Az idei tuning show-n egy hathengeres Ford Mustangot sorsolnak majd ki a látogatók közt. Az autó természetesen nem szériaállapotú, hiszen legális tuningot kapott. Hol nyúltak hozzá?
Jó kis cégér az Automobil és Tuning Shownak (AMTS) a nyereményautó, hiszen mindenki fantáziáját megmozgatja. Főképp így, hogy nem egy fantáziátlan konfekcióautót sorsolnak ki a kiállítás szervezői minden évben, hanem mindig valamilyen kultikus gépet, melyet előtte át is alakítanak. Még akkor is öröm megnyerni egy ilyen egyedi autót, ha történetesen az általa képviselt stílus nem tetszik.
Szőke László, az AMTS egyik szervezője kérdésemre, hogy miért épp Mustang, csak nevetve annyit mondott: „Mert csak!”. Társa, Nokta Balázs viszont azzal magyarázza a döntést, hogy a Mustangot mindenki ismeri, nem igényel különösebb bemutatást.
Azért pedzegettem ezt, mert egyszer már építettek ebből a típusból valami különlegeset a kiállításra, de azt nem lehetett megnyerni, csak a show kedvéért álltak neki. Ráadásul, ha jól emlékszem az a gép az előző generációhoz tartozott.
Az idei nyerményautó a budapesti WestEnd City Centerben épült és bárki megnézhette a folyamatot. Ezt az autót a március 22-én pénteken kezdődő és 24. vasárnap estig tartó idei AMTS zárónapján sorsolják ki azok közt a látogatók közt, akik regisztrálnak a játékra a belépőjegyükkel.
Hogyan készül a legális tuning autó és mi történik, ha már levették a rendszámodat, mert semmit sem papíroztattál le? Ezekre a kérdésekre adunk választ az idei Automobil és Tuning Show-n, március 23-án, szombaton, délelőtt 11 órakor kezdődő előadásunkban az A pavilon nagy színpadán. Három sikeresen és legálisan átépített autó tűnik fel a reflektorfényben, mesélnek az építők, Göbölyös Zsolt kérdezi őket, aki szintén túl van már néhány tuning projekten.
A Totalcar saját alaptábort is épít az A pavilon I-es standján, ahol egy két kőkemény pályagépet és két korhű tuninggal átalakított veteránt ismerhettek meg. Az autók gazdáin kívül a Totalcar csapatával is találkozhattok.
Az átépítésre kiválasztott, ötödik generációs, 2006-os Mustang orrában egy négyliteres, 210 lóerős, V6-os motort találunk. Az autóban 55 ezer mérföld van, tehát nem vadonatúj, viszont kiváló állapotban érkezett meg az átalakításra. A többnapos művelet forgatókönyve nagyjából aszerint játszódott le, mint amit már megszokhattunk az AMTS történetében. A cél az volt, hogy a végeredmény legyen látványos és show-hangulatú. A karosszéria kétszínű, matt-hatású fóliázást kapott, az autóra az eredetinél nagyobb kerekek kerültek, alá pedig sportkipufogó. Új a belső és a jó minőségű hifi is. Az AMTS hungarikuma, hogy csak olyan tuningfelszerelést szerelnek be, amelyek legálisak, bejegyezhetők a forgalmiba, vagy nem kell külön engedélyeztetni őket. Nézzük a részleteket.
A belvárosi plázában kialakított arénában négy napon át tartott a munka. Ezalatt karosszériamódosításhoz a Rieger kínálatából választott komplett első lökhárítót, hátsó szoknyát és egy szárnyat szereltek fel, majd fóliába öltöztették az autót, egyedi Toyo kék-szürke dekort alkalmazva. Finom apróság, hogy a tükör burkolatában is ott a neves gumimárka neve, csak nem színnel, hanem aláfóliázással kialakított dombornyomással.
Az utas- és a csomagtérbe hifirendszert építettek be, amely Macrom hangszórószettből, MAC Audio erősítőből, Audison Connection kábelezésből állt össze. A munkát végző Grandvoice Audio STP rezgéscsillapítást is bevetett a szebb akusztikai élményért. Az utastér átöltöztetését, illetve az új hifielemek burkolatainak egyedivé tételét a többszörös díjnyertes Bara Kárpit vállalta, az ő fantáziájukat és gyakorlatukat dicsérik az ülések, az átbőrözött kormány és a szép oldalpanelek is.
A Mustangra Ulter Sport kipufogót szereltek, a féknyergeket pedig színben és feliratozással az új összképhez igazították. Hogy jobb legyen a sportos Ford kiállása és kiadják magukat a felnik, állítható magasságú futóműszettet illesztettek a gyári rugók- és lengéscsillapítók helyére. A futómű körüli munkákra a koronát a nagyon látványos MOMO 20 colos keréktárcsák felcsavarozása tette fel.
Bár nem tartozik az autó átalakításhoz, de követi a mai trendeket, hogy a csomagtartóba a hifi mellé beraktak egy elektromos rollert is, ami az autó tartozéka. Hogy biztosan ne kelljen egy lépést se gyalog mennie a jövendőbeli tulajdonosnak. Egy ilyen autót a felsorolt átalakításokkal nagyjából nyolcmillió forintért állíthat elő bárki, persze alapos utánajárással. A szerencsésnek minderre nem lesz gondja, ahogy a papírozással sem, vagyis jöhet a rendőr, ott lesz a forgalmiban a fontos bejegyzés, amely igazolja az átalakítások jogszerűségét.