A spielbergi Red Bull Ring az F1-es versenynaptár egyik legszebb helyszínén várja a motorsport rajongókat. Helyszíni képgalériánkban szikrázó versenyautók, pocakos-szakállas Ecclestone, és majdnem mosolygó Raikkönen. Sági Elemér fotói.
Ausztriába érkezett a Forma-1 idei sorozata, a festői környezetben fekvő Red Bull Ringen rendezik a soron következő futamot. Az osztrákok mindent megtesznek a hangulat érdekében, a paddockban erről az egyhengeres Steyr kistraktorról húzták a sramlit a népviseletbe öltözött zenészek, csütörtöktől nagy az élet a pálya körül. Spielberg és környéke lélegzetelállító hely, mindenképpen megér egy látogatást.
Charles Leclerc, az Alfa Romeo Sauber pilótája jobb, ha kezdi szokni a sajtó és a közönség rohamát, hiszen éppen a napokban pattant ki a pletyka, miszerint két éves szerződést kötött az anyacsapat Ferrarival, a következő évtől kezdve vezethet a vörösöknél. Márpedig nem zörög a haraszt, ha nem rázza a paraszt.
Sok múlik a tizedmásodperceken, ezért nem lehet eleget gyakorolni, kerékcserét próbálnak a Mercedesnél. A csütörtöki napok a versenyhétvégéken általában ezzel telnek, gépátvétel után megy a gyakorlás, amit a boxutcai sétán résztvevő közönség szinte testközelből figyelhet. Egy mérnök beül az autóba, néhányan belökik az akcióra kész szerelők közé, a cserét lemérik, értékelik, majd mehet újra elölről az egész.
Sebastian Vettel a Ferrarival bármennyire is szétfeszítette magát, ezúttal nem bírta a Mercedesek által egész hétvégén diktált őrületes tempót, csupán a harmadik rajthelyről indulhat vasárnap. Szombaton délelőtt még megvillant az utolsó szabadedzésen, ám élesben már nem tudott mit kezdeni Bottasékkal.
Brendon Hartley-nak nem adott szárnyakat a csapat főszponzora, vagy útközben elhagyta azokat, megint harmatos teljesítményt nyújtva vonszolta be magát az utolsó előtti, 19. helyre. Nála jobban a lassúsági versenyen csak a Sauberes Ericsson bírt teljesíteni.
Tüzes Ferrarik egymás ellen. Ezúttal Vettel örülhetett jobban, kettejük párharcát, legalábbis a szombati időmérőn ő nyerte, két tizedmásodperccel az ezerarcú Raikkönen előtt végzett.
Az uralkodó világbajnok Lewis Hamilton idén először nem bírt Mercedeses csapattársával, így Valtteri Bottas indulhat a vasárnapi futamon az első helyről, pedig még a szikravetőt is bekapcsolta, hátha az segít.
Csajos autóhoz szép lány dukál, így szerelnek a BWT-nek köszönhetően továbbra is rózsaszínbe borult, idén komoly anyagi problémákkal küszködő és tulajdonosváltás előtt álló Force Indiánál.
Megvagy, emlékszem én a képedre valahonnan! Szokatlanul laza és vidám volt a paddockban (a higgyük el, hogy teljesen felépült) Robert Kubica, akit a szokásos szurkolóhorda ide is elkísért Lengyelországból. A kezét azért továbbra is kitartóan dugdossa és rendesen sántikál is, nem értem, hogy gondolta bárki ezt a visszatérés dolgot egy pillanatig is komolyan.
Sramli itt, ott, mindenütt. Aki nem bírja az osztrák mulatóst, az ezen a hétvégén inkább a szomszéd faluban található fürdőben keressen menedéket, mert ez elől nem menekülhet, minden sarkon leselkednek néhányan hangszerekkel a gyanútlan vendégekre.
