamarosan megy vissza tesztre Németországba, amúgy Skandináviában 11, itthon 2 fut belőle - amúgy öt itthoni tendert nyertek a típussal, de valahogy azokból nem lett megrendelés
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A szegedi Scania Citywide buszok egyike - ez az első városibusz-értékesítés itthon a márkánál
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A turista buszoknál valamivel jobban érvényesülnek a piaci szempontok, de ez a piac kicsi, a vállalkozók, cégek sok esetben inkább használt járműveket vesznek
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Credo újdonsága a mindössze 10 méter hosszú távolsági busz - a gyártó szerint gazdaságosabban üzemeltethető a kevésbé telített vonalakon, mivel könnyű. Mellesleg a cég udvarán száznál több busz áll egyelőre vevő nélkül
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Na, egy Ivecót valaki? Semmi kétség, hogy ezek is valószínűleg jobb minőségű utazást nyújtanának, mint az ötvenedszer feljavított Ikarusok, amelyeknek egyszerűen el kéne már tűnniük a közforgalomból
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Tudták, hogy az eindhoveni VDL csoport szivarkészítő gépeket is gyárt? Családi vállalkozás, 10 ezernél több alkalmazottal. Ja, és ilyen buszokat is készítenek
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A jobb oldali, CNG-üzemű MAN-ek már szolgálatba álltak Miskolcon
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Legnagyobb meglepetésemre az Audi tehetséggondozó versenysorozatában induló, 15 éves Keszthelyi Vivien és versenyautója is megjelent a Busexpón
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A jobb felső sarokban látható Keszthelyi Vivien, aki a kupás Audi TT versenyautóval vesz részt az Audi hároméves programjában
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
5000 négyzetméteren....
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
...46 cég termékei mutatkoztak be...
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
...az immár negyedszer Zsámbékon megrendezett buszkiállításon.
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A belépés ingyenes volt
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A régi buszok tárlatán pedig lehetett zokogni, hogy bezzeg amikor még volt magyar buszgyártás
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A rossz hír az, hogy magyar buszgyártás most is van, a magyar buszok vásárlása mégis hiányzik valahogy
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Hát nem csodálatos?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Itt esetleg még a magyar légitársaság hiányán is lehetett sóhajtozni. De jobb lenne már előre nézni, hisz nyolc hónappal a határidő előtt még azt sem tudják a vállalatok, hogy mi lesz a liberalizált piac koncepciója. Aztán meg százasával kéne venni a buszokat?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Made in Hungary
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Valószínűleg az egyik legborzalmasabb jármű a Robur, de az emlékezés mindent megszépít
Fotó: Papp Tibor / Totalcar