A Porsche Targa fogalom, és érthetetlen módon a mai napig keresett változat: járvány ide, karantén oda, a legújabb 911-ből is elkészítették.
A Porsche a karantén ellenére ragaszkodott a menetrendhez, és bemutatta a 992-es széria Targa változatát, persze csak fotók és adattáblák segítségével. De itt ez teljesen rendben van, hiszen nincs semmi meglepő: szinte pont ugyanúgy néz ki, mint a 991-es Targa, ugyanúgy működik a teteje, és ugyanúgy csak a Carrera 4 és 4S változatokból lehet rendelni. Ám hogy egyáltalán létezik még 911 Targa, már önmagában tisztelgés egyszerre két tradíció előtt, hiszen a típus 1965 óta mindegyik 911-ből kapható, a verseny pedig, amelyre a név utal, egészen 1906-ig nyúlik vissza. Lehet, hogy az aktuális Targa inkább már luxusautó, mint sportkocsi, léte mégis megtart valamit a sportautózás gyökereiből.
1965-ben a Porsche még picike volt, évente alig néhány ezer kocsit szereltek össze. Bár rózsaszín szemüvegen át szemléljük a kort, amikor annyiféle kupé és sportautó volt piacon, mint ma crossover, de egy európai sportkocsigyár sikere szinte kizárólag azon múlt, hogyan teljesít az USA autópiacán. Márpedig a Porsche addig elsősorban a 356 nyitott változataival hódította meg az amerikai vevőket, úgyhogy amikor az USA szövetségi közlekedésbiztonsági szervezete, az NHTSA berkeiben felmerült, hogy a klasszikus kabriók túl veszélyesek, és be kéne tiltani őket, egy kicsit megijedtek. Sőt nem is kicsit: annyira megijedtek, hogy elé mentek a lebegtetett szabályozásnak, és bemutatták a biztonságos kabriót, a Targát.
A 356 utódja hivatalosan nem a hathengeres 911, hanem a négyhengeres 912 volt, de 1966-tól mindkettőt meg lehetett rendelni az új, nyitott változatban. A Targa lényege, hogy az utastér tetejét egyben ki lehet emelni a helyéről, ám mögötte erős bukókeret marad, így borulás esetén, vagy ha hátulról ráfut egy másik autó, védelmet kap a bent ülők feje. A legelső változatok teljesen nyithatóak voltak, a bukókeret mögött ugyanis lenyitható műanyag hátsó ablak játszott kabriósat, de 1967-től felárért fix, fűtött üveget is lehetett helyette kérni, majd '68-tól az lett a széria – a Targa receptje véglegessé vált.
A Porsche azonban nem Volvo. A biztonság számukra fontos, de nem a lényeg, ezért az újdonság nevének a versenysportból kellett érkeznie. Márpedig akkoriban a Porsche rendszeresen győzött a világ egyik legrégebbi, és ezáltal legrangosabb viadalán, a Targa Florión. Az 1906 óta rendezett szicíliai körverseny 1951 után már csak a Piccolo nevű kis kört használta, de ez még mindig 72 kilométer hosszú volt, sima hegyi- és országutakból összefűzve, így közel 900 kanyar tarkította. Ez volt az egyik legalacsonyabb átlagsebességű pálya az FIA világbajnoki futamai között, márpedig a 356 és a korai 911 idejében még nem motorerőben, hanem megbízhatóságban és vezethetőségben kerekedett ellenfelei fölé. Így a Porsche 1956 után rendszeresen győzni tudott, 1963-ban és '64-ben is. Tehát amikor nevet kerestek az új variánsnak, adta magát a Florio, esetleg a Flori.
Végül nem ez lett, hanem inkább a Targa szót választották a viadal nevéből, mert állítólag csak a döntés véglegesítése után derült ki a németeknek, hogy az olasz kifejezés rendszámtáblát jelent többek között. Bezzeg manapság, amikor már mindenféle náció keveredik a különféle autógyárak irodáiban, ilyen hibák nem történnek. Stuttgart-Zuffenhausenben mindenesetre beleálltak, levédték erre a teljes tetőlemez-kivevős megoldásra a Targa nevet, azóta is töretlenül tartják magukat hozzá. Annak ellenére, hogy az NHTSA végül nem tiltotta be a kabriózást, így 1983-tól rendes, teljes ponyvatetős 911 Cabriolet is készült.
A Porsche 914, illetve jóval később a Carrera GT használta a targa tetőt, máshol meg a Matra 530-t, illetve a Chevy Corvette egyes generációit lehetett ilyen megoldással kapni, de mégiscsak a 911 Targa a legismertebb. Ám ahogy nőtt a luxus, egyre kevésbé fért bele, hogy a tulaj izomerő használatára kényszerüljön, ezért 1995-ben újfajta, motorosan nyitható üvegtetős Targát vezettek be. Két évtizeddel később sikerült visszatérni a klasszikus felépítéshez, a 2014-ben piacra lépő 991-es Targa ugyanis visszakapta a látványos bukókeretet és az egyben kiemelhető tetőelemet. Ehhez bonyolult és elegáns tetőmozgató mechanika is tartozik, ezt viszi tovább a most bemutatott változat.
Mellékzönge, de érdemes odafigyelni, hogy a targa tető nem ugyanaz, mint az amerikai, vagy USA piacra szánt autóknál előforduló T-top. Mert míg a targáknál a teljes tetőlemez kiemelhető egyben, a T-top esetében csak a két oldala vehető ki két részben, középen megmarad egy tetősáv, a szélvédővel T-betűt formázva. Ez a megoldás merevíti a kasznit, másrészt a két kisebb darabot könnyebb elhelyezni, mint az egy nagyot. Mégis: a T-top inkább a napfénytetős kupék ellenfele, míg a Targa a kabrióké.