Ilyen egy TC-Tréning
Idén másodszor szerveztünk a rövid instant tréningek mellett nagyobb és totalcarosabb (extra) vezetéstechnikai tréninget – ez az egész délutánt kitöltő program, amelyben már komolyabb elméleti felkészítésre is van idő. De aki ott volt, az tudja, hogy nem tűnt ez annyira unalmasnak, mint így leírva tűnhet. Olyan megtörtént esetekkel, mint Tibor, elég kevesen tudják illusztrálni a fizika működését, mivel ő baleseti helyszínelőként elég sok példát látott a vezetéstechnikai hibákról. Is. De az is kiderült, hogy miért drága a kötelező biztosítás.
Mit tippelsz, mire fizetnek ki a legtöbbet a gépjármű kötelező biztosítások kapcsán a biztosítók?
- az autókban keletkezett károkra
- életjáradékra
- a leszakadt hidakra, más drága építményekre
- biztosítási csalásokra
- passz, talán hazaviszik?
Az elmélet után mindig a gyakorlat jön, ahol esetünkben Tóth Zoli és én végigültük a résztvevőket, pontosabban beültünk melléjük az autóba a gyakorlatok közben. Egészen meglepő, hogy az átlag többszörösét vezető autósok is meglepően vezetői hibákat követnek el, rosszul ülnek, nem tartják rendesen a kormányt, néha meg teljesen átlagos vezetési tudású csajok csinálják meg tökéletesen a gyakorlatokat. Volt, aki már harmadszor jött tréningre, volt, aki először – egy biztos, mindenki szeret közülük autót vezetni, és szeretné jól csinálni. A fejlődés látványos is volt.
Azon dolgozunk, hogy az idén legyenek még hasonló alkalmak, és nemcsak autósoknak, hanem a motorosoknak is. Amint meglesznek az időpontok, kihirdetjük, és lehet rájuk jelentkezni. Addig is nézzétek végig, hogy is néz ki egy ilyen.
Ja igen, a megfejtés: bár elsőre talán nem ez tűnik a legsúlyosabb tételnek, de életjáradékra fizetnek a legtöbbet a biztosítók a kötelező biztosítási károknál. Szóval csak óvatosan a kötelező nélküli károkozásokkal, mert ha valakit tolószékbe kerül miattad, biztosítás híján mindezt neked kell kifizetned. Már csak ezért is érdemes jól vezetni, és ismerni a balesetek elkerülésének a legalapvetőbb fogásait.