Havon produkálja magát az elektromos F150
Észak-Amerikában hagyományosan népszerűek az óriás-pickupok, és mivel San Marino, Monaco és Új-Zéland után az Egyesült Államokban jut a legtöbb autó egy főre (838 db/1000 fő), a világ egyik legkelendőbb modellje az Ford F-150, ami olyan, tényleg globális modellekkel játszik egy ligában, mint a Toyota Corolla vagy a Honda Civic. És hogy a gyár megmutassa, a hamarosan érkező, akkumulátoros verziótól sem kell tartani, illetve hogy elkenjék az elektromos autózás iránti redneck bizalmatlanságot, lassan csepegtetik az elektrolit-marketinget.
Az autó még bőven fejlesztés alatt áll, 2022 közepére ígérik a bevezetését, de a bemutatott példányt (vagy példányokat) a mozgása és külseje alapján sem lehet már megkülönböztetni a hagyományos F-150-től: idézőjelesen driftel és ügyesen rajzol karikákat az évszakhoz illő hóba, már csak a Coca-Cola felirat és az Ünnepelj ma velünk dallam hiányzik. A Ford szerint a prospektussal is lehet majd hencegni, mivel az elektromos pickup teljesítményben és nyomatékban is bőven felül fogja múlni bármelyik eddigi F-150-et, és ahogy az az EV-knél szokásos, gyorsulásban is lekörözi majd őket.
Curious how the #FordF150 BEV prototype stacks up in the snow?
— Ford Trucks (@FordTrucks) December 21, 2020
See for yourself. pic.twitter.com/YAN7nTL7pk
Hogy e tekintetben az EV-k jobbak a belső égésű motoros autóknál, azt eddig is tudtuk, tehát ezzel büszkélkedni kissé fölöslegesnek hat, az igazán érdekes összehasonlítás majd az elburjánzó konkurenciával lesz: Rivian R1T, Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Lordstown Endurance, Bollinger B2, lesz miből válogatni. Bizonyára egy olyan videóra sem kell sokat várni, ahol ez a 20 tonna akkumulátor nekifeszül egymásnak és a hosszú aszfaltcsíknak - Amerikának.