Amint hozzám került az új Ignis, amivel a Hegymenet túrát kezdjük hétfőn, rámírt egy cimbi, Norbi. Tizensok éve ismerjük egymást, együtt kezdtük ezt az egész downhill hülyeséget, és bár a munka miatt már nem járunk ki annyit, a jó kapcsolat megmaradt. Ő évek óta Ignisszel jár bringázni, most az jutott eszébe, hogy állítsuk oda a régit az új mellé.
Alig pár kilométerre lakunk egymástól, így délelőtt átszaladtam, és gyorsan egymás mellé parkoltunk. Itt végképp szubjektív a szépség fogalma, hiszen a régit Ignist már megszokta a szemünk, bár akkor sem volt igazán markáns, amikor megjelent. Viszont az új elég maradandó élmény, épp emiatt megosztó: van, aki szerint a Fiat Multiplával áll egy szinten, mások szerint évek óta a legjobb Suzuki-dizájn. Nekem tetszik, majd meglátjuk, öt év múlva mennyire kopik meg, ha húsz méterenként szembejön.
Norbi egyelőre a vonóhorgos szállítót használja, a napokban kezdi a szürke rendszámos kanosszajárást. A horgos szállító eltagadhatatlan előnye, hogy nem lesz tele bogárral a bringa, és a fogyasztás sem nő drasztikusan a kisebb légellenállás miatt. Ellenben a kocsi hátulja a hosszú erőkar miatt jobban leül, és egy ráfutásos balesetnél súlyos pénzek mennek a lecsóba.
A régi Suzukin most épp az egyik Banshee Legend lóg hátul, ez Norbi downhill bringája, de a felesége is ilyennel teker. Tipikusan az a tárgy, amin látszik, irgalmatlan erők elviselésére tervezték, ezzel együtt sem ormótlan. A középrész, a futómű bekötési pontok és a himbák is kovácsolt vagy mart elemek, változó vastagságú és átmérőjű csövekkel, impozáns látvány. Tegnap dagonya volt a Pilisben, ezért most elég retkes, de itt kép arról, hogy néz ki tisztán:
Meg mertem volna esküdni, hogy a régi Ignis lényegesen nagyobb, pedig nettó hosszban mindössze hét centi a különbség (370 a 377 ellen), viszont a beltér térérzetét meghatározó tengelytávban bőven az új autó nyer: az új 243,5 centi a régi pedig 236,6. Teljesen hátratolt első üléssel négy centivel több marad a hátsó ülőlap és az első támla között, viszont a csomagtér kisebb az új autóban: a régi alapterülete 66x110 centi, az új pedig 100x50. Viszont az új Ignis hátsó üléssora jó 15 centivel előrébb tolható, így ennyivel mélyebb lehet az üreg.
Ezek csak számok, viszont holnaptól élesben is kiderül, mire elég a praktikum, hiszen rendesen megpakoljuk, két bringát feldobunk a tetőre és nekivágunk Ausztriának.