A Zsigulik mellett megjelentek a kocka-Ladák, Wartburgból már érkezett a négyütemű. Lassan beszivárogtak az utcaképbe a nyugati autók. És még a Hungaroringet is felavatták. A Nemzeti Fotótár képeivel idézzük fel a nyolcvanas éveket.
Naná, hogy 1982-ben is a Merkurnál kezdődött minden: egy 2105-ös Lada hagyja el éppen a csepeli telepet. A Kocka fejlesztését a hetvenes években kezdték, az első darabok 1980-ban készültek el Togliattiban
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Rengeteg Trabant, de azért akad ott más is: kocka-Lada, Wartburg kombi, Kispolszki és egyebek a Merkur telephelyén
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Még mindig Merkur: Csepelen, az Áfor utcai telepen egy Zastavát mutat a vevőknek a szakember. A GTL 55 a Fiat 128 alteregója volt
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Éppen befut egy új Skoda-szállítmány
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Boldog tulajdonosa éppen a 300 ezredik Trabantot veszi át - 1985-öt írtunk ekkor
Fotó: Végh László / MTI
A nyolcvanas évek közepén többek közt Ladák, Wartburgok és Trabantok határozták meg az utcaképet, így a hatvani autópiacon is elsősorban ezek bukkannak fel
Fotó: Szabó Sándor / MTI
A Kereskedelmi Minőségellenőrző Intézet, vagyis a KERMI járműosztályán folyik a munka, éppen Skoda Favoritot vizsgálnak 1989-ben. A korábbi Skodákkal ellentétben ez már elsőkerékhajtású és orrmotoros volt. Ma már csak elvétve látni a forgalomban, és nem lett igazán népszerű veterán sem belőle
Fotó: Balaton József / MTI
A vizsgálat tárgya egy kettes Golf, ezek a mozzanatok a vámkezelést előzik meg. 1989. január elsejétől mérséklődtek a nyugati autókat terhelő vámok, így megélénkült a behozatal
Fotó: Krista Gábor / MTI
Májustól aztán a magyar vevők valutáért is vásárolhattak autót a Skála Budapest Nagyáruházban. A képen épp egy negyedik generációs Ford Escort talál gazdára
Fotó: MTI
Az Autó Extra KRESZ-tesztjének helyes megfejtői között sorsolták ki ezt a piros kettes Golfot. 1989-ben azért elég nagy dolog volt ilyen autóval járni idehaza
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Pakolni tudni kell: ágyak és gereblye is fért a Lada tetőcsomagtartójára. A fotó amúgy a Mi van az autó tetején? című sorozat egyik darabja
Fotó: Wéber Lajos / MTI
Valahol Vas megyében nézegetnek egy gazdátlan keletnémet Trabantot
Fotó: Czika László / MTI
Sporttörténelmi pillanat: elrajtol az első Magyar Nagydíj a Hungaroringen, 1986. augusztus 10-én. A verseny a brazil Nelson Piquet (Williams-Honda) győzelmével ért véget
Fotó: Soós Lajos / MTI
És ha már Hungaroring. Nem sokkal az első Forma-1-es futam előtt kisiskolások vették birtokba az aszfaltot, színes kartondoboz-autókkal versenyeztek az avatóünnepségen
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Drapál János emlékverseny a frissen felavatott Hungaroringen. Drapál nevéhez fűződik az első magyar futamgyőzelem a világbajnokságon. Alig egy évvel a Ring átadása előtt, mindössze 37 évesen hunyt el Pöstyénben, versenybalesetben
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Ez pedig már a második, 1987-es Magyar Nagydíj felvezető köre. A bal szélen Nigel Mansell autójának hátsó traktusa, a brit pilóta bár megnyerte az időmérőt, a futamot feladni kényszerült. A 6-os rajtszámú Nelson Piquet ismét nyerni tudott a Hungaroringen
Fotó: Wéber Lajos / MTI
Kicsit sem természetesnek mondható közegében a négyütemű Wartburg - az új modellt éppen a Hungaroringen mutatják be. Csak 1988-tól 1991-ig gyártották, míg közvetlen elődje, a kétütemű 353-as közel harminc évig készült
Fotó: Kerekes Tamás / MTI
A budapesti Maros utca és a Krisztina körút sarkán vízben gázolnak az autók egy felhőszakadás után. A 2107-es Lada farvizén egy Volkswagen Golf evez
Fotó: Kleb Attila / MTI
Ahol már a Lada sem megy el: Nyékládháza és Boldogkőváralja térségében 1987 januárjában nem csak ez az egy autó esett a hó fogságába. A mentést a Magyar Néphadsereg járművei végezték
Fotó: Kozma István / MTI
Az autózás árnyoldalai. A Dunából emelnek ki egy balesetet szenvedett Lada Samarát. Az utasok ki tudtak belőle mászni. A másik érintett autó egy Trabant volt, az abban ülők is megsérültek
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Ünnepi díszbe öltöztetett esküvői Skoda áll az óbudai Fő téren
Fotó: Farkas Tamás / MTI
Amikor még nem Transporterekkel dolgozott a Posta: egy Barkas postakocsi a Vajdahunyad várában
Fotó: Farkas Tamás / MTI
Szintén a Magyar Posta kötelékébe tartozott ez a Lada Niva. Az orosz terepjáró gyártása 1977-ben indult, és egy igazi véget nem érő történet
Fotó: Farkas Tamás / MTI
Mennyire más fogalma volt akkor a veterán autónak. Az 1936-os Peugeot 202-t tulajdonosa, a felújítást is elvégző debreceni fémöntő mester, Nagy János László csinosítgatja
Fotó: Oláh Tibor / MTI
Ez az autó szintén 1936-ból származik. Az Adler Trumpf Juniort Nyitray András kecskeméti gépészmérnök vezeti. Ki gondolná, hogy a kocsit a második világháború alatt befalazták egy kemencébe, onnan került elő 1950-ben, meglepően jó állapotban
Fotó: Fényes Gábor / MTI
Filmforgatásra hozták ezeket az oldtimereket Csehszlovákiából
Fotó: E. Várkonyi Péter / MTI
Taki bácsi Zsigulit bütyköl. A Szomszédok c. teleregényben Zenthe Ferenc színművész alakította a karaktert, akinek a természetes közege inkább a kocka-Lada volt
Fotó: Farkas Tamás / MTI
Örökös ralibajnokunk, Ferjáncz Attila és mesterszerelője, Léhi Sándor ismerkedik az új versenyautóval, a Lancia Delta Integralével
Fotó: Németh Ferenc / MTI
Oké, ez a kép csak nyomokban tartalmaz autót: Freddie Mercury száll be éppen egy kocsiba. 1986. július 27-én a Népstadionban adott koncertet a Queen. A napokban volt éppen harminc éve, hogy Freddie már nincs közöttünk
Fotó: Földi Imre / MTI
Egy igazán megnyerő külsejű szerencsemalac néz ki a Magyar Autóklub Ladájából, az 1980-as év szilveszterén köszöntik így a közlekedési rendőröket
Fotó: Tóth Bálint / MTI