Az idei Oldtimer Premier is hű maradt a hagyományokhoz. Több száz gyönyörű és néhány kevésbé gyönyörű veteránautó és motor özönlötte el a biatorbágyi outlet bevásárlóközpont egyik hatalmas belső parkolóját, a múlt század szinte minden évtizedéből. Nyári idő, adománygyűjtés, családi programok, bár mindehhez kevés parkolóhely (különösen a Glamour-napokkal együtt szervezve), jó kis mulatságnak ígérkezett már előre is. Egyből bele is akadtam egy gyermekkori nagy kedvencbe, a Maserati Biturbo Spyderbe, amin sok nézelődőnek megakadt a szeme
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Olasz meló. Több különböző Alfa Romeo és Fiat pompázott a sorban, Fiat 125-től az Alfasudon át Spyderig mindenki talált szépséges, érett donnákat magának
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Az Alfa Romeo Spyder beltere ma is ámulatba ejtően stílusos és meglepően egyben is van, pedig éri napsütés nem kevés
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Nem voltam válogatós gyerekként, a dögös olasz vörös mellett ugyanannyira hozott tűzbe a formás német lányka is. BMW 2002 Ti pompás feneke, több helyen is visszaköszönő kerek motívumokkal
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
...és ha már bajor menyecskék: ezekkel a fenekekkel és az 5-ösök cápaorrával is szerelembe estem akkoriban, ami azóta sem enyhült
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Bár az elöl látható tatabányai VW Bogár nemigen menne át ilyen formában egy veteránvizsgán, ettől függetlenül rendkívül igényesen volt megcsinálva, akárcsak a mögötte settenkedő tesója
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Elképesztően gyönyörű VW Karmann Ghia, még elképesztőbben gyenge motorokkal szerelve is nagy sikert aratott a maga korában. Nem a 34-től 61 lóerőig terjedő háromtagú motorpaletta adta el, az biztos. Bár ilyen külső mellett ha lábbal hajtós lett volna, valószínűleg akkor is vették volna a népek, mint a cukrot
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Folytatódik a német tagozatos osztály bemutatója. Opelekből is volt kint szép számmal, Manta, Kadett, Ascona, akadt választék bőven, ám szubjektíven nézve...
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
...számomra egyértelműen a kecses 1600 GT vitte a prímet. Ezt is leginkább a formája adta el, mint a Karmann Ghiát, nagyon sportos teljesítményre az újabb modellekből átépített, modernebb motorokkal képes csupán
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Jól megfér egymás mellett a BMW 635 egy Volvóval és egy Mercedesszel, bár a legtöbb sorban csoportokba verődve álltak a márka, illetve nemzettársak autói. Mindenki beszédes volt és nyitott, bátran lehetett kérdezni, beülni a látogatók részéről
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Csodás részlet egy Auto Union DKW F7 elejéről, valahonnan a '30-as évekből. A négykarikás logót talán senkinek nem kell bemutatni, íaz autó a mai Audik egyenesági felmenője, ükapja
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Keleti oldal, nyugati oldal. 26 zabolátlan pónilóerő a bilikék, papundekli kasznis, mégis perverz módon szerethető Trabant 601-ben az egykori NDK-ból, időtlen klasszikus, A sportkocsi Porsche 911-es pedig a hanyatló nyugatról, NSZK-ból
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Ha már Trabi, az előd 600-as kedves gombóc formája véleményem szerint sokkal szebb, időtállóbb. Bár értelemszerűen mára jóval kevesebb példány maradt belőle talpon, mint a kommunista országokat olcsó közlekedőedényként tömegesen elárasztó utódból
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Gyönyörű, eredeti Luxar napellenző egy Wartburg 312-esen. Csak ezért a cuccért több tízezer forintot elkérnek, ha lehet kapni
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Igazi piknikhangulatot a kanárisárga, farmotoros Zaporozsec mellett, a napernyő alatt lehetett találni. Volt néhány ebből a hazánkban sosem túl népszerű orosz csodából is a placcon. A Zsigulik, Ladák, Moszkvicsok lenyomták létszámban a maga korában
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Az első motoros élményeim élményeim egy ugyanilyen, imádni való Simson Schwalbéhoz kapcsolódtak (köszi Rangel Tomi!:)), jó volt látni egy napi használatban lévő példányt, rajta echte kiskőrösi bukóval
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
...megboldogult apám pedig hínárhajjal, trapézgatyában, a sorban is megtalálható MZ Trophyval csapta le a Demjén dinasztia egyik sarjának kezéről anyámat, így Rózsi végül nem lett rokonom.:)
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Kevés feltűnőbb jelenség létezett tegnap az egész parkolóban ennél az atom rózsaszín Barkasnál, a háttérben egy Vespához képest egészen szürke és kissé csúnyácska darab tompította a vizuális sokkot
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Természetesen az egykori keleti blokk komplett mezőnye képviselte magát , nem csak személyautó vonalon, hanem Barkastól kezdve, Volános Zukon át a Nysa mentőautóig mindent láttunk
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Ahová be lehetett nézni, oda be is néztek. Volvo mustra folyamatban
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
1965-ös Hillman Imp, a Mini versenytársa volt Angliában ez a farmotoros, alumíniumöntvény blokkos és hengerfejes kisautó ameddig gyártották, 1963 és 76 között
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Ez a 90 éves Graham-Paige az USA-ból a mai napig köszöni, jó bőrben van, a gazdája rendszeresen megjáratja, ráadásul lehet hozzá kapni szinte mindent – bár ezekhez nem kell sok alkatrész
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Tükröm-tükröm. Kissé túltolt, de marha jópofa geg a Vespa tükör- és lámpaerdeje
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Egy Ford Mustang mindig, minden körülmények között vonzza a kiváncsi tekinteteket, véleményem szerint évjárattól függetlenül (jó, a 80-as években sikerült kissé mellényúlni, de nem tragédia az sem). A hétvégi márkatalálkozó mellett itt is lehetett látni belőlük
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Hihetetlen, szalonállapotú Adler Trumpf Junior cabriolet a '30-as évek derekáról
Fotó: Sági Elemér / Totalcar
Az időtlen szépség egy másfajta szépséget is megihletett, egy röpke sminkelés erejéig
Fotó: Sági Elemér / Totalcar