Legutóbb három évvel ezelőtt gyűjtöttük össze a legolcsóbb hazai új autókat. Azóta jelentőset változott a piac, még nagyobbat az árak. Míg 2018-ban 2,8 milliós árcédulával épp csak be lehetett kerülni a top tízbe, addig ma már a legspórolósabb megoldásért is többet kérnek ennél. A listaár nem mindig mond igazat, érdemes megnézni a nullkilométeres autókat a hahun is. Összegyűjtöttük a húsz legolcsóbb új autót.
Mindjárt egy nagy meglepetés a huszadik helyen: a Kia Ceed. A 4,8 milliós árhoz persze kutakodni kell egy kicsit, és beérni a legalacsonyabb, Steel felszereltséggel. Egyliteres T-GDI turbómotorral kapjuk, manuális klímával, és megvan benne minden fontosabb extra. Hét év garancia is jár hozzá. Ebben a kategóriában mást aligha adnak ennyiért, a Golf fényévekre van.
Fotó: Totalcar
Kereken egy százassal olcsóbb a Kia Rio, hogy házon belül maradjunk. Ugyanazt az egyliteres turbómotort kínálja, de akár az 1,25-ös szívó benzinest is választhatjuk. 4,7 millióért a Silver felszereltséget kapjuk, klímával, sok légzsákkal.
Fotó: Totalcar
Újabb százezer forinttal lejjebb adhatjuk, ha Nissan Micrát keresünk. 4,6 millióról indulnak az ajánlatok az 1,0 IG-T motorral. A Visia+ felszereltségnek is része a komfortkapcsolós villanyablak, a hat légzsák, vagy éppen a visszagurulás-gátló.
Fotó: Totalcar
Háromhengeres szívó benzinmotorral, elég vérszegény 65 lóerővel, de 4,4 millió forint körül már megvehető a Renault Clio. A klímához szükséges a Life csomagot is megvenni.
Fotó: Totalcar
Nemrég Év Autója volt, és amúgy is pofás kisautó a Peugeot 208. Ebből 4,3 millióért az 1,2-es Pure Tech kivitelt mérik, Live felszereltség mellett. Agyonextrázva ez sincs, de széria a manuális klíma, a tempomat és a sávtartó is.
Fotó: Totalcar
Ahhoz, hogy 4,25 millióért vehessünk Fiestát, igénybe kell vennünk a meghatározott finanszírozási konstrukciót. Egyébként 1,1 literes, 75 lovas szívómotorral szerelik a fapados kivitelt. A Connected felszereltség része a manuális klíma, a start-stop és az automatikus fényszóró-vezérlés is.
Fotó: Totalcar
Az árak nagyban függnek a kereskedőktől is. A Citroen C3 esetében viszont találni olyan helyet, ahol 4,2 millió körül adják. Ha valaki nem akar átlagos megjelenésű autót, akkor választhatja nyugodtan ezt, 83 lovas 1,2-es motorral, Live felszereltséggel. Van benne elektromos ablak, visszagurulás-gátló, de nincs klíma.
Fotó: Totalcar
Szintén 4,2 millió táján mozog az Ignis indulóára. Lágy hibridről van szó, 1,2-es szívó benzinmotorral. Első villanyablakok, manuális klíma, visszagurulás-gátló, sőt még ülésfűtés is része a GL+ szintnek.
Fotó: Totalcar
Egy nagyon picivel még az Ignisnél is olcsóbban adják az Opel Corsa aktuális generációját. 4,15 millió forint a kezdőár, 1,2-es, 75 lovas szívómotorral. Alapszinten is kapunk jelzőtábla-felismerőt, gyalogosérzékelőt, villanyablakot, és az Edition felszereltség része a klíma is.
Fotó: Totalcar
Lassan kifutnak a Fiat Tipo szívómotoros változatai, így 4,1 millió körül ezeket az 1,4-eseket vehetjük meg, szedán karosszériával. Konfigurálni már csak turbósat tudunk. Manuális klíma már a Pop felszereltséghez is tartozik.
