Korábban többször is hoztunk már érdekes autóreklámokat, meghökkentő fotókat a keleti blokkból. De persze nemcsak ott készültek csodák. Most kitekintünk a nagyvilágba. Rögtön itt is van válogatásunk legrégebbi darabja. Nem magyarázza túl: vedd meg, mert jobb! A Ford T-modellről van szó
Igazi, velőig hatoló trollkodás a Citroëntől. A lényeg az apró betű. Gyorsabb, mint egy Ferrari - hiszen óránként 75 mérföldes sebességgel bármikor megelőz egy 65-tel haladó olasz sportkocsit. Ugyanannyi kereke van, mint egy Rolls-Royce-nak. Ráadásul tágasabb a Porschénál, így olyan furcsa műanyag csomagtartóra sincs szükség. Igen, a szárnyra gondoltak
Az összehasonlítás gyakori eleme volt a hirdetéseknek. Itt például az Audi 100-at próbálják eladni azzal, hogy ugyanolyan kormányzása van, mint a Ferrariknak. Fogasléces. Elsőkerekes, mint a Cadillac Eldorado, akkora a raktere, mint a Lincoln Continentalé. És a belterét alig lehet megkülönböztetni egy Merciétől. Ezért ma már aligha dicsérnék meg a marketingeseket. Külön bája van annak is, hogy Porsche Audiként említik, és hozzáteszik: a Volkswagen részlegéről van szó
Rázva, nem keverve - James Bond híres mondatával szemlélteti a BMW a hathengeresek selymes, kisimult járáskultúráját
Praktikus, tágas és takarékos - mégsem unalmas. A BMW 2002 azóta igazi kultautó lett, és ennyi év távlatából sem tűnik puszta bullshitnek, amit akkor leírtak
A biztonsági öv furcsa felhasználási módját láthatjuk a Citroën Xantia hirdetésében
Ötször annyi csajt szedhetsz fel vele, mint egy Lamborghinivel. És bizony nem is hazudik a Daihatsu Hijet reklámja
Micsoda asszociáció! A Dodge Aspen nevétől gyorsan eljutunk az aspeni síparadicsomig. Ha pedig már sízés, előhúzták a kalapból Wayne Wongot, a freestyle kanadai úttörőjét
A Fiat Ritmót a tengerentúlon Stradának hívták - ez a név felénk egy Palio-alapú pickupot takar. Mivel a Ritmo a hetvenes évek második felében, az olajárrobbanás után érkezett, kézenfekvő volt az alacsony fogyasztással promózni. Az autó, amely azt hiszi, állandóan üzemanyagválság van
Megelőzte korát, ahogy szokás mondani. Mármint Naomi Campbell mennyivel hamarabb megülte azt a nagy golyót, mint Miley Cyrus. Amúgy a Corsa B oldalütközés-védelmét szemlélteti éppen a szupermodell
Még a repülőgéppel is versenyre kel a kis francia méregzsák. A Peugeot 205 GTI valódi ikon lett, de maga a 205 is roppant népszerű kisautó volt, gyakorlatilag életben tartotta a márkát
Őszintén: gyerekkorodban Nissanról és Mitsubishiről álmodoztál? A plakát a nemleges választ implikálja, és ha szívünkre tesszük a kezünket, jó eséllyel valóban Porschét tologattunk szívesebben. A német sportkocsigyártónak rengeteg önbizalomtól duzzadó reklámja volt az évtizedek során
Ez a montázs inkább csak simán bizarr, mint tartalmas, de annyi biztos, a figyelmet felkelti
A Volvo már régen is sokat küzdött a nagypapás arculat leküzdéséért. Az autóik megvoltak hozzá. Itt például a 740 Turbo kombiváltozatát teszik oda egy Lambo mellé. Természetesen valójában a legerősebb kivitel is messze-messze elmaradt a sportkocsitól a lóerők számát tekintve, de kétségkívül dinamikus volt
A traffipaxnak egyformák. A Volvo egész kampányt épített fel hasonló hirdetésekből, amelyek a nyilvánvaló túlzás ellenére is hatásosak. Itt viszont már mérésekkel is alátámasztják állításukat, negyed mérföldes tesztekre és 0-100 km/h-s gyorsulásra hivatkoznak
És ha már a svédek, ne feledjük a biztonságot se: minden Volvót arra tervezünk, hogy így nézzen ki. Ezzel is azt sugallják, hogy mindent megtesznek a bent ülők védelme érdekében
Lehetetlen - mondták a Bogár hirdetésében, és nem hazudtak. Ebben az autóban tényleg nem forrhatott fel a hűtővíz, és nem pingvinezhetett a tulaj a kocsi orránál, felnyitott géptető mellett. Legalább két okból: farmotoros és léghűtéses volt
Jó hír a 218 centi alatti embereknek. A Volkswagen Rabbit néven kezdte forgalmazni az egyes Golfot az Egyesült Államokban, és egyik potenciális vonzerejét a tágasságban látta. A kategória többi import autójánál, valamint a kisebb Chevyknél és Fordoknál is több helyet ígért. Bizonyításképpen a 218 centiméter magas kosárlabda-legendát, Wilt Chamberlaint rángatták elő, aki természetesen kényelmesen elfért a vezetőülésben. Azért az őszinte véleményére kíváncsiak lettünk volna
Ha a világ így festene, nem lehetne kitűnni egy T1-essel. De mivel nem ilyen, vegyél T1-est, hogy kitűnhess. A modell nem véletlenül lett legenda
A végére egy kis visszacsatolás a szociautókhoz. A Yugo azzal az üzenettel próbálta megfogni a vevőket, hogy a történelem során végül mindig az észszerű, takarékos autók jelentették a jó megoldást. Nem kisebb feladatot vállalnának, mint hogy a Ford T-modell és a VW Bogár örökébe lépjenek. Vissza a józansághoz - hirdetik. A bitang olcsó kiskocsi meglepően jól kezdett az USA-ban, de idővel kiderült, nem józan választás, hanem egyszerűen csak silány. Bukás lett a vége. A Yugóhoz hasonlóan lapozgatónk is a végére ért, de szerencsére kifogyhatatlan a téma, jövünk még máskor is