Az új király egy Skoda Octavia, ha Kiss Norbi vezeti
Alig több mint fél éve, hogy először elrajtolt a Tulaj a Pályán, a lakossági szlalomverseny sorozatunk. Legalább másfél éve dédelgettem az ötletet, hogy kéne valami autós muri, amibe be lehet vonni az olvasókat, meg lehetne hívni érdekes autókat, vagy ismet autós arcokat. Aztán szerencsére Robertóban, a videós szakinkban is kellemes emlékeket ébresztett a szlalom, és csak összejött. Harminchárom epizód jelent meg, amiben voltak átlagemberek átlagautói, és nem átlagos emberek közel sem átlagos autói bőséggel. Meg még olyan is, ami nem igazán autó.
Viszont idővel minden formátum megfárad, és frissítésért kiált. Remek pályát raktunk össze a Groupama tanpályán, de de ennyi futam után akartunk valami mást, valamit, ami picit lendületesebb, de még mindig inkább a versenyző képességeire koncentrál. Így kötöttünk ki végül a zsámbéki Drivingcamp pályáján, ahol amúgy is sok videót forgattunk, hiszen elég jó tempókat lehet elérni rajta, és a pálya egyes pontjai kellőképpen meggyötrik az autót – embert egyaránt.
Ez amennyire jó, annyira rossz is, mert többségében amatőröket akarunk meghívni, ami magával hozza azt, hogy legalább a biztonság minimális szintjét garantálni kell. Márpedig ezen a nyomvonalon egy 250 lóerő körüli autó is könnyedén ér el 130 feletti tempót, ezért el kellett kezdenünk bójázni. Extra lassítókat építettünk be, kanyarívet módosítottuk bójasorral, mind azért, hogy csökkentse a kockázatot.
Most is, mint legutóbb Ágó Bélával dolgoztuk ki a nyomvonalat, aki hazai szlalomsport szakágvezetője, vagyis képben van azzal, milyen a jó pálya, akár a kihívás, akár a biztonság szempontjából. Órákon át ültünk egy pályarajz felett, és oda-vissza dobálva rajzolgattuk be az ötleteinket, melyik elemet, hová gondoljuk. Mindenképp szerettük volna, ha csökken a gumi dominanciája, ezért visszafogtuk a gyanta szerepét. Viszont pont azért, hogy csökkentsük a tempót, egy gyantán való kigyorsítást azért beraktunk az új pályába is, tapasztalják csak meg a sofőrök, mennyire el tud veszni a tapadás.
És akkor elérkezett a második évad forgatásának napja, egyből egy jó hírrel: csodás idő fogadott minket Zsámbékon. És nem csak a stábot, mert ezúttal nézőknek is tudtunk helyet biztosítani, még ha csak korlátozott számban is. Kezdett megtelni a parkoló érdekesebbnél érdekesebb autókkal, ám az első futamig csak nem akaródzott eljutnunk, Béla ugyanis nem tudott csatlakozni hozzánk betegség miatt. Így a pálya lassan készült, végül már önkéntes nézők is a bójákat pakolták, járt körbe Hlács kolléga a pickuppal és csak pakoltuk, pakoltuk, aztán próbakör után pedig átpakoltuk, hogy világosabb legyen a vonalvezetés. Kemény menet volt, de mindenki türelemmel kivárta, és az addig csak papíron létező szlalompálya megszületett.
Az új pálya új lebonyolítást kapott, ezentúl a próbakörök valóban csak próbakörök, és a kamerákat csak a mért körrel indítjuk, amiből viszont kettő lesz. Azaz van esély javítani, ha például bójahiba, vagy egy rossz váltás miatt lassúnak érezné valaki az elsőre futott idejét. Szerencsére mi is sokat tanultunk az első szezonból, jó helyre írtuk fel a kéménybe a tanulságokat, úgyhogy az első forgatási napra csak öt versenyzőt hívtunk meg, hogy még egy ilyen csúszással is mindenki rendeset mehessen, világosban. Igen ám, de addig senki sem tudja, mit ér a teljesítménye, amíg nincs valami mérték, egy igazodási pont a táguló világegyetemben, akihez hasonlíthatja teljesítményét. Ezért megkértük Kiss Norbi Európa-bajnok kamionversenyzőt, avassa fel az új nyomvonalat, fektessen le valami ütős időt – hogy mivel megy, rábíztuk. Meglepő módon egy dízel Škodára esett a választása...
Elsőre úgy tűnik, elértük az új pályával, amit akartunk: a tempó nőtt, az izgalom is nagyobb, de még mindig a vezető tudása a lényeg, nem a lóerő. Lássuk, hogy teljesítenek nézőink és olvasóink, azaz Ti – indul a TAP második évad!
Sofőr | Autó | Köridő | Pálya |
Kiss Norbi | Skoda Octavia 2.0 TDI | 01:12:09:04 | száraz |
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.