Olcsón csak nyomorúságos és apró új autót lehet venni? Nem egészen: hárommillió alatt találunk családi autót, a Ladák és Daciák mellett pedig egy Toyota is feltűnik. Ezek általában elég fapados, klíma nélküli autók lesznek. A listaár nem mindig mond igazat, érdemes megnézni a nullkilométeres autókat a hahun is. Összegyűjtöttük a tíz legolcsóbb új autót.
10. A lista tizedik helyén a Dacia Dokkert találjuk, amely Access felszereltséggel, 1,6-os, 102 lóerős szívó benzinmotorral 2,79 millió forintért vehető meg. Ennyiért egy nem túl szép, de praktikus családi autót kapunk, jobb oldalán tolóajtóval, vezető- és utasoldali-, valamint oldallégzsákokkal.
9. Egy Deákkal olcsóbban kapjuk meg a Kia Picantót, amely LX felszereltségi szinten 2,769 millióról indul. Egyliteres, háromhengeres szívómotorja 67 lóerőt tud, ami városon kívül már elég kevéske. Rövid távokra viszont elegendő lehet, de persze a tágas belsőt se ettől az autótól várjuk. Mellette szól a hét év vagy 150 ezer kilométer teljes körű garancia.
8. Ismét egy dél-koreai kisautó: a Hyundai i10-et 2,690 milliótól mérik, ugyanolyan háromhengeres ezres motorral, mint amilyen a Kiában is van. A konfigurátor szerint alapáron fehér fényezést és fekete-szürke belsőt kapunk, a Life felszereltséggel komoly extrákra ne számítsunk, de városi szaladgáláshoz ez a kiskocsi is megteszi.
7. Hoppá, egy Toyota a top 10-ben. A japán gyártó legolcsóbb modellje az Aygo, amelyet X felszereltséggel 2,670 millió forinttól vihetünk haza. Elöl villanyablak, LED-es menetfény, hegymeneti elindulássegítő rendszer - szinte már luxus ebben az ársávban. Az egyliteres VVT-i benzinmotor háromhengeres, 69 lóerőt tud, tehát nagyjából egy szinten van a Kiával és a Hyundai-jal.
6. A Suzukitól nem a Swift, de még csak nem is az Ignis kerülhetett oda a legolcsóbbak listájára. Az apró Celerio GL felszereltséggel 2,649 millió forint, a változatosság kedvéért ez is ezres háromhengeres, 68 lovas.
5. A tízes lista talán legvonzóbb formatervű tagja a Renault Twingo. A Life kivitelt 2,64 millióért adják, van benne például sebességkorlátozó, de ennyiért még kézzel kell tekerni az ablakokat és rádió sincs, csak előkészítés. Háromhengeres, ezres SCe szívómotorja 70 lóerőt tud.
4. Árban egy nagyobb ugrás következik: 2,299 millió forintba kerül a ferdehátú Lada Kalina. Legjobb pontja kétségkívül az 1,6-os, nyolcszelepes benzinmotor. Standard felszereltséggel nem lesz agyonextrázva, de elöl azért vannak légzsákok és elektromos ablakok. Alufelni is jár hozzá.
3. A dobogó legalsó fokára egy Dacia fért oda. A Sandero egy Picantóhoz, i10-hez vagy Celerióhoz képest tágas, egy mérettel nagyobb. Belseje a sivár műanyagok miatt lehangoló. Ezres, háromhengeres benzinmotorja 73 lóerőt tud.
2. Újabb Dacia a második helyen, ráadásul már kétmillió alatt járunk egy ezressel: a Logan aktuális generációja kívülről egészen jó kiállású, de belseje a Sanderóhoz hasonlóan nem túl hívogató. Motorja is ugyanaz az egyliteres, 73 lovas.
1. A Logannel azonos árban, 1,99 millióért adják a Lada Granta Sedant, Standard felszereltségi szinttel. Korábban - igaz, Liftbackként - teszteltük, igazából csak a motorja volt értékelhető. Megnéztük mérnökszemmel, és még a teljesítményét is megmértük. Nem mindig az ár számít, ez a minőség ennyiért nem olyan olcsó, mint amilyennek elsőre tűnik.