Hangolódj velünk a téli vezetésre
Évek óta az őszi menterendünk része, hogy az első hűvös napok után, de még a tartósan ócska idő beállta előtt szervezünk legalább egy tréninget a Groupama Tanpályára. Ennek a napja idén november 11-e lesz. Lejjebb eláruljuk, miből áll a program és hogy mit kell tenned, ha szeretnél ott lenni rajta.
Egy vezetéstechnikai tréning olyan, mint egy baráti jótanács. Ártani biztos nem árt, de hogy kinek mennyire hasznos, azt embere válogatja. Mert nincs olyan, hogy általános téli autós. Milliószám járják az utakat télen is az országban, ki tudja hányféle biztonsági állapotú autóval, milyen gumikon és mennyire helyzetre készen. Van, aki alatt már indult meg autó sunyi jégfolton, így legalább egy villanásnyi tapasztalata van róla, milyen, ha kirántják alóla az utat. Vannak aztán olyanok sokan, akik tízezer, százezer kilométereket autóztak le anélkül, hogy valaha tapadásvesztésig vitték volna az autót. A jövőre nézve majdnem mindegy, hogy ez az ő érdemük vagy a szerencséjük, mert az éles helyzetre nem nagyon lehet felkészülni. Ezek a téli vezetésre hangoló tréningek azért megteszik, amit lehet, hogy legalább pontosan tud, hol veszti el a tapadást az autód/gumid és hogy mit tehetsz azután.
Mit tud tenni egy ilyen tréning azért, hogy téli vezetésre felkészültebben menj el onnan, mint ahogy érkezel? A rizsázás után a lényeg: háromféle pályára eresztjük majd rá a résztvevőket 11-én.
- Az egyik pálya lesz a rántópad, a hirtelen tapadásvesztés kegyetlen szimulátora. Aljas egy rendszer: autózol a előre, kirántják alólad a hátsó tengelyt, neked meg össze kéne szedni, vagy jön a fát/autót/falat/bármit imitáló vízfüggöny.
- A második tréninghelyszín lejtő- és hegymeneti pálya néven fut. Egy hosszan elnyújtott ív és egy abból fűzött egyenes ez folyamatos enyhe lejtmenetben, műgyantával borítva, nedvesre áztatva. Itt aztán megtudod, milyen koncentrációigényes dolog tapadás és tapadásvesztés határán egyensúlyozni az autóddal bő száz méteren át.
- Lesz aztán még sok szlalomfeladat is a vizes műgyantán, az ABS tesztpályán.
Ezek várnak rád vasárnap a Hungaroring ölelésében működő tanpályán, ha benevezel egy körre. Három turnus lesz: egy reggeli és egy délelőtti kétórás tréning, majd egy hosszú, bő négyórás TC Extra tréning délután. Az utóbbi lesz az, amin ott lesznek a kollégáink segíteni. Ha még ismerkednél a menetrenddel és az árakkal, a jelentkezési oldalon megteheted.