Fotó: Totalcar
Kereken négymillió forinttal már a top tízbe is be lehetett kerülni. Ez a Hyundai i20 ára Entry felszereltséggel, 84 lovas 1,2-essel. Sok légzsák, távfényasszisztens, fáradtságfigyelő van, klíma nincs.
Fotó: Hyundai
Hol van már az az idő, amikor a Suzuki Swift igazán filléres kisautó volt? Igaz, megítélése is sokat változott, és még így is a kedvezőbb árú modellek közt említhetjük a vetélytársaihoz képest. Kerek négymillióért kapjuk az 1,2-es mild hibridet, klímával, ledes fényszórókkal, GL felszereltséggel. Az Ignisnél olcsóbb, de tágasabb, jobban használható.
Fotó: Totalcar
3,9 millió forintért kapjuk meg az Inform felszereltségű Mitsubishi Space Starokat. 1,2-es benzinmotor, manuális klíma, sok légzsák, automata fényszóró, praktikus kialakítás jellemzi.
Fotó: Mitsubishi
Ahogy csökken az ár, úgy zsugorodnak az autók is. A Kia Picanto egy vagány, jópofa megjelenésű törpe. 3,85 millióért egyliteres motorral, Silver felszereltséggel kapjuk meg. Széria a start-stop, a hat légzsák és a légkondi is, de érdemes észben tartani, hogy csak négyszemélyes az alapkivitel.
Fotó: Totalcar
Igazi stílusikon, kortalan forma a Fiat 500. 69 lóerős, ezres motorral, lágy hibrid rendszerrel, Pop felszereltség mellett 3,8 millióért vehető. Négyszemélyes. Klíma, start-stop, centrálzár, valamint légzsákok is tartoznak az alapcsomaghoz.
Fotó: Totalcar
Újabb Fiattal lépünk be a top 5-be. Alighanem praktikusabb az 500-asnál a Panda, árban 3,7-3,8 millió forint körül mozgunk. Testvéréhez hasonlóan ez is mild hibrid.
Fotó: Fiat
Ha nemcsak az ár, hanem a méret is fontos, a Dacia Duster lehet a jó irány. 3,7 millió az Access fantázianevet viselő full-fapad kivitel ára. Ezres turbómotor, aránylag tágas utas- és csomagtér, sok légzsák jár, de csak acélfelniket kapunk, légkondit pedig nem.
Fotó: Totalcar
A Hyundai törpeautója, az i10 3,6 millió forintról rajtol. A 67 lovas 1,0 MPI nem teszi versenyautóvá, de ennyiért ne is várjuk el. A Life felszereltség része a ráfutásos balesetet megelőző és figyelmeztető rendszer, gyalogosérzékelővel. Van sávtartó, éberségfigyelő, de nincs légkondi.
Fotó: Totalcar
Egy Toyota a második helyen: egész pontosan az Aygo. 3,45 millió forint körül kapjuk meg az X-Comfort vagy az X-Play felszereltségűeket, egyliteres szívómotorral, ötgangos váltóval. Manuális klíma, automata sebességhatároló és első villanyablak is tartozék. Ha a listaárakat is nézzük, nemcsak a hahus kínálatot, akkor 3,09 millióért találjuk a teljesen alap X-et.
Fotó: Totalcar
És a győztes... 3,3-3,4 millió között találjuk a Dacia Sanderót. Egyliteres SCe szívó benzinmotor, 73 rettentő lóerővel, egyszerű Access kivitelben. Manuálisan állítható tükrök, elöl villanyablak, egyben dönthető hátsó üléstámla, vészfékező rendszer. Jelszó: ami nincs, nem romolhat el! A képen látható Sandero Stepway azért már drágább.
Fotó: Totalcar