Ricciardo szokás szerint mind a száznegyvennyolc fogával vigyorogva szórja a poénokat, osztja az autogramokat. Ha kell, még a telefont is kikapja a rajongók kezéből, hogy ő készítse el az örök emléket számukra, minél jobb szögből. Több ilyen jó értelemben vett bohócra lenne szükség, a sótlan, bemerevedett, önmaguk nagyságától elájuló sztárok meg kereshetnének más elfoglaltságot maguknak. Ez showbiznisz, amit a rajongók tartanak el, ha tetszik, ha nem.
A pillanat, amikor Kimi Raikkönen majdnem elmosolyodott, de szerencsére még időben észbe kapott. Ha igazak a hírek, nem sokáig látjuk már az állandóan látványosan unott arcát a Ferrarinál, hiszen helyette szemelték ki a kirobbanóan tehetséges Leclerc-et.
Max Verstappen keze alatt ég a munka. A lelátók szinte felét egyelőre az ő szurkolói töltik meg, akik reggeltől estig úgy vásárolják a hivatalos Red Bull shopban több tíz eurós csapatpólókat és bőven száz euró feletti egyéb ruhákat, mintha nem lenne holnap.
Bár a képen éppen Magnussen halad elöl, csapattársa, Grosjean még nála is előkelőbb helyen végzett, 6. és 8. helyről vághatnak neki a vasárnapi versenynek Dallara testbe bújt Ferrarikkal, amiket Haasnak csúfolnak. Meglepő, de annyira nem váratlan a jó szereplésük, most nagyon egyben vannak az autók.
Kimi Raikkönen az eredeti Ferrarival sem fért be az első háromba, ettől függetlenül jó csapatmunkával és némi szerencsével vasárnap még elérhető lehet számára is a dobogó.
Sergio Perez csak vergődött szombaton a Force Indiával. Míg csapattársa Ocon éppen kicsúszott az első tízből, neki a 17. rajthelyre sikerült leküzdenie magát kitartó, kemény munkával.
Daniel Ricciardo az egyik kedvenc hazai pályáján az ötből, amit magáénak vallott egy csütörtöki, vicces beszélgetés során. Melbourne és Silverstone mellett a Red Bull Ring is magától értetődő, de annak tartja Monacót, illetve Austint csak azért mert piszkosul csípi.
Verstappen szurkolóinak leleményessége nem ismer határokat, az oroszlánként is ismert hollandnak immár saját, külön bejáratú, két lábon járó plüss kabalaállata is akad.
A megosztó személyiségéről ismert fiatal holland egyébként azonnal megállt, hogy mozgássérült rajongójával elkészülhessen a hőn áhított fotó, nem lehet érzelemmentességgel vádolni.
Reggelente immár hagyományosan zöld szőnyegen, szurkolók hadától övezve érkeznek a csapattagok a pályára, a központi épületbe. Arrivabene, a Ferrari főnöke meglepően ráérősen osztogatta az autogramokat, fotózkodott a rajongókkal, láthatóan jobb lábbal kelt.
Chase Carey, a Forma-1 nem régóta megválasztott új uralkodója ugyanígy tett, amin már meg sem lepődtem, miután Budapesten, a Nagy Futamon ugyanezt tapasztaltam vele kapcsolatban. Ha ez az új irány, az mindenképpen jót tesz majd a szakág jövőjének.
Bernie Ecclestone szépen magára szedett és megszakállasodott, mióta kiszállt a bizniszből. Járja a paddockban egy hülye fekete vicc vele kapcsolatban, miszerint még ma le kell fotózni, mert nem biztos, hogy a holnapot megéri az öreg, aki szerencsére erre évek óta rendre rácáfol.
Legkedvesebb magyar csapattagunk, Jánvári Zsolt, alias Fürti, akivel tavaly egy hosszabb interjút is készítettem eddigi kalandos és történésekben gazdag pályafutásáról, idén a Williamstől átnyergelve a Hass csapatát erősíti. Itt nem csak elméleti szaktudását, fizikumát is kihasználják, aktívan részt vesz a kerékcserékben is.
Jöjjenek a lányok, szokás szerint. Szépek, kedvesek, népviseletesek, mi kell még?!
Akikből sosem elég!