Akik megtanítják a Smartot önvezetni

2019.05.10. 07:09

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről hívtak meg minket a tököli reptérre, hogy kipróbálhassuk az önvezető Smartot. Két ember még így is be tud ülni, és olyan cuccok vannak benne, mint a lézerszkenner, a 2 centi (!) pontosságú GPS és a nagysebességű adatátvitelt támogató rádiórendszer.

Mint minden prototípusnál, itt sem a szépségdíjas megoldásokon volt a hangsúly, higgyék el, ültem már olyan autógyári protóban, amelyik primkóbb volt, mellesleg megbízhatatlanabb is. De kit zavar, hogy az autonóm vezetés billenőkapcsolóval aktiválható? Igaz, itt-ott néha megbicsaklott a szoftver, de nyugi: újraindítottuk, és már nem volt gond, a film elkészítésekor sem emberéletben, sem anyagi javakban nem esett kár.

A kendácsolás egy prototípusban műfaji, de a kis Smart jön-megy-teszi dolgát. Szédítő sebességre nem számíthatunk, nem is ez a fő cél, hanem az, hogy a fejlesztésben részt vevő, nagyjából 10 kutató és diák, továbbá még a lazábban bekapcsolódó további 10 ember kipróbálhassa magát ezen a területen. Valószínű, hogy a projektből kikerülő kezdő mérnökök a témával fognak foglalkozni, hiszen itthon több nagy cég foglalkozik az autonóm járművek fejlesztésével, többek között a projektet részegységekkel támogató Knorr-Bremse.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.