A Barkas B 1000 fejlesztése még 1954-ben indult, a kész modellt 1961-ben mutatták be. 1990-ig maradt gyártásban
A Dacia 1300 a Renault 12 licence alapján készült, közel kétmillió példánynál álltak le vele
Ez pedig már a Dacia 1310 S, kétajtós kasznival
Sokszor csak Egérkamionként emlegettük a Polski Fiat 126p-t, vagyis a Kis Polskit. A lengyelek 1971-ben vásárolták meg a Fiat 126 licencét, 1973-ban indult meg a gyártás Bielsko Bialában
A Nagy Polski első példánya, vagyis a 125p jóval korábban, 1967-ben gördült le a gyártósorról
A GAZ-24 Volgát elsősorban hivatali autónak, vagy taxinak használták Kelet-Európában
1967-ben mutatták be, de még a következő évben sem készült sok belőle
Teljes kapacitását 1970-re érte el a gyártás
Szintén 1970-ben készültek el Togliattiban az első Zsigulik
Zsiráfok között piknikező ladás család! Garantáltan nem Photoshop :)
Az 1198 köbcentis négyhengeres motor 60 lóerőt tudott
A gyártás évei során számos kisebb-nagyobb változáson ment keresztül, a számozási rendszert jól ismerik az igazi márkafanatikusok
Magyarországra 1971-ben érkezett az első Zsiguli, négy év múlva pedig már a százezredik
Ezt a képet nehéz lenne megmagyarázni. Maradjunk annyiban, kiváló a rejtőszín
A korabeli reklámfotók tanúsága szerint a Lada mindenre jó volt: romantikázni a réten...
...sítúrára autózni a baráti országok egyikébe...
...és persze a családnak is
Vízben mókázó hölgyek a háttérben
A togliatti gyár második modellje a kombi: a 2102-es
1971-től 1985-ig gyártották
1972-ben jött a luxusmodell 2103, ikerlámpákkal, ezerötös motorral
Az egymilliomodik Lada is egy 2103-as volt, a típus 1984-ig maradt gyártásban
Ma már egészen ritkának számít Magyarországon a működő, szép állapotú Ezeröcsi
1978 júniusában érték el Togliattiban a négymillió legyártott példányt. Az egy 2106-os volt: a 2103 modernizált változata, 1600 köbcentis motorral
A 2121-est Nivaként ismerjük. Gyártása ma is folyik, csak éppen 4x4 néven
Ahogyan a fotó is mutatja: a vadászok kedvelt autója volt
Terepképességeiről a márka hívei ódákat zengenek
A Szovjetunióban Szputnyik, az exportpiacokon Samara néven futott a 2108-as. Keresztmotor és elsőkerékhajtás jellemezte
A Moszkvics 403 a 407-es továbbfejlesztett változataként 1961 és 1965 között készült
A 412-es pedig 1967-ben jött be
Ez itt éppen egy platós változat
A hölgy pedig egy ralira felkészített 412-es orrán pihen
A 408-as kombija volt a 426...
...a 412-esé pedig a 427. Oké, ez talán nem reklámfotó, inkább autószalonon készülhetett
A RAF 2203 Latviját hazánkban főleg téeszek, vállalatok használták, de az 1980-as moszkvai olimpiára különmodellek is készültek
Az 1000 MB-t sokan a legjobb farmotoros Skodának tartják. Még Új-Zélandra is jutott belőle
A kétajtós kupéváltozat volt az MBX
Mladá Boleslavban több mint egymilliót gyártottak a 100-as és 110-es sorozatú Skodákból. A képen egy 110 L
742 volt a belső kódja annak a sorozatnak, amely a 105-ösöket, 120-asokat és 130-asokat is magába foglalta. A képen látható 105 L közepes felszereltségű volt. Alatta az S, fölötte a GL helyezkedett el a palettán
Szintén a 742-es sorozathoz tartozott a 120-as. A képen ugyancsak egy L-kivitel szerepel. Eggyel fölötte, az LS-ben már többek közt fejtámlák, fűthető hátsó szélvédő és intervallumkapcsolós ablaktörlő is helyet kapott
A 130-asban nagyobb volt a motor: 1,3-ast kapott, míg a 105-ösbe 1046, a 120-asba 1174 köbcentis került
Igazi csodaautónak számított a Tatra 603. Két és fél literes V8, a kerekekkel együtt forduló távolsági fényszóró. Luxus
Százötven előszériás példánnyal 1963-ban érkezett a Trabant 601, amely változtatásokkal ugyan, de 1990-ig gyártásban is maradt Zwickauban
Ma már szépen kúszik felfelé a szép példányok ára Magyarországon is
Íme, egy civil UAZ-452
Idilli kép az erdő szélén. Persze keményebb feladatokat is kapott az UAZ az évek során: Magyarországon a honvédségnél is rendszeresítették a típust
Az első púpos Wartburg 1954-ben még EMW 311 néven készült el. 1956 januárjától már Wartburg 311-nek hívták
Több karosszériaváltozatot is gyártottak. A négyajtós kombi a Camping nevet kapta a keresztségben
Itthon ugyanakkor jóval ismerősebb a 353
A 311-es utódaként 1966-tól gyártották Eisenachban
1987-ig "ragadós" kormányzás jellemezte
A Zastava 750 Kragujevacban készült a Fiat 600 licence alapján
A Zastava 1100 nem meglepő módon szintén egy Fiat jugoszláv alteregója volt: a 128-asé
A ZAZ-968 közismert neve: Zaporozsec
A ZAZ-966 utódlására érkezett a hetvenes évek elején
1973-ban a 968A, majd 1979-ben a 968M következett
A léghűtéses V4-es mellett viszont végig kitartottak